איך בוחרים חברת מיתוג?
בעולם אידיאלי, לפני שפותחים עסק ולפני שבוחרים את השם שלו – מתייעצים עם חברת מיתוג. בפועל, זה לא תמיד קורה אך החדשות הטובות הן שאף פעם לא מאוחר.
כשרוצים קפיצת מדרגה בנראות, בשפה ובתודעה שיובילו להגעה ללקוחות חדשים ולעלייה במכירות – פשוט לוקחים חברות מיתוג. מהו מיתוג, איזה עסקים צריכים אותו וכיצד לבחור חברת מיתוג מתאימה שבאמת תעשה את העבודה?
מהו מיתוג
בניגוד למה שנוטים לחשוב, מיתוג לעסק לא מתחיל ונגמר בלוגו מגניב לעסק או שם קליט. חברת מיתוג כמו https://www.gorillot.net/about משתמשת במאגר של שיטות שיווק שונות ומגוון של אסטרטגיות שמטרתן לאפשר למוצר או לשירות שלכם להתבלט מעל כולם ולאפשר ללקוחות פוטנציאליים לקשר בינו לבין ערכים מסוימים. במילים אחרות – מיתוג הוא הדרך בה אתם נתפסים אצל הלקוחות והקולגות, ומכאן יש לו השפעה רבה על ההצלחה העסקית שלכם. בין התוצאות של מיתוג עסקי נכון: בידול העסק והצבתו כמוביל, גידול במכירות וברווחים, לקוחות חדשים, גיבוש והתלכדות של העובדים והמנהלים סביב מטרה וערכים משותפים ואסטרטגיה עסקית ושיווקית שתהיה איכותית וממוקדת יותר.
הפרמטרים לבחירת חברת מיתוג
- אין חכם כבעל ניסיון – ניסיון וותק הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר. חברת מיתוג ותיקה ובעלת ניסיון, סביר להניח נחשפה למגוון רחב של חברות ועסקים מסוגים שונים, ובהתאם לכך פיתחה שיטות עבודה ייחודיות וזנחה בצד את מה שלא עובד עבור לקוחותיה. כשבוחרים חברת מיתוג, כדאי לשים דגש ועדיפות לפרמטר הניסיון.
- המלצות של לקוחות – הפרמטר החשוב ביותר הוא המלצה, ועדיף שהיא תהיה מהימנה. לא מספיקות המלצות מפוזרות ברשת, שכן לא תמיד ניתן לדעת את מקורן, אך אם מגיעה אליכם המלצה על חברת מיתוג מצד אדם שאתם מכירים באופן אישי, שווה לתת לה תשומת לב מיוחדת.
- שירות, זמינות וכימיה – עבודת המיתוג יכולה להימשך תקופה לא קצרה, ובמהלכה יתעוררו שאלות, תהיות, דילמות ואפילו משברים. חברת מיתוג בעלת תודעת שירות גבוהה חשובה על מנת שלא תחושו מתוסכלים. במקביל, כדאי שתהיה גם כימיה, תקשורת טובה, הבנה של הצרכים ורצון הדדי להביא את העסק שלכם להישגים הגבוהים ביותר.
- יחס מחיר - תמורה – אמרה עתיקה אומרת שזול עולה ביוקר, ובמקרה הזה היא לא טועה. שירות זול מדי עלול להעיד על חברת מיתוג מתחילה, על חברה שלא יכולה להתחייב לתוצאות או על חברה שהתמורה שלה תהיה בהתאם למחיר – למשל מספר מצומצם של שעות עבודה שיוקדשו לכם מדי שבוע וחודש. מנגד, מחירים גבוהים מדי מהממוצע גם הם לא יכולים להעיד על טיב העבודה. מומלץ לבצע חקר שוק על מנת להבין את טווח המחירים, ולבחור בחברה שהמחיר אותו היא מציעה עומד בממוצע או מעט מעליו.
- תוצאות בשטח – יצרתם קשר עם חברת מיתוג? אל תתביישו לבקש ממנה לראות תוצאות מוכחות בשטח – עסקים שקיבלו ממנה שירותי מיתוג, כולל מספר טלפון של איש קשר במידה ותרצו לשמוע יותר.
אודות מחבר המאמר
קרן אור