אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דרכים לשחזור מידע ממחשב תקול

 

עם  השנים זמן שימוש במחשב עלה במאות אחוזים, אבל לא פעם המשתמשים נתקלים במצבים שבהם מחשב נתקע ולא ניתן לפתוח את הקבצים שנמצאים על דיסק קשיח. לפעמים העניין הזה חולף בעצמו ולפעמים התקלה אינה נפתרת ואז אין גישה לאותו מידע שנשמר על דיסק קשיח. את הבעיה הטכנית – החזרת מחשב לפעולה תקינה ניתן לפתור בעזרת החלפת דיסק קשיח, אז יש סיכוי מאוד גדול שמחשב ישרת אותכם עוד תקופת זמן מכובדת. אבל מה קורה עם הקבצים, שנשמרו על דסק קשיח ישן? האם ניתן לחלץ אותם?

התשובה היא "כן, בהחלט". כיום ישנם מספר מסלולים שיכולים לעזור לכם לבצע שחזור מידע. דרך אגב כיום ניתן לשחזר את הנתונים כמעט מכל סוגי המדיה הדיגיטלית: דיסק או קי, כונן קשיח נייד ועוד. בדרך כלל הבעיה בתקלה של דיסק קשיח יכולה להיגמר מ2 סיבות: בעיה פיזית או בעיה לוגית. בעיה פיזית, יכולה להיות כתוצאה משימוש לא נוח או עקב תקרית כמו שריפה, רטיבות, נפילה ועוד. דוגמאות לבעיה לוגית: פרמוט, דריסת מידע או מחיקת מידע.

בהתאם לסוג של תקלה יותאם גם התהליך השחזור. אבל במידה וזה קרה רב האנשים מנסים לברר האם קיימת דרך לבצע שחזור בבית ללא פניה לאנשי מקצוע. אחרי חיפוש בפורומים רלוונטיים ניתן למצוא המלצות לפתרונות כמו תכנות לשחזור מידע. לדוגמא: RECUVA, EASY DATA RECOVERY ועוד. כעקרון שימוש בתוכנות מסוג זה, זה ניסיון להוציא את המידע מדיסק קשיח ללא צורך בביצוע פירוק של התקן. לעתים רחוקות באמת ניתן לקבל את הקבצים בחזרה בעזרת השיטה הזאת אך סטטיסטית יש יותר ניסיונות כושלים. גרוע מכך, שבעקבות השימוש בתוכנה זו אחרת יכול להיגרם נזק בלתי הפיך לקבצים ואז גם במעבדה מקצועית לא יהיה ניתן להציל נתונים.

דרך נוספת לשחזור מידע, שסיכויי הצלחה שלה מאוד גבוהים ומגיעים למעלה ל90% ז- פניה לחברה או מעבדה, שמתמחים בשחזור מידע. בדרך כלל בחרבות האלו יש מעבדות מצוידות בטכנולוגיות הכי מתקדמות וגם אנשי צוות שמתמחים בנושא וגם עוברים הכשרות מתאימות, אשר בעזרת ציוד מתקדם יכולים להציל לכם את המידע. לכן, במידה ומדובר על הקבצים מאוד חשובים אל תיקחו סיכונים מיותרים פשוט פנו ישר לעזרה מקצועית.

עוד טיפ קטן, ברגע, שזיהיתם את הבעיה ניתקו את המחשב מהחשמל, זה יכול לעזור למזער נזקים. אחרי שניתקתם מחשב ממקור חשמל צלצלו לד''ר דיסק. אנשי הצוות של חברה ידריכו אותכם לביצוע פעילות המשך ובמידת הצורך יתאמו זמן הגעת שליח לצורך איסוף של מחשב והעברה למעבדה שלהם. חשוב לציין שניתן לבצע איסוף מכל מקום וגם ממקום העבודה. לאח קבלת מחשב למעבדה, תקבלו עדכון מאנשי צוות לגבי מה ניתן לעשות במקרה לשכם, איזה קבצים ניתן להציל ועלות המשוערת עבור ביצוע עבודה. לאחר קבלת אישור מלקוח צוות יבצע את העבודה ואת הקבצים ששוחזרו יעבירו לדיסק חיצוני וישלחו לכם עם השליח או שתצטרכו לגשת למעבדה ולאסוף.

 


אודות מחבר המאמר

אלירן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.