אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיווק דיגיטלי במהלך תקופת הקורונה באמצעות שיווק בוידאו

טיפים ששווים זהב לשיווק דיגיטלי אפקטיבי במהלך תקופת הקורונה -

וירוס הקורונה הגיח באכזריות לחיינו, ללא כל התראה מוקדמת. ממשלות רבות ברחבי העולם עדיין מנסות להכיל אותו, על ידי סגירת בתי ספר, מרחבים ציבוריים וגבולות. דבר שפגע בכלכלה העולמית - בעלי עסקים רבים נאלצו לשנות את אסטרטגיית השיווק שלהם ולהצטרף לאסטרטגית קידום של חברת שיווק דיגיטלי.

אירועים חברתיים כמו כנסים עסקיים, אירועי ספורט וקונצרטים בוטלו, חברות כמו יוניליוור, ספוטיפ מעודדות עובדים לעבוד מהבית. 

שינוי בשיטת הצריכה -

הגידול הפתאומי של האנשים הנמצאים בתוך הבית הביא לשינוי באורח החיים, גלישה ממושכת ברשתות החברתיות וחנויות וירטואליות מעבירות את הזמן שעצר מלכת. עסקים לא מקוונים שידרגו את המוצרים והפכו אותם ויראליים כדי להסתגל לאורח החיים החדש. 

שיווק דיגיטלי ובאמצעות שיווק בוידאו

אין ספק כי בריאות הציבור הינה הדבר החשוב ביותר בימים טרופים אלה, אבל לא רק אנשים נפגעו. עסקים ותאגידי ענק מרגישים את נחת זרועה של המגפה. בזה אחר זה עסקים שונים ומגוונים הכריזו על קיצוצים בתקציבים ורובם מצאו את עצמם בצומת דרכים, תוהים לעצמם מה יוליד יום, תוך גישוש באפלה. 

מאמר זה בוחן את הסתגלות השוק למצב החדש והאם ניתן לעבור אותו בשלום.

כיצד מגיבים המשווקים -

שינוי לטווח הקצר - מחקרים עדכניים הראו כי 64% מהמשווקים משנים את אסטרטגיית השיווק שלהם והצטרפו לעולם הויראלי לפרק זמן קצר. עם זאת, רק 10% מבצעים שינויים לטווח הארוך. ישנו מעבר קל ממדיה לא מקוונת לרשת מקוונת, בעלי העסקים הבהירו כי הם נוקטים בגישה מקוונת יותר. 

שיווק סרטונים וידאו 

מעבר לערוצים גמישים -בעלי עסקים שקיצצו בתקציבים ירוויחו מעבר לערוצים זולים וגמישים יותר, כמו פרסום תוכן בו נוכחות הצרכנים הולכת וגדלה. פרסומות דיגיטליות, מדיה חברתית וידאו מקוון הם ערוצים שכנראה יגדלו ברשתות החברתיות לטווח הקצר. לפרסום כמו שלטי חוצות לא תהיה חשיפה רבה חרף הסתגרות הציבור בביתם. שיווק אירועים הגיע לסיום מיידי, וסביר להניח שתקציבי השיווק הופסקו או הוחלפו לפרסום במדיה.עם זאת, לא כולם רואים בקיצוצי תקציב השיווק את הפתרון. חברות גדולות משקיעות כסף רב בשיווק דיגיטלי כדי לפצות על חוסר יכולת הפרסום השגרתית

 

ראייה לטווח הרחוק - הדאגה העיקרית היא שאיש אינו יודע באמת מתי תסתיים המגפה ונוכל לחזור לשגרת חיים רגילה. אנו רואים את הנזקים בענפים רבים כמו תחום התיירות, טיסות חוץ ופנים עולם המסעדנות אולמות האירועים ובכלל עולם הפנאי והבידור, כולם מנסים לחסוך בעלויות. עם זאת, שירותים דיגיטליים עשויים להגדיל את הוצאות הפרסום - במיוחד בערוצים המקוונים.שירותים כמו, שירותי משלוחי אוכל מקוון וחנויות וירטואליות חדשות זוכות להכרה בעקבות עלייה חדה של הציבור בעולם הדיגיטלי.  מותגים אלו ירצו לקחת נתח שוק גדול יותר מה שייקר את עלות הפרסום. 

 

ניצול ההזדמנות-

זהו זמן חדש עבור כולם,

במיוחד לצרכנים המסוגרים בביתם לא מעט חודשים ושינוי הצריכה ניכרים ומורגשים, 

הציבור משתף פעולה מרכישה מקוונת ופעילות הקניות עברה לאמצע היום באחוזים גבוהים.

החידוש הלא פוסק במדיה מושך צרכנים ומעודד אותם לקנות

הפרסום והשיווק הדיגיטלי יוזלו עקב קיצוצי השיווק בענפים מסוימים

עסקים חכמים יבחינו בחלון ההזדמנות וינצלו אותו לשינוי חיובי.

 

סיכום -

אין ספק שווירוס הקורונה הטביע את חותמו בהיסטוריה. 

השאלה היא, כמה דברים ישתנו ואיך העולם ייראה כשהכל יגמר.

ראינו כעת את ההשפעות על התעשיות השונות ועל מאמצי השיווק, 

הצעות ייעול - קיום סמינרים והדרכות און ליין עבור כל הענפים, בידור דיגיטלי וביקורי רופאים וירטואליים.  

 


אודות מחבר המאמר

גיל רותם מנכ"ל ובעלים של חברת GPR סוכנות שיווק דיגיטלי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.