אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה צריך לדעת על אחסון חומרים מסוכנים?

מזל טוב! פתחת עסק חדש. המכשור משומן ומוכן, ראיונות העבודה הולכים חלק, הכל כמעט מוכן – אבל עם אחסון חומרים מסוכנים כבר התעסקת? מדובר בנושא חשוב מאין כמותו, שאנו מחויבים כבעלי ובעלות עסק על פי חוק לדאוג לקיימו.

למי זה רלוונטי?

אחסון חומרים מסוכנים במקום העבודה, הנקראים גם בקיצור חומ"ס, היא כאמור חובת כל מנהלות העסקים השונים כמפורט בסעיף 6 בחוק חומרים מסוכנים הנקבע בשנת 1993. הדוגמה הקלאסית לחומ"ס מוכרים הם חומרים דליקים, העשויים לגרום לשריפה או לפיצוץ, ובכך לגרום לפגיעות ברכוש, בגוף ובנפש.

דוגמה מוכרת נוספת היא חומרים רעילים, אשר יש לאחסנם במקום מאובטח ומרוחק הן למען ביטחון העובדים והעובדות שאינם מורשים לעבוד עימם, והן למען ביטחון הלקוחות של העסק, על אחת כמה וכמה במקומות המגישים מזון או עוסקים בייבואו ואחזקתו. בכדי לדעת בוודאות האם החוק חל על העסק שלך, כדאי להעיף מבט בסעיף המדובר – אך כנראה שהתשובה היא כן.

מה לעשות?

יש הרבה אספקטים באחסון חומ"ס אשר דיי מובנים מאליהם. יש לשמור את החומרים המדוברים במחסן נפרד ומבודד מחומרים אחרים, בכדי למנוע כמה שפחות מגע ובלבול. על המחסן הייעודי להיות בנוי באופן המסוגל להכיל ולהתמודד עם הסיכון המדובר  - כלומר, עליו להיות חסין לאש ובלתי דליק, לאפשר הגנה מרבית ממפגעים סביבתיים כמו מזג האוויר.

היבטים פחות מוכרים של האחסון הם ההגנות וההתרעות שעל מקום האחסון לספק. למשל, על המחסן להיות מאובזר בשלל גלאים שונים המתריעים על מצבי סכנה פוטנציאלים, כמו גלאי אש, התרעת דליפות, חומרי כיבוי אוטומטיים וידניים כאחד, ועוד. ראוי לציין שיש עוד שלל אמצעי בטיחות נדרשים, כתלות בחומ"ס המדוברים.

כיצד לדאוג לסיפוק אחסון חומרים מסוכנים מתאים?

כפי שניתן להניח, הנושא של אחסון חומרים מסוכנים הינו מורכב, ולא צריך להתמודד איתו לבד. ישנן חברות מצוינות בשוק, כגון חברת "אמירים" המוכרת, המציעות ייעוץ והכוונה בכל הקשור לאחסון ושמירה של חומ"ס.

ב"אמירים" למשל ניתן לקבל ייעוץ בכל שלב של הדרך, החל ממעבר על החוק והבנה מה בכלל נדרש מאיתנו, וכלה בארגון ופירוט של כל החומ"ס הנמצאים באחזקתך, וייעוץ ברור כיצד יש לאחסנם. ככה, אפשר להיות בטוחים שהעסק שלך, ויותר חשוב – הבריאות שלך ושל עובדייך – יישמרו.


אודות מחבר המאמר

נאורה כסיף - כתיבה יוצרת

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.