אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך שליליות הורסת מערכות יחסים

לא קשה לדמיין כיצד שליליות יכולה להזיק למערכת יחסים בריאה. הבעיה היא שאנחנו רואים כל כך הרבה דוגמאות לאינטראקציות שליליות בין זוגות - בטלוויזיה, בסרטים וב "חיים האמיתיים" - שמנדנדים, מתגרים, מבקרים או מדברים בצורה שלילית על בני הזוג שלנו (גם אם אתה "רק מתלוצץ”) זה עלול להתחיל ולהיראות כמו התנהגות רגילה.

אולי שליליות היא "נורמלית" או לפחות נפוצה ברוב מערכות היחסים - אבל זה לא אומר שהיא מועילה. למעשה, מחקר מדעי (כמו גם האינטואיציה שלך, אנו מנחשים) מראה לנו שמילים, עמדות ואינטראקציות שליליות עלולות להזיק מאוד לשלמות מערכת היחסים ולקרוע אותה מבפנים החוצה.

האם שליליות היא נושא מרכזי בחיי הנישואין שלך? בואו נראה עד כמה זה יכול להיות בעייתי ומה תוכלו לעשות כדי להתחיל לעשות שינוי חיובי יותר.

מהי שליליות?

שליליות פועלת לרוב כמו רעל איטי בין בני זוג נשואים.

אינטראקציות קטנות ללא אהבה שחוזרות על עצמן במשך ימים, חודשים ושנים פוגעות בתחושת האינטימיות הפיזית והרגשית בין שני אנשים. היא מעכבת את היכולת של בני הזוג לסמוך זה על זה, מונעת מהם לסלול דרך משותפת ויציבה  ומציפה את מערכת היחסים: ביקורת, בוז ומגננות אין סופיות. בסופו של דבר, ההשפעה הרעילה של השליליות יכולה להיות כה גדולה עד שיכול להתרחש כישלון קטסטרופלי של מערכת יחסים.

מדוע זה כל כך מקובל להיות קשים עם בני הזוג שלנו? זה יכול להיות שילוב של גורמים:

 

 תהיה הסיבה אשר תהיה, חשוב לא למזער או להמעיט בהשפעה הפוטנציאלית שיכולה להיות לשליליות, לא רק על הנישואין שלך אלא גם על בריאותך.

סיבה מרכזית מדוע שליליות יכולה להיות כה חזקה היא מכיוון שבני אדם הם בעלי נטייה קוגניטיבית המכונה "הטיה שלילית". בפסיכולוגיה, הטיה שלילית פירושה שאנחנו נוטים לזכור, ללמוד, ולשים לב למידע שלילי ביתר קלות מאשר למידע חיובי. אנו נוטים לקבל תגובה חזקה יותר - התנהגותית וביוכימית - לאינטראקציות שליליות מאשר לאינטראקציות חיוביות. זו הסיבה שעלבון אחד יכול להשפיע עליך בצורה אינטנסיבית יותר מחמש מחמאות, או מדוע אתה עלול לשכב ער בלילה ולהתעכב על כל האירועים הלא נעימים בחייך במקום לזכור ולהתמקד בטובים. למרבה הצער, אנחנו פשוט בנויים כך מבחינה ביולוגיית.

נסו לשים לב לדברים האלה יותר.

במילים אחרות: הדברים הרעים יכולים להישאר במוחנו, בלבנו ובגופנו הרבה יותר בקלות ממה שהדברים הטובים יעשו! התכונה האידיואינקרטית הזו של המוח האנושי יכולה להטות באופן דרמטי את תפיסת בן / בת הזוג שלך, ואולי לעוור אותך מכל הדברים הטובים שיש להם להציע ולזמנים הטובים ששיתפת בנישואייך.

וכפי שאתם יכולים לדמיין, בסופו של דבר זה יכול להביא צרות חמורות.


אודות מחבר המאמר

לדנה חמש עשרה שנות ניסיון בהיכרויות ובשבע שנים האחרונות היא בעיקר רווקה שמחה. בתקופה זו היא יצאה עם אינספור גברים ונתקלה בכל מצב היכרויות שתוכלו לחשוב עליו, מהברזות, דרך סטוקרים ועד גברים המנסים להאשים אתכן כדי לקיים יחסי מין. אך בעיקר היו לה המון "כמעט" מערכות יחסים. כשהיא לא כותבת בלוגים על חוויות ההיכרויות שלה, אפשר למצוא אותה בחדר הכושר, מבשלת ארוחות בריאות בבית,  מתעסקת טיפה בשיפור עצמי, או לצלילי מוזיקת הריקודים כברמנית אורחת.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.