אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המלצת טיול בנחל מערה

 

נחל מערה הוא אחד מנחלי האכזב הגדולים בהרי יהודה. תחילתו סמוך לישוב בר גיורה וסופו להישפך לנחל זנוח. נחל זה יצר נוף כמעט קניוני בחלקו, דבר שהופך את הדרך לצרה, סבוכה ויפה עד מאוד. לנחל מערה מסלול ארוך היורד מבר גיורה עד לנקודת הכניסה שלנו למסלול, על המסלול הארוך לא אספר עכשיו, אך מי שמעוניין בפרטים לגביו מוזמן לחפש את פירוט המסלול באתר האינטרנט שלי שם יש המלצה למסלול הארוך, כמו גם המלצה למסלולים נוספים בארץ.

נחל מערה נקרא כך מכיוון שנמצאת בו מערה גדולה הנקראת מערת התאומים. מערה זו מאוד גדולה ומרשימה והיא נוצרה לאורך מיליוני שנים ע"י המסת מים את סלע הגיר ממנו עשויים ההרים הנמצאים סביבנו.

את מסלולנו נחל במגרש חניית עפר ממנו יוצאת דרך נוחה ומרווחת, רק לאחר 200 מטרים בערך הדרך נהיית צפופה יותר. סביבנו אנו יכולים לראות את הצמחייה האופיינית לחורש הים תיכוני: חרובים, אלת המסטיק, אלה ארץ ישראלית, אלונים וכו'. 

לאחר כק"מ הליכה בערך תוכלו לזהות שלט המורה על כניסה למערה מצד שמאל, זה הזמן להוציא פנסים ולצאת להרפתקה במעבה האדמה. בתוך המערה סביר להניח שתשמעו ציוצים, אלו קולותיהם של העטלפים. ע"י שליחת גלי קול גבוהים ושמיעת ההד החוזר מנווט עצמו העטלף בחושך המערה. מחוץ למערה ישנה רחבה קטנה ומוצלת. נקודה זו ממש מומלצת לעצירה. כל שצריך לעשות הוא להכין מראש שמיכה, קצת פירות וסנדוויצ'ים והנה זכיתם בפיקניק קצר בנוף פשוט פסטורלי. לאחר הארוחה מומלץ להורים להישען לאחור ולתת לילדים להתרוצץ בסביבה. חישבו על זה, כמה כבר יוצא להם להיות בחוץ בטבע ללא כל הסחות? - נצלו זאת.

לאחר שביקרנו במערה העמוקה (75 מטר עומק, הייתם מאמינים?) ולאחר הפיקניק הקטן, נשוב חזרה על עקבותינו לחניון. רגע לפני שנעלה על המכונית ונשוב הביתה מומלץ לשבת תחת אחד מעצי החרוב הרבים באזור ולנצל עוד מעט את השקט של הטבע.

 

הכותב, צביקה קלין, הוא מדריך טיולי שטח. אהבתם את ההמלצה? הנה המלצה ל-8 טיולים רטובים בצפון.

ההליכה במערה קלה ובה מעקות רבים, אך יש להצטייד בפנס.

 

איך מגיעים: נכנסים לקישור למטה ומזינים את כתובת המוצא (נקודת היעד כבר מוזנת).

https://goo.gl/maps/8P6wnBeVQst

 

כל שנותר הוא לארוז קרם הגנה, בקבוק מים (מומלץ לפחות ליטר אחד לאדם), נעלי הליכה, כובע ופנס ולצאת וליהנות מהטבע הישראלי.

 

נא לא לשכוח לאסוף אחריכם את הפסולת!!!


אודות מחבר המאמר

 

צביקה קלין - עם האדמה

אנשים | טיולים | שטח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.