אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיסוי

כולנו מכירים את הימים בהם אנחנו יוצאים מהעבודה עייפים ומעוצבנים עם שרירים תפוסים ולחץ נפשי שלא נעלם. אלו הם בדיוק הימים בהם נחוץ לנו עיסוי מפנק. עיסויים תורמים לבריאות הגוף והנפש. תנועות העיסוי מצליחות להמריץ את זרימת הדם, לעודד חילוף חומרים, לטפל בשרירים תפוסים ולגרום להפרשת חומרים משפרי מצב רוח. לאחר 20 דקות של טיפול אתם צפויים להרגיש הרבה יותר טוב. 

איפה כדאי לקבל עיסוי?

לרוב, כאשר אדם שאינו מנוסה בעיסויים מנסה לבצע בעבורנו עיסוי, הוא מצליח להתמיד במלאכה במשך מספר דקות בלבד. לאחר מספר דקות האצבעות מתעייפות והתנועות הופכות חלשות והרבה פחות אפקטיביות. על כן, עיסויים כדאי לקבל במכוני עיסוי שמתמחים בתחום וכוללים מיטות עיסוי, שמנים, אביזרים ולעתים גם אמבטיות ג'קוזי. ההבדלים בין עיסוי חובבני לבין עיסוי שמתבצע על ידי גורם מנוסה משמעותיים. כיום ניתן לקבל עיסויים דיסקרטיים במכונים שמתחייבים לשירות מסור. 

המקום הטוב ביותר לעיסויים

אפקטיביות של עיסוי מושפעת רבות מהמקום בו מתבצע העיסוי. את התוצאות הטובות ביותר תקבלו כאשר הטיפול מתבצע על מיטת עיסוי מקצועית. בהעדר מיטת עיסוי כדאי לבחור מיטה יציבה, מזרן אימונים דק או שטיח רצפה עבה. על מנת להקל את תנועת האצבעות ולמנוע מהן להתעייף במהרה נמליץ על שימוש בשמנים לעיסוי. שפשפו את השמן בכפות הידיים בכדי לחמם אותו מעט והתחילו בעיסוי.

 

אווירה רגועה ונינוחה

עיסויים נועדו להרגיע את הגוף ואת הנפש. על כן, נרצה לייצור אווירה נעימה ושקטה עם נרות ריחניים ומוזיקה מרגיעה. עמעמו את האורות, הזמינו את המטופל שלכם אל שולחן העיסוי והתחילו בעיסוי. במהלך העיסוי נסו להימנע מצביטות של העור. את העיסוי מבצעים ברכות עם כל האצבעות ועם שורש כף היד. מהר מאוד תגלו האם המטופל שלכם מעדיף תנועות עיסוי חזקות או חלשות. שימו לב לתגובות והימנעו מתנועות שגורמות למטופל שלכם להתפתל מכאב. 

טפלו באזורים הכואבים תוך שחרור של שרירים תפוסים. בהתאם לצורך כדאי להשתמש במשקל הגוף שלכם על מנת שלא להתעייף במהרה. אם אתם מרגישים שהתעייפתם מהעיסוי, זה הזמן לעבור לתנועות חלשות יותר או להוסיף עוד שמן. 


אודות מחבר המאמר

כותבת תוכן אילנית לוי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.