אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אל תפחדו מצבעים לא קונבנציונליים בחליפות גברים

בואו נודה באמת - רוב החליפות שאנו רואים בימי חיינו, בדרך כלל נעות בתוך מנעד צבעים די צר. אם זה פוליטיקאים ואנשי עסקים, אם זה לאירועים שונים ואם זה לצורכי עבודה - שם עלינו לשמור על תדמית שמרנית יותר מהרגיל. נדיר מאוד לראות חליפות שחורגות מפלטת הצבעים הנייטרלית של גוני כחול, אפור, חום ושחור.

צבעי החליפה המסורתיים נקבעו בהתאם לנורמות רבות-שנים בחברה האנושית, לפיהן גברים מתלבשים בצבעים נייטרליים או כאלה שנוטים לתחום הכהה יותר. צבעים עזים וחזקים מדי - כגון צהוב, ירוק, סגול, אדום ואפילו כתום - פחות מקובלים בכל הנוגע לחליפות גברים.

אז איך בכל זאת ניתן לשלב גם צבעים נוספים בחליפה שלנו? מומחי האופנה של יוסי בן נון בתל אביב, נותנים כמה טיפים שיעזרו לכם להכניס קצת צבע לחיים.

סוג האירוע

זו השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם, בבואכם לבחור חליפה בעלת צבעים פחות מסורתיים. האם מדובר בפגישה עסקית? האם זוהי חליפת חתן קלאסית או שמא מודרנית, ואז ניתן לשחק עם הצבעים בצורה חופשית יותר… וכן הלאה.

אחד האירועים הרשמיים ביותר בישראל, שבו כמעט כל אחד מאיתנו נדרש להראות נוכחות לפחות כמה פעמים בחייו - הוא חתונה. זו ההזדמנות שלכם לתת שואו מכובד ורציני, אבל בלי לוותר על טאץ' קצת יותר צבעוני.

חליפות חתן מודרניות בהתאמה אישית מאפשרות לכם לשלב מנעד רחב יותר של צבעים, כגון גוני סגול בורגונדי, צהוב ואפילו כתום. גם חליפות החתן הקלאסיות יותר מאפשרות שילובים מודרניים, כגון ג'קט ומכנס בצבע כחול כהה (נייבי), חולצת תכלת וכן עניבה ומטפחת בצבע צהוב אוכרה (כהה יותר מהרגיל) או כתום. התוספת הצבעונית לא משתלטת על כל החליפה, ומאפשרת לכם להביע את עצמכם בצורה יצירתית.

בראיונות עבודה, לעומת זאת, מומלץ להיצמד לחליפות בצבעים הקלאסיים והנייטרליים יותר; זאת משום שחליפה שלמה בצבע אדום או כתום, עלולה להעביר מסר לא נכון של פזיזות, חוסר יכולת להשתלב בין אנשים וכן הלאה. כדאי להגיע לריאיון עם חליפה בצבע נייטרלי, אבל אפשר לשלב עניבה או מטפחת כיס בצבע קצת יותר בולט (או לחילופין בצבעי הלוגו של החברה; מעיד שעשיתם שיעורי בית לפני הפגישה).

עונות השנה

בישראל החמה מאוד אנו פחות נוטים ללבוש חליפות בדרך קבע, אבל רוב האירועים שלהם אנו נדרשים מתקיימים בדרך כלל בעונה החמה. במצבים כאלה מומלץ לזכור שהפרמטר החשוב יותר הוא סוג הבד ממנו עשויה החליפה. רצוי מאוד שיהיה זה בד קל ונושם, כגון כותנה כמובן או אפילו פשתן.

בנוגע לצבעי הקיץ, אפשר לבחור במלתחה לגבר בעלת פלטת צבעים בהירה (לדוגמה צבעי פסטל קלים כגון תכלת, צהבהב, ירוק זית וכן הלאה). כמובן שתמיד ניתן ללכת גם על הצבעים הכהים והבולטים יותר, ובהם סגול בורגונדי שהפך להיות נפוץ מאוד בקרב לובשי חליפות באירועים.

בעונת החורף אנו אוטומטית מתלבשים בצבעים כהים יותר; כראה ניסיון "נואש" לתפוס קצת יותר מקרני השמש החמקניות בימי הקור והגשם. כאן נכנסות במלוא עוזן החליפות המסורתיות יותר, בצבעים הנייטרליים שעליהם דיברנו בהתחלה - כחול כהה, אפורים לסוגיהם, חומים ולבסוף שחורים באירועים רשמיים של ממש. החורף הוא גם הזדמנות מצוינת לשחק עם דגמים, וללבוש חליפות טוויד עם דגם עדין של מרובעים (בצבעי כתום וצהבהב זה יכול להיראות מכובד בהחלט).

סוג העור והשיער

צבעי חליפה אפשר להתאים גם לפי הנתונים הטבעיים של כל אחד מאיתנו.

עבור גברים בעלי צבע עור ושיער בהירים, מומלץ ללבוש חליפות כהות יותר שמעניקות ניגודיות ויוצרות עומק. אומנם אין שום מניעה ללבוש גם חליפות בהירות, אבל אם ניקח זאת לקיצון - גבר בהיר מאוד שיילבש חליפה בצבע שמנת או חליפה לבנה לחלוטין, עלול ליפול למראה פחות רצוי.

עבור גברים בעלי צבע עור ושיער כהים יותר, לכאורה אפשרויות המשחק בצבע הן גדולות יותר; אבל גם כאן לא מומלץ ליפול ליצירת מראה לא רצוי. חליפות כהות מדי עלולות שלא לתת את הניגודיות הרצויה, ולכן מומלץ ללכת על מנעד צבעים יותר בהיר כגון סגול בורגונדי, חרדל או אפילו ירוק זית.

עבור גברים בעלי צבע ושיער הנמצאים בטווח שבין בהיר לכהה - אפשרויות המשחק גדולות יותר. כאן אפילו חליפות בצבעי אדום, חרדל ושמנת ייראו טוב (כמובן כל אחד לגופו; תמיד מומלץ לבדוק מול המראה).


אודות מחבר המאמר

כותבת-מוחקת במגוון נושאים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.