אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ממיר מתח שפותח באמצעות טכנולוגיות מוכחות

הדבר הביא לדרישה למוצר שאולי כבר היה קיים, אבל שנחיצותו הפכה לקריטית במצב הקיים, רכיב זה הוא ממיר מתח. מה עושה ממיר המתח, ואילו סוגים שלו קיימים. אילו ממירים אפשר להציע לסביבה העובדת לעיתים בתנאים קיצוניים מאוד ועוד, הנה כל התשובות שחיפשתם.

ממיר מתח הוא למעשה מהפך כוח, המשנה זרם ישר לזרם חילופי. מתח הקלט, כלומר מתח המוצא ותדירות הטיפול הכללי במתח תלוייםבתכנון המכשיר או המעגלים הספציפיים שלו. המהפך אינו מייצר שום כוח, ואילו הכוח עצמו מסופק על ידי מקור אחר, שממיר המתח פשוט דואג לתרגם אותו לזרם הדרוש לנו. מדוע אנו זקוקים לממיר מתח שכזה? ובכן המרה כזו נחוצה למגוון רחב של צרכים מהתחום התעשייתי, הטכנולוגי, העסקי ואף הפרטי.

לממיר המתח ישנם בעצם שני תפקידים עיקריים. הראשון, לבצע המרה חשמלית ממקור בעל מאפיינים מסוימים, זאת באמצעות השינויים הנדרשים מבחינת שינוי המתח ותצורת הגל וכמובן מתוך דאגה לניקיון הגל ויציבותו. ואילו התפקיד השני, הוא לשמש כמנגנון הגנה, מאחר והוא חוצץ ומגן על הצרכנים מנחשולי מתח הנובעים ממקור החשמל הראשי ומהממיר עצמו. הגנה כזו חוסכת נזקים מיותרים, וכמובן מאריכה את חיי המכשירים שעושים שימוש במתח, מאחר וכעת הם מקבלים אספקת זרם אמינה לאורך זמן נכבד ובאופן בטוח.

בין ממירי החשמל אנו עושים הבחנה בין אלו המשמשים ליישומי חשמל עם זרמים ומתחים גבוהים, כלומר המרת AC ל- DC, ואשר נקראים מיישרים. לבין מעגלים המשמשים עבור אותות אלקטרוניים, שלרוב הינם עם זרמים ומתחים נמוכים מאוד, והנקראים מתנדים.

ממירי DC-DC לסביבה קשיחה

סביבה קשיחה היא סביבה הפועלת בתנאים קיצוניים עם מערכות קירור שונות ואף עם ספקי כוח ללא מאווררי קירור, או אוויר מאולץ, לוחות בסיס ואחרים. בתנאי השטח הללו ההמרה אינה חווה תנאים אופטימליים, בלשון המעטה, ולכן ברור שיש צורך במימר המסוגל להתמודד עם התנאים הללו. ממירי המתח של BrightLoop   מצליחים לבדל את עצמם בכך שהם דואגים להציע מוצרים התואמים לאילוצי המוטורספורט, ובנוסף בכך שהם מציעים את הפשרה הטובה ביותר בשוק כשזה מגיע לידי ביצועים וקומפקטיות יחד עם עבודה בסביבות קשות.

יתרון נוסף הוא כמובן היותם קטנים אך מאוד עוצמתיים. כאשר את הרמה הגבוהה ביותר של המזעור הזה ניתן להשיג באמצעות שילובם של תחומים טכניים שונים.

ממיר מתח שפותח באמצעות טכנולוגיות מוכחות

ממירי BrightLoop מציעים משפחת DCDC שפותחה באמצעות טכנולוגיות מוכחות. בין הטכנולוגיות שכולל ממיר מתח זה ניתן למצוא את היכולת להגדיר מתח באמצעות תוכנה. מסתבר כי כל השליטה הדיגיטלית בזמן אמת נעשית באמצעות התוכנה. היכולת הזו נובעת מהעובדה שתדר השליטה הגבוה הורכב באופן מקודד לממיר וכך גם משוב מומר שהוא בעל תגובתיות גבוה.

