אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הטיפים שלי לחופשה בטוחה

הטיפים שלי לחופשה בטוחה

רגע לפני שגם אתם תמצאו את עצמכם, כמו כל עם ישראל, בחופשה מפנקת בחו"ל, יש כמה טיפים שאתם חייבים להכיר.

מהמלצות למתחילים ועד לדברים שאין סיכוי שידעתם.

 

שלא יעקבו אחריכם! 

שימו לב: אתרי האינטרנט השונים עוקבים אחריכם. הם שומרים את הנתונים שלכם על מנת 'לרדוף' אחריכם ולהציע לכם הצעות ודילים בשלב מאוחר יותר דרך מודעות של גוגל ופייסבוק, ולעיתים גם בשביל להעלות מעט את המחיר במידה והם מזהים שאתם מחפשים את אותה הטיסה מספר פעמים בפרק זמן קצר. אפשר להימנע מכך בקלות על ידי מצב שנקרא 'גלישה בסתר' (Incognito באנגלית), שמאפשר גלישה בדפדפן שלכם ללא שמירת (Cookies) - הנתונים שלכם. ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על Ctrl+Shift+N במקלדת, קיצור שפותח חלון גלישה בסתר חדש.

התפרצות נגיף הקורונה הביאה עמה לא רק בהלה חובקת עולם, אלא גם ביטולי נסיעה רבים והמלצות גורפות שלא להגיע למקומות כגון ווהאן (Wuhan) וחוביי (Hubei) בסין, הנחשבים למקור ההתפרצות. מיום ליום, נרשמים מקרי הידבקות גם במקומות נוספים בעולם, בהם בארצות הברית ובאירופה, ועד כה גבתה המחלה את חייהם של עשרות בני אדם.

בשונה מהסברה המוקדמת, הנגיף מועבר לא רק במגע עם בעלי חיים, אלא גם בין בני אדם, באמצעות רוק (כך שגם התעטשות ושיעול עלולים להוות סכנה). עם זאת, נמסר כי הנגיף, שכבר לשם הזמני 2019-nCoV, נחשב פחות קטלני מהסארס (שהתפרץ בשנת 2003), אך מצד שני, הוא מתפשט במהירות דומה, ואף למעלה מכך.

ולמרות הכל, במקרה של הקורונה, עדיין רב הגלוי על הנסתר, ומנגנוני ההדבקה וההתפשטות שלו עדיין לא נהירים לחלוטין לחוקרים בשלב זה.

בפרויקט מיוחד של הדיילי מייל, רואיינו מומחי רפואה שנשאלו באשר לדרכים הטובות ביותר להימנע מהידבקות בנגיף.

התרחקו מאנשים חולים

הדרך הטובה ביותר למנוע הדבקה היא כמובן לשמור מרחק ממי שחולים במחלה הספציפית, ובכלל. כאשר אתם נמצאים בין אנשים, מומלץ לשמור מהם מרחק של כמטר לפחות. אם לידכם ישנו מי שמשתעל (ואפילו יורק), המרחק שעליכם לשמור ממנו יעמוד על כשני מטרים.

עוד נמסר כי בדומה לשפעת, גם נגיף הקורונה מתפשט באמצעות רסיסים זעירים של רוק, כך שככל הידוע כעת, אין כל מניעה לשהות באותו מקום שבו נמצא חולה, אבל כמובן - במרחק בטוח.

מסכות: עוזרות, אבל לא ב-100%

תצלומים מרחבי סין ומנמלי תעופה בעולם הציגו לראווה אינספור בני אדם עוטים מסכות מנתחים על פניהם. עם זאת, נמצא כי מסכות אמנם מפחיתות את הסיכון, אך אינן מונעות לחלוטין הידבקות בווירוס. כך למשל, מסכה אינה יכולה למנוע לחלוטין הגעה של רסס רוק זעיר אל הפה או הנחיריים שלכם. בראש ובראשונה, מסכה תהיה יעילה רק אם משתמשים בה באופן הנכון. בנוסף, יש לזכור כי לאחר שימוש רב, היא מתבלה מעט, מחליקה מעט, ולכן גם מספקת הגנה פחותה.

אם אתם מעוניינים לרכוש מסכה, יש לוודא שהיא עבה ככל האפשר. לכן, מסכות מנתחים למשל, הדקות יחסית, יהיו פחות יעילות. מומלץ להשתמש במסכות תעשייתיות, כגון N-95 ואחרות, שמתוכננות לספק הגנה של 95 אחוזים מפני חדירת חלקיקים.

ביטוח נסיעות לחו"ל

אז סגרתם טיול... אחרי הקורנה.. אולי לחופשה באירופה או לקרוז בקאריביים...המזוודות ארוזות והדרכונים מוכנים.

ברגע זה אתם שואלים אם לעשות ביטוח נסיעות לחו"לאז הנה כמה סיבות1. להבטיח כיסוי הוצאות רפואיות ממגוון סוגים.2. מקרה של תאונה או מחלה שהתרחש בחו"ל עשוי להוביל את המבוטח למצב בו הוא יזדקק לאשפוז בבית חולים, קבלת טיפולים, תרופות יקרות או ניתוחים וכמובן חילוץ ופינוי. 3. אני טס ל-24 שעות... לי זה לא יקרה...? טעות. גם במהלך טיול קצר יש מגוון דוגמאות בהן הפוליסה יכולה להיות רלוונטית מאוד.

המלצה לביטוח נסיעות: פספורט קארד, לא יקר, תביעות משולמות במקום, שירות נהדר.

הפרד ומשול

נכון כשאתם בבית (כלומר, בארץ) אתם מחזיקים את כרטיסי האשראי שלכם בארנק? ובכן, אל תעשו את זה כשאתם מטיילים בחו"ל. שימו לפחות כרטיס אשראי אחד במקום אחר, ועדיף או מוסתר היטב על גופכם או אפילו מומלץ יותר – להשאירו במקום בטוח (למשל, בכספת בבית המלון). כך, אם תאבדו את כל כרטיסי האשראי בדרך, או חס וחלילה יגנבו לכם את הארנק, לא תצטרכו להתחיל להתרוצץ בניסיון להשיג תחליפים ולא תשארו בלי כסף בחו"ל.

היזהרו משימוש בכרטיס אשראי באינטרנט קפה

יש מחשבים בבתי קפה שכוללים תוכנה או חומרה שמתעדת את ההקלדות שלכם, כך שהם יכולים לנצל את המידע הזה כדי לדוג את שם המשתמש והסיסמה שלכם לחשבונות מקוונים כמו בנק ואימייל, או לגנוב מכם את פרטי כרטיס האשראי שלכם. 


אודות מחבר המאמר

nir gaon

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.