אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהיכן אפשר לקבל השראה לעיצוב מטבח עץ כפרי

מטבח עץ כפרי הפך בימינו למושג די נפוץ ואולי אפילו כזה שזכה לשימוש יתר. אין ספק שכשתרים אחר מטבח חדש לא פעם נמצאים בחיפוש אחר רעיונות עיצוב עבור מטבח כפרי. רעיונות כאלו מציפים את טובי המעצבים, שמתלבטים בין מגוון של דוגמאות וסגנונות. אבל מה שמכריע את הכף בסופו של דבר הוא עיצוב המבוסס על השראה מסורתית. אם אנחנו רוצים לעשות קצת סדר בבלאגן הרי שישנם כמה סגנונות בולטים בעיצוב מטבחים כפריים מודרניים, לכן בהחלט זה יכול להפוך למועיל עבורכם אם תכירו אותם יותר, לפני שתחליטו על עיצוב הפנים של המטבח שלכם. להלן כמה מאותם סגנונות, הסימנים האופייניים שלהם ודוגמאות לארונות הכפריים הדרושים לשחזור סגנונות אלה בביתכם.

עיצוב מטבח כפרי בסגנון אמריקאי

 ניתן לטעון שהפופולרי ביותר מבין הסגנונות הכפריים, הוא העיצוב האמריקאי הכפרי. עיצוב זה שואב בעיקר את השפעותיו מבתי החווה הקלאסיים שהלב שלהם היה למעשה מבוסס על קוטג'ים כפריים שהיו נפוצים ביותר ברחבי ארצות הברית. מטבחי עץ כפרי אלו נהנו מאוד משימת דגש על קווים נקיים ועיצוב מאופק, המוסיפים אלמנט של יופי פשוט ופסטורלי למפגשים ולארוחות של משפחתכם.

ריהוט, במקרה זה, צריך להשתלב או לקבל השראה מהסביבה של ביתכם. אין זה בהכרח אומר שעליכם לגור באיזור כפרי, אבל אחד מעקרונות העיצוב הכפרי - לא משנה הסגנון - הוא חגיגה לדרך העשייה המסורתית. ישנן מספר אפשריות אחת מהן היא של עיצוב מטבח כפרי פשוט ומאופק הכולל מדפים פתוחים, כלי אוכל וינטאג ' או שימוש בתוספות עץ שאמורות להוסיף לעיצובו של המטבח הזה.

אי המטבח או ריהוט שמגיע מחנויות המתמחות בריהוט עתיק יכולים מאוד להתאים לסגנון הזה. כשמדובר במשטחי המטבח ובארונות, מומלץ לשים דגש על חומרים טבעיים המגלמים סגנון כפרי כמו עץ ואריחים.

כאשר אנו מדברים אם כן על מטבח עץ כפרי אמריקאי הוא ייחודי בכך שרבים מהבתים שבהם הוא עוצב התנערו מצבעים ועיצובים ראוותניים. לכן רוב סגנונות הארונות במטבחים בסגנון כפרי כזה הם מצבע עץ מלא או לכל היותר צבועים בצבע לבן ומינימליסטיים מאוד בדוגמאות שלהם.

עיצוב מטבח עץ כפרי בסגנון אירופאי

לעומת המטבחים האמריקאיים הרי שמטבחים אשר נוצרו בסגנון אירופאי כפרי אינם מתקרבים לסגנון של  בני דודיהם האמריקאים, בין היתר מכיוון שיש יותר מדינות שסגנון זה שואב מהם השראה. ובכל זאת, ישנם כמה אמות מידה שעליהן ניתן להסתמך כאשר אתם בוחרים איזו גרסה תעדיפו עבור המטבח שלכם.

צבעים חמים, למשל, בולטים הרבה יותר בסגנון האירופי, ולעתים קרובות הם מעוגנים במרצפות לבנים. לוחות וקורות עץ הם אלמנטים נפוצים אחרים שניתן למצוא במטבחים אלו, והם מאפשרים לבית מראה הרבה יותר טבעי. יתרה מכך, לא פעם בכדי לא להסיח את הדעת מהאלמנטים הטבעיים הללו, מטבחים אירופאים כפריים כוללים לעיתים קרובות משטחי בז 'או לחילופין משטחים שחורים עם מכשירי נירוסטה קלאסיים.

