אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לבחור פילטר לאקווריום ?

החלטתם להכניס לביתכם אקווריום עם דגים? ברכותינו! השלב הבא אחרי רכישת אקווריום, הוא לדאוג לאבזור שלו בציוד המתאים לצורך תחזוקה ושמירה על אורך חייהם של הדגים, וגם על איכות חייהם – שימשיכו להיות פעילים ומבריקים כמו ביום הראשון. אחד האביזרים החשובים ביותר באקווריום הוא הפילטר. 

מה תפקידו של הפילטר ?

מדי יום מפרישים הדגים למים צואה ושתן, בנוסף לשאריות אוכל קטנות שלא נאכלו ומרחפים במים. כל אלה מייצרים אמוניה רבה במים והיא מסוכנת לדגים בטווח הקצר והארוך. תפקידו של פילטר לאקווריום הוא להיות הלב של האקווריום – הוא פועל 24/7 על מנת לשאוב מהאקווריום מים מלוכלכים ולשחרר אליו בחזרה מים נקיים כדי שהדגים יוכלו לחיות באקווריום בצורה בריאה ולהמשיך להתפתח. בשוק ניתן למצוא שני פילטרים הפועלים בשיטות שונות – פילטר חיצוני הממוקם מחוץ לאקווריום ופילטר פנימי הממוקם בתוכו. מתוקף כך ניתן להבין שלפילטר יש תפקיד חשוב במיוחד, אם לא החשוב ביותר באקווריום. ללא השקעה בפילטר איכותי המותאם לאקווריום - הדגים לא יאריכו חיים. 

 

מה צריך לבדוק לפני שקונים פילטר ?

 

מלבד כל אלה, יש חשיבות לרכוש פילטר לאקווריום שהינו איכותי מחברה מוכרת. בשוק ישנם העתקים רבים של פילטרים הנמכרים במחירים זולים במיוחד ולא עושים את העבודה כנדרש. כלפי חוץ הפילטר יראה כאילו מתפקד באופן תקין, אך המים יהפכו למזוהמים מבלי שנרגיש והתוצאה תהיה דגים שימותו במהרה. 

 

סוגי פילטרים קיימים 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

אור שמש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.