אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סי וי פול - מה עושים כדי לשפר את היעילות של גיוס עובדים?

תהליך יעיל של גיוס עובדים נמדד בקיצור משך הזמן שעובר מהרגע שבו מחליטים לחפש אותם ועד שהם מתחילים לעבוד. ככל שמשך הזמן הזה מתקצר, כך ניתן להצביע על תהליך הגיוס כאפקטיבי ובעל יתרונות. מבחינת המעסיק, לקיצור של משך הזמן שעובר מרגע תחילת הגיוס ועד העבודה בפועל יש גם משמעות כלכלית: בין היתר, גיוס עובדים בצורה קצרה, מהירה ויעילה חוסך בהוצאות על פרסום מודעות דרושים והוא גם מאפשר לעסק לחזור לשגרת פעילות רגילה.

אף על פי המשבר שתקף אותנו לאחרונה והקורונה שמקשהעל גיוס עובדים ועל חיפוש עבודה בתקופת המשבר, ניתן עדיין לעשות מהלכים כדי לנסות להפוך את הגיוס ליעיל יותר. החסכון המשמעותי ביותר, כשאר מבצעים את הליכים אלו, הוא בעלות הכספית. לכן, זה זמן מצויין להבין איך אפשר לייעל את ההליכים, מאחר ולאף עסק אין כסף מיותר לבזבז והחסכון הוא אחד הגורמים שמנחים היום את כל בתי העסק. 

השאלה המתבקשת היא מה מעסיקים יכולים לעשות על מנת לייעל את השלבים השונים של חיפוש עובדים. קודם כל, נראה שהיעילות של חיפוש עובדים נקבעת לפי ההשקעה של המעסיק בניסוח המודעות והדרישות הרלוונטיות. השלב הראשון בתהליך גיוס עובדים חייב להיות הגדרה מדויקת של מאפייני המשרה ותנאי הקבלה. כאשר ההגדרה הזו מדויקת ועולה בקנה אחד עם העובדים שאותם המעסיק רוצה לגייס, יש סיכוי גבוה יותר לכך שהוא ימצא אותם. 

כתיבת מודעת דרושים היא ממש מדע וכתיבה נכונה שלה תוכל להכניס יותר מועמדים רלוונטי לסל ממנו ניתן לבחור את הגיוס. ניתן לקרוא עוד בנושא כאן  אבל אם ננסה לקצר, הרעיון הוא להיות כמה שיותר מדוייק ומכוון ולזכור שהרעיון הוא למכור את המשרה. ממש ככה. צריך לעשות למשרה יחסי ציבור ולהציג אותה באופן מפורט ככל הניתן. במידה ויש למשרה יתרונות או תנאים טובים כדאי לציין זאת על מנת להגיע אל כמות מועמדים גדולה ככל הניתן. 

בשלב השני צריכים מעסיקים להשוות בין מקורות איסוף מידע ולדאוג שהתהליך של חיפוש עובדים יהיה כמה שיותר מדויק ומפולח. אם למשל המעסיק פונה ממילא אל קהל יעד רלוונטי, מקבל קורות חיים שמתאימים למשרה הפנויה ויוצר קשר עם מועמדים בעלי מוטיבציה, אפשר להניח שייקח פחות זמן עד שהוא ימצא את העובד האידיאלי. לעומת זאת, מעסיקים שלא מכירים את האפשרויות השונות של חיפוש עובדים עלולים למצוא את עצמם במצב שבו הם מבזבזים זמן וכסף.

 

 


אודות מחבר המאמר

דניאל ביטון 

סי וי פול 

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.