אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המלצה למסלול קצר ורטוב בגליל המערבי

נחל כזיב הוא מאותם מקומות שאם הם לא היו קיימים היו צריכים להמציא אותם. לאורך כל השנה הנחל מזרים מים בכמות גדולה (למרות שחלק מהמים נשאבים ואם הם לא היו נשאבים גם אנחנו וגם החי והצומח באזור היינו מרוויחים יותר).לאורך הנחל שרידים היסטוריים המספרים על שאירע כאן בעבר ומדגישים כמה המקום אטרקטיבי. הבעיה היחידה עם המסלול, היא שהירידה אל הנחל והעלייה קשות ועל כן לא מתאימה למשפחות עם ילדים  בני פחות מעשר שנים.

אבל למי מכם שעדיין רוצה לראות את הטבע הפראי שבנחל כזיב ועדיין רוצה לשכשך במימי הנחל - אל דאגה, ישנו מסלול קצר בחלקו התחתון של הנחל בו כולם יכולים לטייל וליהנות ממה שישי לנחל כזיב להציע, המסלול לעין חרדלית.

רגע לפני שנמשיך, מעוניינים בהמלצות נוספות לטיולים? כנסו לעמוד המלצות לטיולים> באתר של צביקה

עין חרדלית הנו מעיין במורד נחל כזיב המזרים מים לקטע הליכה בן 2.2 ק"מ. עקב שאיבה המים מהמעיין ישירות, יוצאים המים מצינור השייך לחברת מקורות, למרות שהמים טעביים 100%.המסלול הוא במתכונת "הלוך חזור" וניתן לעשות את כולו במים, או לעשות את אחד הכיוונים בדרך חצץ יבשה סמוכה.הטיול:עם ההגעה אל החניון יש לחנות וללכת עם כיוון הנסיעה (מזרחה) על דרך החצץ המסומנת בסימון שבילים בצבע ירוק. לאחר בערך כ-100 מ' עוברים שער המונע מעבר רכבים וממשיכים על אותה דרך. לאחר עוד כ-200 מ' הליכה (בערך) מגיעים לנקודה בה הנחל חוצה את הדרך. לאלו מכם שמעוניינים להיכנס אל המים עכשיו יש לפנות ימינה וללכת בתוך הנחל לפי תוואי הנחל. מנקודה זו, אין מה לטעות. בהמשך הנחל נפגש עם הדרך עוד פעמיים, מי שמעוניין לצאת ולשוב יכול בנקודות אלו. אם תתמידו בהליכה תגיעו לאחר 1.1 ק"מ (בערך) לעין חרדלית, הנקודה בה נובעים המים.

בנקודה זו ממש מומלץ לפרש מחצלת או שמיכה ולעשות פיקניק. קולות הרוח ותנועת העלים, בשילוב עם זרימת המים וקולות הציפורים ייתנו לכם את ההרגשה שהגעתם לגן עדן. לאחר שתרגישו מיצוי מהמקום (מניסיון, ייקח הרבה זמן עד שזה יקרה), יש לשוב על עקבותיכם חזרה עד הרכבים.לאורך כל המסלול עומק המים הוא גובה ברכיים של אדם בוגר, המסלול קל ומוצל ברובו. לאורך כל המסלול נקודות רבות על גדת הנחל בהן ניתן לעצור ולשבת. 

מעוניינים לצאת לטייל עם מדריך? כנסו לאתר של צביקה וצאו לשטח...  

איך מגיעים: רושמים בWaze "חניון עין חרדלית" כל שנותר הוא לארוז קרם הגנה, בקבוק מים (מומלץ לפחות ליטר אחד לאדם), סנדלים להליכה במים, בגד ים, וכובע... וליהנות. 

נא לא לשכוח לאסוף אחריכם את הפסולת!!!

 


אודות מחבר המאמר

 

צביקה קלין - עם האדמה טיולים | אנשים |טבע

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.