אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ספורט טיפולי

באמצעות ספורט ניתן ללמוד על תקשורת, עבודת צוות, לדעת לוותר, ללמוד להתגבר על כעסים, לעזור אחד לשני להתמודד עם ניצחונות והפסדים ועוד.כאשר מבינים שניתן לעסוק בספורט לא רק למטרה תחרותית אז התתבונות על העיסוק בספורט נראה אחרת לגמרי. אני מאמין שיש חשיבות מרבית לספורט תחרותי אך לא בזה אני מעוניין לדון במאמר זה. 

במאמר זה אדון על נושאי לימוד שלטעמי אינם מקבלים מספיק דגש בבית ספר וניתן ללמד באמצעות משחקי כדור וסוגי ספורט שונים במסגרת מהנה אשר מדברת על רוב הילדים.

 

יכולת להגיע לעמק השווה

במהלך החיים שלנו אנו מסייעים אחד לשני ומתוותרים אחד לשני. באמצעות הספורט ניתן ללמוד לוותר אחד לשני ברגע שיש מחלוקת, לגלות אמפתיה לזולת למרות שזה קשה לעיתים. 

 

יכולת להקשיב ולהפנים

כאשר אנו מעבירים תרגיל חדש התלמידים נדרשים להקשיב ולהפנים את הכללים החדשים אחרת לא יצליחו להנות מהמשחק. התלמידים אשר חפצים בלשחק מקשיבים להוראות המשחק ואלחר מכן מפנים ומצבעים.

להפסיד בכבוד 

למרות שאנו משחקים במטרה ללמוד לעיתים יהיו מנצחים ומפסדים. גם כאן המטרה היא ללמוד להנות מהדרך וללמוד שלפעמיים מפסידים ולפעמים מנצחים. 

שיתוף פעולה

על פי רוב במשחקי כדור יש לשתף פעולה על מנת שלהצליח. בתרגילים בספורט טיפולי אנו מעודדים את המתאמן לשתף פעולה ולעבוד יחד עם חבריו לקבוצה.התמודדות עם חוסר הצלחה

באמצעות ספורט אנו לומדים להתמיד לנסות שוב ושוב עד שנצליח. כפי שתינוק מנסה שוב ושוב ונופל מאות פעמים עד שהוא מצילח ללכת כך אנו צריכים לפעול גם בהמשך החיים. אנו נוטים לוותר לעצמנו בקלות ולחשוב שלאחרים דברים הולכים בקלות. 

הכותב הינו מאמן ספורט טיפולי בעל תואר שני בייעוץ ארגוני. אני מאמין שספורט הינו אמצעי חינוך אשר אשר בעזרתו ניתן ללמוד על התמודדות עם אתגרים, עבודת צוות, מנהיגות, והישגיות אישית וקבוצתית. בנוסף, מניסיוני האישי, נוכחתי שכאשר יש מטרה ורצון חזק, ניתן להגשים הכול. כאשר שאפתי לשחק במכללות בארה"ב, אף אחד לא האמין שאצליח לעשות זאת, ועל אף הדעות של כולם עשיתי זאת. עקב חוויה מלמדת זו, הבנתי כיצד לסמן מטרה ולהשיג אותה, והייתי רוצה להעביר את הידע הזה הלאה על מנת שאנשים נוספים יוכלו לקדם היבטים חשובים בחייהם.

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

תומר קמיל קופצים קדימה מאמן ספורט טיפולי 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.