אלמנט נוסף הוא הוספת צבע ושימוש בפרחים מקומיים טריים, ומרכיבים טבעיים אחרים המאירים את החדר, ומאוד מתאימים לסגנון הזה של המטבח הכפרי האירופי הקלאסי. כמו כן  מקובל גם להשאיר מרכיבים כמו פירות, לחם ויינות כדי לעורר תחושה נעימה ומסבירת פנים בבית.

עם זאת, הפשטות עדיין צריכה להיות חשובה ביותר בעיצוב שלכם; לכן גם כשמדובר במטבח כפרי בכל הצורות עדיין חשוב להקפיד על ריסון ואלגנטיות. אלא שהסגנון האירופי הכפרי מציע למעצבי המטבחים מרחב גדול יותר בבחירות הארונות שלהם.

אבל אין ספק שההבדל העיקרי בין הסגנונות האמריקאי והאירופאי, כפי שכבר ציינו כאן הוא בעובדה שהסגנון האירופאי אינו עשוי מקשה אחת. לכן יש הבדל בין מצב בו כיוונתם ליצור את העידון המפואר של בית חווה בצפון אירופה, אשר יחייב אתכם ללכת על  ארונות העץ כהים יותר. לעומת, עיצוב שמנסה להיות הרבה יותר צרפתי או איטלקי. כאן הצבעים יהיו בהירים יותר ונינוחים יותר. בתוך הסגנונות האירופאיים תוכלו למצוא את הסגנון השבדי, הסגנון הצרפתי (מטבח פרובנס), האיטלקי, היווני והספרדי. לכל אחד מהם ייחודיות משלו שאתם יכולים להתחבר אליה, ולהשתמש בה כמוטיב עבור המטבח שלכם. 

עיצוב מטבח עץ כפרי ספרדי

אף על פי שהוא עדיין לא בולט כמו שאר הסגנונות האירופאיים המוכרים, מטבח עץ כפרי ספרדי יכו בהחלט להציע לכם קסם כפרי בעיצוב נועז וחדשני. מטבח ספרדי כפרי מאמץ צבעים בהירים מהרצפה עד התקרה ואינו חושש לעשות שימוש בצבעים עזים בעיצוב הארונות. השימוש באריחים מעוצבים, כתמי צבע בהירים וארונות מטבח עץ משופשף, הם אלמנטים דקורטיביים שמתקיימים בעיקר במטבח כפרי מסוג זה. 

בחירת הצבעים היא רק חלק מהעיצוב. כמשדובר על מטבח כפרי בסגנון הספרדי, השימוש בשטיחונים, אקססוריז צבעוניים ולבנים צבעוניות הוא גם חלק מהתצוגה.

לא חשוב איזה סגנון תבחרו עבור הבית שלכם, זיכרו שכמו בכל בחירה עיצובית, הסגנון הכפרי שתבחרו למטבח שלכם ישען בסופו של דבר על ההעדפה האישית שלכם ויצטרך להתאים לאופי הבית שלכם. למרבה המזל, הסגנון הכפרי מספק רעיונות כדי לאפשר לכם מגוון טעמים אישיים; ההנחיות היחידות שצריך לזכור הן אלה המדגישות את העיצוב הנקי והמסורתי שעליו מבוססות כל סגנונות המטבחים הכפריים.

 


אודות מחבר המאמר

בכל מקרה ברגע שמצאתם את הרעיונות המושלמים לארונות מטבח, הגיע הזמן להחליט איזה סגנון של  מטבח כפרי יתאים לכם, ואז לשבת עם המעצב שלכם. ברקע שתדעו מהו הקונספט המוביל, יהיה קל יותר גם לו ולגם לכם להמשיך הלאה. ודרך אגב, אפשר בהחלט לנסות ולשלב בין הסגנונות, אבל לא בהגזמה יתרה שתהפוך את העיצוב לחסר קו עיצוב ברור והחלטי.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.