אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה עברתי עד שבאתי לתת לך הצעת מחיר!

 

אמרת כנף ידועה "אם באתי אליך לשעת עבודה וגביתי סכום מסוים שגרם לך להרים גבה. תבדוק טוב מה עברתי בשנים האחרונות כדי להציע לך את השירות שלי".

אתם עומדים בצומת דרכים שמצריכה אתכם להזמין מדביר, לוכד נחשים, לוכד עכברים, הרחקת יונים ועוד. חיפוש בגוגל מציג בפניכם את חברת "הדברות מיכאל ובוריס", עונה לכם בחור חביב בשם מיכאל ואתם מתחילים לספר לו על הלילה הנורא שעברתם עקב החשש מהג'וק שהחליט להתנחל אצלכם בבית.

מיכאל החביב קובע אתכם שעה ומגיע בדיוק בזמן, לאחר תשאול וסריקה של השטח המדובר הוא נוקב במחיר כזה או אחר. אתם אומרים לו "נברר ונחזור אלייך..." והוא אפילו לא מתווכח ועולה על רכבו אל הלקוח הבא. בירור קצר שעשיתם מגלה שהמחיר שנקב מיכאל הוא מחיר מקובל ואף זול יותר מהממוצע. שמו הולך לפניו כמדביר מוסמך ובעל ניסיון של שנים בתחום אבל עדיין הצביטה בלב בזמן התשלום בלתי נשלטת...

בשביל זה מיכאל משתף אתכם בטור הבא – אתם איתנו?!

כל אדם הרוצה לעבוד בתחום ההדברה חייב להחזיק ברשיון מיוחד להדברה הספציפית אותה הוא הולך לבצע. אינה דומה הדברה בתוך דירה להדברה בתוך מבנה גדול. כמובן שהדברה בשטח פתוח או הדברה באיוד (עשן). לכל אחת ואחת מהן נצרך המדביר לקבל רישיון ייעודי.

אמנם לא אקדמי – אבל לומדים יותר מלתואר!

המדביר אמור ללמוד קורס רחב היקפים הכולל לא פחות מרשימת הנושאים הבאים:

א.     מבוא למזיקים ולהדברה

ב.     גבולות גיזרה בהדברה

ג.      הכרת המזיקים השונים

ד.     הכרת תכשירי ההדברה

ה.     טוקסיקולוגיה

ו.       מכשור

ז.      עמידות ותנגודת לחומרי ההדברה

ח.     רכישה, שינוע ואחון חומרי הדברה

ט.    ניטור מזיקים

י.      יישום תכשירים

יא.   בטיחות בעבודה וחובת המדביר כלפי מזמים השירות

יב.   מגבלות הרישיון

יג.    חוקים ותקנות

בקטנה אההה....?

נציין שאלה רק ראשי פרקים המשתרעים על עשרות נושאים ודפי עיון. את כל אלה על המדביר לעבור לאחר השרמה מסורבלת מלאה בירוקרטיה וניירת. להמתין בסבלנות למועדי בחינה (שהקורונה פגעה בתדירותם בצורה מאסיבית). המבחן אינו מתפשר על כלום ובמידה ויש כישלון והחלטת לערער, עליך לעבור וועדה מיוחדת שאתה כבר מעדיף להתחיל את כל התהליך מההתחלה.

ישששששש, עברתי את המבחן...

עצור מדביר חביב, ההצלחה בבחינה אינה תנאי לקבלת הרישיון. עליך להתמחות אצל מדביר פעיל ולצבור שעות ניסיון, לתעד ביומן מיוחד כל פעולת הדברה שעשית ולהחתים עליה את הממונה עליך. חוקרי משטרה יעיינו אצלך במרשם הפלילי ועליך להציג אישור היעדר רישום פלילי.                        אגרת רישיון כבר שילמת?!

אז בטרם אתם מוצאים מהפה את צמד המילים "נברר ונחזור אליך..." תחשבו פעמיים. אין ספק שתמיד רצוי לקחת הצעת מחיר שניה. אבל כאשר החלטתם לסגור איתי או עם אחד מחברי, תאמינו בלב שלם שהמחיר ששילמתם היה שווה את המאמץ שעברתי.


אודות מחבר המאמר

גרישה פיינברג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.