תוסיפו לכך את העיצוב המשולב הגבוה הכולל שילוב אופטימלי וכן את שילובו של נוזל קירור קל משקל במיוחד. כך גם לגבי טרנזיסטורים Sic  ו-GaN  המאפשרים שליטה מלאה בזרם קצר. ובנוסף, יכולת התקשורת המרוחקת המאפשרת פיקוח CAN מלא ו- CAN בוטלאודר, וכמובן התצורה המאפשרת יכולת איחזור, יחד עם טופולוגיה דו שלבית וערוץ פלט מרובה. כל אלו הופכים את ממירי המתח  הללו לממירים היעילים, הקטנים והקלים ביותר בשוק.

הממירים שניתן למצוא בקו הייצור

ה- SP BB הוא מוצר שמיועד לסביבה קשה. הוא מאפשר CAN בוטלאודר ותקשורת מרוחקת. הוא בעל MTBF גבוה במיוחד, ללא קבל אלומיניום. הוא בעל יכולת קירור טבעית אך ניתן להוסיף לו איורור כדי לשפר את יכולות ההמרה שלו. משקלו הוא 325 גרם, כלומר הוא קל בהחלט, אך יעיל מאוד.

ממיר מתח מסוג SP DCDC, הוא בעל מתח נכנס מבודד. הוא מקורר באמצעות נוזל קירור, ויש גם אפשרויות קירור אחרות שניתן להוסיף לו. גם הוא מותאם לסביבה עם תנאים קשים ובעל יעילות של עד 94%. משקלו 590 גרם.

לעומתו ממיר מתח מסוג MP DCDC הוא מעט כבד יותר ושוקל 1815 גרם.  תצורת הפלט שלו יכולה להעשות באופן מקביל או עצמאית. אף הוא ניתן לקירור באמצעות נוזל קירור, וגם בו ניתן לעבוד בסביבה עם תנאים קשים וביעילות של עד 94%.

ממיר המתח הגדול ביותר בקו הייצור הוא ה- LP DCDC ממיר זה שוקל מעל 3.5 ק"ג. הוא מיועד לסביבה קשה, תצורת הפלט שלו היא מקבילית או עצמאית, הוא מקורר באמצעות נוזל, יעילותו היא של עד 94%, אין לו קבל אלומיניום, והוא מאפשר CAN בוטלאודר ותקשורת מרוחקת.

 


אודות מחבר המאמר

הוריזון אלקטרוניקה

כל הממירים הללו הם מבית ייצורה של חברת הוריזון אלקטרוניקה שהיא חברה מובילה בתחום ייצורם ופיתוחם של מוצרי ספק כח. מדובר בחברה ותיקה שהוקמה בשנת 1970. עיקרה התמחותה הוא בסביבה מוקשחת, בעבודה מול ספקים תעשיתיים, אזרחיים וסביבה קשיחה.

ועדיין מדובר בטכנולוגיה חדשנית. וביכולת להציג  ביצועים מובילים בתעשייה במשך 50 שנה הכוללים פיתוח וייצור מוצרי ספק כח. לזכותה של הוריזון אלקטרוניקה עומדות מאות אלפי יחידות ספק כח שסופקו ללקוחות מובילים בשווקים מגוונים. החברה מונעת מחדשנות ודואגת לספק מוצרים מותאמים לצרכים המדוייקים של כל לקוחותיה. החברה מציעה לצד מוצרים סטנדרטיים גם מוצרים התפורים לפי צרכי לקוחותיה, ואלו מבוססים על רעיונות יצירתיים לבנייה ולתמיכה במערכות חשמל שלמות תוך הסתמכות על צוות מהנדסים מיומן בעל מומחיות וידע בהנדסת חשמל.

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.