אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ללמוד מהספה בבית כל דבר שרק תרצו!

לימודים מרחוק רלוונטיים מאוד עבור מי שיש לו זמן פנוי ללימודי העשרה או לימודים מקצועיים, אך חלון הזמן של השעות הפנויות הוא מוגבל. גם עבור מי שגרים ביישובים מרוחקים או במקומות בהם התחבורה הציבורית איננה נגישה במיוחד, הרי שהרשמה לקורסי אונליין ומסגרות לימוד מרחוק הם בהחלט משהו ששווה לשקול.

 מה חשוב לבדוק לפני שנרשמים לקורס אונליין? 

ככלל כמעט כל דבר תוכלו ללמוד מרחוק, החל מנגינה ועד לימודי שפה. חשוב לבדוק מה נדרש מכם בזמן הלימוד עצמו, ובין שיעור לשיעור. האם אתם נדרשים לבצע תרגול מסויים עם חומרים או כלים ספציפיים? האם עליכם להגיש מטלות, האם תוכלו להתייעץ ולשאול שאלות מרחוק. בלימודי שפה מדוברת מרחוק תידרשו למחשב זמין עם מיקרופון ורמקול על מנת שתוכלו לתקשר עם המורה בצד השני כדי שהוא יוכל לשמוע אתכם הוגים את המלים ולתקן אתכם. 

כאשר מדובר על לימודים מתחומי האומנות והיצירה תידרשו לחומרים וכלי עבודה. כך, עבור לימוד תפירה בבית מכונת תפירה היא חיונית מאוד, כמו גם בדים שונים, מחטים ומספריים. 

בדקו מול מוסד הלימודים באיזה ציוד וחומרים תידרשו להצטייד לפני הלימודים על מנת להפיק את המירב. בחלק מהמקומות גם מציעים לרכוש, ולעתים אף במסגרת הקורס מספקים, את הציוד והחומרים הנדרשים. 

למידה משולבת 

לימודים מרחוק דרך המחשב או הטלפון הם בהחלט אופציה נוחה ויעילה אולם לעתים לצד הלמידה מרחוק או כדי להתקדם מבחינת הרמה, יהיה מומלץ גם לשלב לימודים פרונטליים או שיעורי עזר פרטיים על מנת להעמיק. ישנם מוסדות לימוד ובתי ספר המציעים למידה משולבת – למידה מרחוק ותרגול בשטח. 

האם לימודים מרחוק עולים פחות מלימודים פרונטליים 

 

באופן עקרוני התשובה היא כן. משום שאין צורך לשכור כיתה. זה לא אומר כמובן שההבדל בין מחירו של קורס פרונטלי לקורס הוא אונליין יהיה הבדל דרמטי אבל לרוב העלות לקורס מרחוק היא בהחלט נמוכה יותר. יתרון נוסף הוא בזמני ההשתתפות בקורס. קורסי אונליין רבים לא מחייבים השתתפות בזמן אמת ואתם יכולים לבחור את זמני הצפייה מועדפים עליכם. חשוב לבדוק את הנקודה הזו לפני שאתם נרשמים ללימודים מרחוק. ישנם קורסים הדורשים לקיים שיח בין המשתתפים והשתתפות פעילה. 


אודות מחבר המאמר

שני

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.