אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גיבוי ענן: כיצד להגן בצורה הטובה ביותר על הנתונים שלך

אנו מייצרים יותר נתונים מאי פעם, עם הפקה של יותר מ -2.5 מיליוני בתים מדי יום, על פי ענקית המחשבים IBM. זה מדהים 2,500,000,000,000 גיגה בייט של נתונים וזה גדל במהירות.

 

מעולם לא התחברנו כל כך הרבה דרך טלפונים חכמים, שעונים חכמים, מחשבים ניידים וכל מיני טכנולוגיות לבישות המציפות את השוק של ימינו. לפי הערכות היו כ- 6.4 מיליארד "דברים" מחוברים בשנת 2016, עלייה של 30% לעומת השנה הקודמת.

 

אנו גם שולחים ומקבלים נתונים ללא הרף דרך הרשתות שלנו. צמיחה בלתי ניתנת לעצירה. ואנחנו מייצרים, מאחסנים, משתפים ומגבים נתונים כעת יותר מתמיד. 

שירותי ענן ממלאים תפקיד מהותי בהשגת ניהול נתונים בר-קיימא על ידי הקלה על פתרונות רוחב הפס, אחסון וגיבוי.

קבל את החדשות שלך מאנשים שיודעים על מה הם מדברים.

אך האם הענן סולל את הדרך לשירותי גיבוי טובים יותר או שהוא הופך את הגיבוי עצמו למיושן? ומה הפשרה מבחינת בטיחות הנתונים, וכיצד ניתן למתן אותם כך שתוכלו לאחסן את הנתונים בבטחה בענן?

הענן נחשב לעתים קרובות כפתרון גיבוי מקוון שעובד ברקע במכשירים שלכם כדי לשמור על התמונות והמסמכים שלכם, בין אם הם אישיים או קשורים לעבודה, מגובים בשרתים מרוחקים.

במציאות, לענן יש הרבה יותר מה להציע. זה מחבר אנשים ביחד, עוזר להם לאחסן ולשתף נתונים באינטרנט ואפילו לעבוד יחד באופן מקוון כדי ליצור נתונים בשיתוף פעולה.

זה גם הופך את הנתונים שלכם לזמינים בכל מקום, כך שאם אתה מאבדים את הטלפון או שהמכשיר שלכם נכשל, פשוט קנו אחד חדש, היכנס לחשבון הענן שלך ותוכלו לשחזר את הכל. כל הנתונים שלכם נמצאים במכשיר החדש שלכם תוך מספר דקות.

האם אתה באמת מגבים את הנתונים שלכם?

יתרון חשוב בשירותי גיבוי מבוססי ענן הוא גם האוטומציה וקלות השימוש. עם פתרונות גיבוי מסורתיים, כמו שימוש בכונן נפרד, אנשים מגלים לעתים קרובות, מעט מאוחר מדי, שהם לא גיבו קבצים מסוימים.

ההסתמכות על המשתמש לבצע גיבויים הינה מסוכנת, ולכן אוטומציה היא בדיוק המקום בו גיבוי בענן עושה את ההבדל.

פתרונות ענן החלו להתפתח משירותי גיבוי מקוונים לשירותי אחסון ראשוניים. אנשים עוברים יותר ויותר מאחסון הנתונים שלהם באחסון הפנימי (הכוננים הקשיחים) של המכשיר שלהם לאחסון ישירות במאגרים מבוססי ענן כמו DropBox, Google Drive ו- OneDrive של מיקרוסופט.

מכשירים כמו ה- Chromebook של גוגל לא משתמשים באחסון מקומי רב כדי לאחסן את הנתונים שלכם. במקום זאת, הם חלק ממגמה חדשה שבה כל מה שאתם מייצר או צורכים באינטרנט, בעבודה או בבית, מגיע לענן ונשמר שם.

טכנולוגיות ענן שהוכרזו לאחרונה כמו Drive File Stream של גוגל או Smart Sync של Dropbox הן דוגמאות מצוינות לאופן שבו שירותי אחסון ענן פונים לכיוון חדש עם פחות נתונים על המכשיר ויותר גיבוי בענן. 

כך זה עובד. במקום לשמור קבצים מקומיים במכשיר שלך, משתמשים בקבצי מציין מיקום (מעין קבצים ריקים), והנתונים בפועל נשמרים בענן ומורידים אותם חזרה למכשיר רק בעת הצורך.

עריכות לקבצים נדחקות לענן כך שלא יישמר עותק מקומי במכשיר שלך. זה מקטין באופן דרסטי את הסיכון לדליפות נתונים כאשר מכשיר אבד או נגנב.

אז אם כל שטח העבודה שלך נמצא בענן, האם כבר אין צורך בגיבוי?

לא. למעשה, הגיבוי רלוונטי מתמיד, מכיוון שאסונות עלולים לפגוע בספקי הענן בעצמם, כאשר גם פריצות ותוכנות כופר משפיעות על אחסון בענן.

גיבוי תמיד היה במטרה להפחית סיכונים באמצעות יתירות, על ידי שכפול נתונים על פני מספר מיקומים. הדבר יכול לחול על אחסון בענן אשר ניתן לשכפל על פני מספר מיקומי ענן או ספקי שירותי ענן מרובים.

הפרטיות חשובה

אך מעבר לשיבוש שוק הגיבוי, החשש מספר אחד בשימוש בשירותי ענן לאחסון נתוני משתמשים הוא פרטיות.

פרטיות הנתונים חשובה מבחינה אסטרטגית, במיוחד כאשר מדובר בנתוני לקוחות. בעיות רבות הקשורות לפרטיות יכולות לקרות בעת השימוש בענן.

יש חשש לגבי התהליכים המשמשים ספקי ענן לצורך ניהול פרטיות, שלעתים קרובות מסחרים בפרטיות מטעמי נוחות. יש גם חשש לגבי הטכנולוגיות שהקימו ספקי ענן בכדי להתגבר על בעיות הקשורות לפרטיות, שלעתים קרובות אינן יעילות.

בכל הקשור לטכנולוגיה, כלי הצפנה המגנים על הנתונים הרגישים שלך קיימים למעשה זמן רב.

ההצפנה עובדת על ידי קשקש של הנתונים שלך עם מספר דיגיטלי גדול מאוד (שנקרא מפתח) שאתה שומר בסוד, כך שרק אתה יכול לפענח את הנתונים. אף אחד אחר לא יכול לפענח את הנתונים שלך ללא מפתח זה.

שימוש בכלי הצפנה להצפנת הנתונים שלך עם המפתח שלך לפני העברתם לענן הוא דבר הגיוני לעשות. חלק מספקי שירותי הענן מציעים כעת אפשרות זו ומאפשרים לך לבחור מפתח משלך.

 


אודות מחבר המאמר

מאמר בחסות פרטנר - שירותי גיבוי ענן לעסקים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.