אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צוות ג'וב נינג'ה מייעצים - איך הופכים להיות עובד שכדאי לקדם בעסק.

צוות סי וי פול מייעצים - איך הופכים להיות עובד שכדאי לקדם בעסק.

כמעט כולנו שואפים להתקדם במקום העבודה, הן בתפקיד והן בשכר ובתנאים. הבעיה היא ששאיפה זו משותפת לרוב העובדים ובכך נוצרת בין העובדים תחרות, גם אם סמויה, בדרך לקידום המיוחל.

אז מה אפשר לעשות כדי להגדיל את סיכויינו לקידום?

כל אדם מגבש תפיסה מסויימת על כל אחד מהאנשים הסובבים אותו. תדמית זו מתגבשת לפי האופי של אותו אדם, ההתנהגות, התקשורת איתו, יחסי החברות, יחסי העבודה ועוד. בסופו של דבר, התפיסה נוצרת על פי המיצוב העצמי שיצר העובד.

ההחלטה לגבי קידום העובד מתקבלת על ידי המנהלים הבכירים, מנהלי משאבי האנוש והמנהלים הישירים. לכן, עליכם למצב את עצמכם כראוי בעיני מקבלי ההחלטות, על מנת שכאשר תיווצר ההזדמנות וייפתח תפקיד בכיר יותר אליו תרצו להגיש מועמדות, תבלטו בעיניי מקבלי ההחלטות על פני מועמדים אחרים. לשם כך עליכם להתייחס אל עצמכם ממש כאל "מותג" ולמצב את עצמכם בעייני מקבלי ההחלטות ועמיתיכם לעבודה בצורה הטובה ביותר. צוות היועצים והיועצות של סי וי פול ממליץ על הפעולות הבאות:

הבליטו עצמכם מבחינה מקצועית – שאפו לתרום יותר מעמיתיכם לעבודה. בעיקר כאשר מבצעים תפקיד אותו מבצעים גם עובדים אחרים, יש ליצור בולטות עצמית על פני יתר הצוות. השקיעו בעבודה, התייחסו ברצינות לכל מה שבתחום אחריותכם ושאפו למצויינות. למדו דברים מתפקידים מקבילים וממחלקות אחרות העובדות עמכם בשיתוף פעולה והרחיבו ככל היותר את הידיעות שלכם בתחום העיסוק שלכם בפרט ובתחום העיסוק של הארגון בכלל. שפרו בכל הזדמנות את המקצועיות שלכם. למדו ממי שמעליכם (ראש צוות, מנהל מחלקה וכו') ושאפו אף לקבל יותר תחומי אחריות תחת ידיכם תוך התמקצעות מקסימלית בתחומי אחריות חדשים אלו.

כישורים חברתיים – לכישורים החברתיים וליחסים עם העמיתים לעבודה ועם המנהלים יש ערך רב. כאשר ייפתח תפקיד חדש אליו מעוניינים לקדם עובד מתוך הארגון, לרוב יינתן יתרון למי שנתפסים כאהודים בקרב עמיתיהם ומנהליהם. מעבר לזה, כשמדובר בקידום לתפקיד ניהולי, גם המנהלים ירצו שיצטרף לדרג שלהם מישהו שנעים לעבוד איתו.

כבדו את כל מי שעובד איתכם – גם אם ישנם אנשים שאתם פחות מתחברים אליהם, תמיד התנהגו אליהם בכבוד וגם אם אינכם מעוניינים בקרבתו של מישהו מעמיתיכם, שאפו לשמור על יחסים נעימים עם כולם. אתם לא יכולים לדעת מתי תצטרכו לעבוד איתם או אף אם תהיה להם השפעה על קבלת ההחלטה לגבי המועמד המתאים לקידום.

ומה אם נראה שאין הזדמנויות לקידום בארגון?

לא תמיד צריך לחכות שתיפתח האפשרות לקידום או שיתפנה תפקיד בכיר יותר אליו תוכלו להגיש מועמדות. אם אתם מרגישים שלאורך תקופה אתם מוכיחים את עצמכם ושמרוצים מכם, אל תתביישו לפנות לממונים עליכם באופן יזום ולשתף אותם בכך שתשמחו להתפתח ולהתקדם בארגון. יוזמה כזו שמגיעה ישירות מעובד מראה על מוטיבציה ועל נאמנות לארגון וכבר עשויה לסמן אתכם מראש כמועמדים מיידיים למשרות שיפתחו או אף לעודד את הממונים עליכם לשדרג את תפקידכם הנוכחי.

לסיכום – זכרו שתהליך הקידום בארגונים רבים עשוי לארוך הרבה זמן ודורש השקעה רבה מצד העובד. אם אתם מעוניינים להתקדם בארגון השקיעו בעבודה, התמקצעו ולמדו וזכרו למצב את עצמכם באופן הטוב ביותר.

וחשוב לא פחות - גם אם אדם אחר קודם לפניכם, אל תשברו את הכלים, המשיכו להצטיין בעבודתכם ולנסות לבלוט לחיוב וחכו להזדמנות הבאה.

בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

צוות סי וי פול

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.