אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שאלות נפוצות בתחום האכלת תינוקות

כשהרך הנולד מגיח לאוויר העולם, עולות אצלנו הרבה שאלות בנוגע להאכלה שלו. חשוב להאכיל את התינוק בצורה נכונה ומתאימה כדי לעודד התפתחות תקינה של מערכות הגוף השונות של התינוק. במאמר זה תמצאו חלק מהשאלות הנפוצות על האכלת תינוקות, עם תשובות שאנו מקווים שיספקו אתכם.

מאיזה גיל מותר לתינוק לשתות מים?

על פי ההנחיות – החל מגיל חצי ומעלה. לפני כן, הוספת נוזלים שאינם חלב אם או תרכובת מזון לתינוקות היא מסוכנת לבריאות התינוק, כיוון שהיא עלולה להשפיע על ההרכב התזונתי החיוני לו להתפתחותו.

מה קורה אם החדר חמים בעונת הקיץ?

אם הילד מתחת לחצי שנה, יש להקפיד על הנקה או על הזנה במזון תינוקות מתאים – בזמנים קבועים על מנת שהתינוק יקבל במשך היום את הנוזלים שגופו דורש. יש להיות ערים לסימנים אפשריים של מחסור במים.

איך מזהים שהתינוק בסכנת התייבשות?

יובש בפה, בכי ללא דמעות, לחיים או עיניים שקועות, חיתול יבש במשך יותר מ-3 שעות, עלייה בחום הגוף, ישנוניות, התנהגות לא רגילה.  

החל מגיל חצי שנה: איך מעודדים את התינוק לשתות מים?

מחקרים מראים שכדאי להקפיד על שתייה במשך היום – ולעדיף מים על פני משקאות אחרים, שעלולים לפגוע בתאבון ולגרום ולעששות. צריך להזכיר לילד לשתות, ואף לשתות יחד איתו כדי לעודד את השתייה.

האם אפשר לקרר את המזון המוכן לתינוק (תמ"ל) בימים חמים יותר, כדי שיהיה מרענן יותר לתינוק בזמן השתייה?

מומלץ לתת לתינוק לשתות את המזון שלו עם תוספת מים בטמפרטורת החדר, תוך הכנת התרכובת בסמוך לזמן ההאכלה. בימים חמים במיוחד, ועבור תינוק בגיל 6 חודשים ומעלה, אפשר לקרר מעט את בקבוק המזון על ידי הנחתו במקרר למספר דקות בלבד. על מנת להכין את התרכובת במינון והטמפרוטורה המדוייקים, חברת ביאמבה, המייבאת ציוד חכם לתינוקות, מציעה פתרון ייחודי להאכלה מושלמת באמצעות מכונה להכנת בקבוק לתינוק המדמה חטולב אם עם כל התנאים המתבקשים לרבות טמפרטורה, מירקם וטעם.

ביום חם, צריך להקפיד שלא להשאיר פורמולה מוכנה מחוץ למקרר לזמן ממושך. אפשר לאחסן את הבקבוק במקרר עד 24 שעות, אך אין לחמם אותו שוב אחרי שהתקרר.

מה לעשות אם הילד רוצה לשתות תמ"ל בשעות הלילה?

אם התינוק מתעורר בלילה בבכי, אין פירוש הדבר בהכרח שהוא צמא או רעב; ייתכן שמדובר בטיטול רטוב, בצורך בחום ובמגע, בקיעת שיניים, ואולי מחום, דלקת אוזניים, כאבי בטן וכו'. אם דבר אינו עוזר והילד לא נרגע וגילו למעלה מחצי שנה, כדאי להציע לו בקבוק עם מים, לא עם תמ"ל, כדי שלא יתרגל לאכול בשעות הלילה.

על מה צריך להקפיד בענייני היגיינה בימים של חום כבד?

בימים בהם השמש קופחת והטמפרטורות נוסקות לגבהים, צריך לנקות את הבקבוק לאחר כל האכלה. צריך לנקות היטב את הבקבוק, הפטמה, המכסה, הטבעת, מחלק המנות ואת הכלים המשמשים להכנת המזון, ולעשות זאת בעזרת מברשות ניקוי מיוחדות, מים חמימים וסבון. את אבקת מזון התינוקות יש להקפיד לאחסן במקום שאינו חם או חשוף לקרינת שמש ישירה.


אודות מחבר המאמר

ביאמבה - מכונה להכנת בקבוק לתינוק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.