אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיאטה אונליין – 5 יתרונות משמעותיים לתוכנית דיאטה באינטרנט

 

בימים מטורפים אלו, כשכולנו טרודים בשמירה על היכולת להתפרנס בכבוד וחלקנו נמצאים בבידוד, קשה מאד להגיע לפגישות שבועיות עם דיאטנית או בקבוצת הרזיה פיסית. רבים מכם בוודאי כבר שמעו על האפשרות לעשות דיאטה "אונליין", דרך האינטרנט. אך האם זה באמת עובד?

 

למה כדאי לנסות דיאטה אונליין?

 

יתרון ראשון – חסכון בזמן

זהו אולי היתרון הבולט והמשמעותי ביותר. כולנו עסוקים כל הזמן, ולא תמיד יש באפשרותנו למצוא שעתיים פנויות כדי לנהוג בפקקים או לנסוע בתחבורה הציבורית למקום מפגש אישי או קבוצתי, לחפש חניה, ולשבת שעה במפגש שאולי כולל גם חלקים שאינם רלוונטיים לנו כלל. כאשר המפגש הוא אונליין, נחסך הזמן הדרוש להגעה למקום. מפגשים אישיים אונליין הם מהודקים יותר ותפורים על פי צרכיכם, ואם מדובר על מפגש קבוצתי, הרי שתוכלו לבחור באילו חלקים ממנו להשתתף, ובאילו מהם תעדיפו ללכת לתלות כביסה, למשל. השליטה על הזמן שלכם בידכם, וזמנכם יקר. דיאטה אונליין מאפשרת לכם ניצול מיטבי שלו.

 

יתרון שני – חסכון כספי

דיאטה אונליין חוסכת גם הוצאות כספיות, שיקול חשוב ביותר בימים שבהם רבים חווים קשיי פרנסה. השתתפות בתוכנית דיאטה מסוג זה בדרך כלל זולה יותר, ונחסכות גם הוצאות נלוות, כגון דלק לנסיעה או עלות נסיעה בתחבורה ציבורית, עלויות חניה (שיכולות להגיע עד לכ-40 ₪ למפגש עבור תשלום בחניון), ועוד.

 

יתרון שלישי – כלים טכנולוגיים מאפשרים ליווי אישי וגמישות רבה יותר

דיאטה היא דבר מורכב וקשה, ולכן אולי מרתיע אתכם לנסות ולהיכנס לתהליך הרזיה מרחוק. אך יש לקחת בחשבון שהטכנולוגיה של היום מאפשרת ליווי אישי ברמה שלא היתה מוכרת עד כה. לשירותנו עומדים מגוון אמצעי תקשורת חדשים כגון מפגשי זום – קבוצתיים או אישיים, מענה אישי בווטסאפ, תקשורת עם משתתפים נוספים בתוכנית הדיאטה באמצעות חדרי צ'אט או פורומים, מעקב וניתוח נתונים אונליין, ועוד. הכלים הרבים זמינים בכל שעה של היום והלילה, ומאפשרים דווקא קירבה רבה יותר מאשר זו המתאפשרת לעיתים קרובות במפגשים קבוצתיים פיסיים או מפגש פנים-אל-פנים עם תזונאית. אם אתם חווים משבר בתהליך באמצע הלילה ומתקשים להירדם, תמיד תוכלו למצוא בפורום יורד או יורדת שישמחו לתמוך בכם ולהזדהות עם תחושותיכם.

 

יתרון רביעי – פחות מבוכה או חוסר נוחות

למרבה הצער, בעלי עודף משקל רבים עדיין חשים (שלא בצדק) בושה או מבוכה בנוגע לקשיי המשקל שלהם. רבים מהם אינם מרגישים בנוח להישקל בפומבי או לשוחח על בעיות המשקל שלהם לפני אנשים זרים, בקבוצת הרזיה פיסית. לעיתים קרובות דווקא הטכנולוגיה מאפשרת לשמור על אנונימיות חלקית ופרטיות רבה יותר, גם בקבוצה. כך ניתן ליהנות מיתרונות התמיכה הקבוצתית וההדרכה מבלי להיחשף באופן שגורם מבוכה או בושה.

 

יתרון חמישי – קל יותר להתמיד, ולכן גם להצליח

בשל כל היתרונות האחרים שהוזכרו כאן, קל יותר להתמיד בתוכנית דיאטה אונליין מאשר בתוכנית הכוללת מפגשים פיסיים עם דיאטנית או קבוצת הרזיה. זה קורה מכיוון שאתם לא צריכים לשכנע את עצמכם לקום מן הספה ולהגיע לקבוצה, גם במזג אוויר לא אידיאלי, או כשאתם עייפים מדי אחרי יום עבודה מכדי לנהוג למקום המפגש. אתם לחוצים פחות להגיע למפגש, מכיוון שאתם יכולים להשתתף בו מכל מקום שהוא, דרך הטלפון שלכם, או כל מחשב שהוא. לעיתים קרובות משתתפים בקבוצות הרזיה אונליין מדווחים על הנאה גדולה מן ההשתתפות במפגשים, מכיוון שהם ממוקדים יותר וכאמור, פחות מביכים. מכיוון שיש סיכוי גדול יותר שתתמידו בתוכנית הרזיה כזו, גם סיכויי הצלחת התוכנית גבוהים יותר, והסיכוי שתצליחו להגיע למשקל המבוקש גדול יותר.

 

לאור כל זאת, ברור כי אין מה לחשוש מהצטרפות לתוכנית דיאטה אונליין המאפשרת מפגשים אישיים ו/ או קבוצתיים למטרת הורדה במשקל, אימץ הרגלי אכילה נכונים ואורח חיים בריא ושמירה על משקל תקין. יתכן כי זהו בדיוק הפתרון שעשוי לעשות את ההבדל גם למי שכבר ניסה תוכניות רבות אחרות בעבר. בהצלחה!

 


אודות מחבר המאמר

אדווה גרניט,

חצי שירה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.