אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך בוחרים מזון איכותי לכלבים?

כשאנחנו אוהבים מישהו אנחנו אוהבים לתת לו את הטוב ביותר. מה שהכי בריא לו ומה שהכי ישמח אותו. במיוחד כשמדובר בבני משפחה, על כל סוגיהם. וכשאני אומרת כל סוגיהם אני מתייחסת גם לחיות המחמד שלנו, שבאופן טבעי הופכות להיות חלק אהוב מהחיים והמשפחה, והם חשובים וממלאים את החיים.

 

כמו שמטפלים בילדים ובבני המשפחה, מטפלים בתשומת לב ואהבה גם בכלבים שלנו (חתולים הם קצת פחות כמו ילדים ויודעים נהדר לדאוג לעצמם ולהיות מאוד עצמאיים, כמובן שגם הם מצריכים טיפול ותשומת לב אבל כלבים באמת מרגישים כמו ילדים הרבה פעמים). כחלק מהטיפול השוטף בבעלי החיים שחיים איתנו, הכוללים מעקב רפואי וטיפול רפואי בעת הצורך, טיולים וכושר גופני, חיבה וליטופים ותנאי מחייה ושינה נעימים ובטוחים, יש גם את עניין האוכל שמהווה עניין חשוב וקריטי מאוד.

 

הפעם אני רוצה להתמקד בתזונה של כלבים. כלבים ידועים כאכלנים לא קטנים ולא בררנים במיוחד, ולכן הנושא הזה מאוד חשוב ויש להשגיח בו קצת יותר ברצינות. מניחה שכולנו, או לפחות רובנו, היינו רוצים לתת מזון איכותי לכלבים שתחת טיפולנו, על אף העובדה שהם יכולים לאכול כמעט הכל, בעצם. הדבר הראשון שצריך לעשות לשם כך, הוא קודם כל להבין שזה שהכלב שמח לאכול משהו וכמה שכיף לכם לצ'פר אותו בכל מני מאכלים שהוא מראה בהם עניין רב - זה לא בהכרח הדבר שנכון לעשות.

 

כלבים אוכלים ומבקשים לאכול גם דברים שעלולים להזיק לו מאוד. לכן חשוב להקפיד על אילוף או חינוך נכון גם של הכלב וגם, ובכן, של עצמכם. כי נכון, הכלב שלכם ממש שמח ואוהב אתכם כשאתם מפנקים אותו עם שאריות מתחת לשלוחן (ואפשר אולי מדי פעם, כזה בטוח לא מזיק לו) ומאוד קשה לעמוד בפיתוי הזה, אבל לטובתו באמת כדאי.

 

אז איך יודעים מה נחשב מזון איכותי לכלבים? איך בוחרים? איך מגלים מה מתאים לכלב שלכם במיוחד? אני ממליצה להתחיל עם לגשת לבדיקה אצל הווטרינר שלכם, זה שאתם סומכים עליו ומרוצים ממנו, כדי שייתן לכם המלצה כללית לגבי סוג המזון שמתאים לכלב הספציפי שלכם.

 

למעשה הוא יכול לעזור לכם לבחור ולהתאים מזון לכלב שלכם על ידי שקלול נתונים כמו גזע הכלב, גילו, מצב בריאותו העכשווי, מצב שיניו, גודלו ובדיקות גופניות נוספות. כך תדעו גם מה חיוני להתפתחות שלו ומה חסר או נמצא בעודף. מה שנשאר לכם לעשות אחרי זה, זה להבין מה הכלב שלכם אוהב ואיזה טעמים משמחים אותו וגורמים לו לכשכש בזנבו.

 

אם יש אפשרות, תמיד מומלץ להשיג דוגמיות או טעימות כדי לתת לכלב ולראות אם הוא מתלהב מהאכילה או אוכל בחוסר חשק ואף משאיר בקערה. אם אין אפשרות כזאת, כדאי פשוט לקנות קודם בחבילות קטנות ככל שיש לשוק להציע ואז עם הזמן להתקבע על מזון איכותי ככל האפשר לכלבים שגם קולעים לטעם שלהם, משמחים ומזינים אותם.


אודות מחבר המאמר

שירלי קרביץ עורכת במגזין ספץ לחיות מחמד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.