אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מערכות סולאריות כפתרון אידיאלי ורווחי לבניינים משותפים

המערכות הסולאריות מבוססת על ניצול האנרגיה הנפלטת מקרני השמש, והמים החמים מרוכזים במכל אחד גדול המיועד לכל הדיירים, במקום צפיפות של הרבה דודים קטנים על גג הבניין או שימוש בדודי חשמל שמגדילים מאוד את חשבון החשמל בעונת החורף. 

כיצד פועלת מערכת סולארית

אם בצורה המסורתית אנו רגילים לראות ריכוז של הרבה דודים על גג הבניין הרי שמערכת סולארית מייתרת את הצבתם של דודים רבים. על גג הבניין מונחות סדרות של קולטים ואנרגיית השמש שנקלטת על ידי הקולטים מנותבת לחימום של מים המצויים במכל אחד גדול המשרת את כלל דיירי הבניין. 

היתרון הכלכלי

מערכת סולארית היא למעשה תחנה קטנה לייצור חשמל  - האנרגיה החשמלית שמופקת מהשמש משמשת כחשמל להפעלת מכשירי חשמל ואיננה מיועדת רק לחימום המים. באופן הזה דיירי הבניין נהנים גם מזיכוי בחשבון החשמל שלהם, ע"י מכירה של ייצור החשמל העודף שנוצר על גג הבניין, לחברת החשמל. 

יתרונות נוספים – אסתטיות ויישוב סכסוכים בין השכנים

לצד האפשרות לקבלת זיכוי לחשבון החשמל וניצול מקסימאלי של אנרגיית השמש הרי שיתרונות נוספים הם האסתטיות וחיסול ריבים בין השכנים. מבחינת האסתטיות – גג הבניין ייהנה מפיזור אופטימאלי ומרוכז של תאים סולאריים, על פני דודים לבנים שבולטים מעל פני השטח. 

בבניינים להם גג קטן, נוצר לא אחת מצב בעייתי שבו אין מקום להתקנת דודי שמש נוספים על הגג ולכן דיירים פחות ותיקים נאלצים להשתמש רק בדוד חשמל, מה שמייקר את חשבון החשמל וגם פחות ידידותי לסביבה. תאים פוטו-וולטאיים שבתוך מערכות סולאריות פותרים את הבעיה בכך שמערכת סולארית מנקזת את חימום המים למכל אחד המשרת את כלל הדיירים. בימים קרים במיוחד בהם חשיפת התאים לשמש איננה מספיקה לכל תצרוכת המים של הבניין, הרי שחימום המים באמצעות גופי חימום נכנס לפעולה. 

באילו בניינים ניתן להתקין מערכות סולאריות?

 

חשוב להדגיש שלא כל בניין מתאים להתקנה של מערכת כזו. צוות מקצועי יגיע ויבדוק את התנאים הקיימים בגג הבניין – מבחינת היקף החשיפה שלו לצל, כמו גם הצללה שנוצרת בגלל עצים וצמחיה שמסביב לבניין עצמו. ככלל ככל ששטח הגג קטן יותר הרי שהתקנת מערכת סולארית יעילה תהיה מאתגרת יותר ולעתים בלתי אפשרית. הזמנה של גורמי מקצוע בעלי ניסיון וידע תוכל לספק לכם תשובות על השאלות שעולות בהקשר הזה. בעיקר בהיבט הטכני של שטח גג הבניין שלכם והתאמתו לצרכי המערכת הסולארית. עקרונית, במידה וגג הבניין שלכם הוא כ-60 מ"ר ומעלה הרי שלא צפויה להיות בעיה בהקשר הזה, אך כמובן שעליכם להזמין איש מקצוע כדי להבין ולבדוק לעומק את הדברים. 


אודות מחבר המאמר

rsseowebz

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.