אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בחירת דומיין -עשה ואל תעשה!

 

תהליך בניית האתר תמיד מתחיל מבחירת דומיין וחבילת אחסון. החלטנו לרכז המלצות וטיפים שיעזרו לכם לבחור דומיין.

נתחיל מי זה שדומיין טוב זה אחד ממרכיבים שמאוד משפיע על רמת ההצלחה. דומיין זה דבר ראשון שפוגש גולש. בחירה נכונה של דומיין יכולה לקדם את עסק מאוד מהר ולעומת זה, בחירה ללא מחשבה מביאה תוצאות מאוכזבות.

לפני רכישת דומיין קחו רגע ותעברו על הפרמטרים שתכף נזכיר, כך תהיו בטוחים שעשיתם את המקסימום בשביל לבחור בדומיין הכי מתאים.

דבר ראשון תתאימו את השם לשם החברה, למוצר או לשירות, שאתם מעניקים. מאוד מומלץ ששם של דומיין יהיה מורכב משילוב של שם החברה ותחום העיסוק או לכלול מילת מפתח ראשית.

יחד עם זה מומלץ שדומיין יהיה קצר וקליט, זה יעלה סיכויים לכך שאנשים פשוט יזכרו אותו מאוד מהר ובשורת חיפוש פשוט יקלידו את השם הדומיין וכמובן יגיעו לאתר שלכם ואל למתחרים בתחום.

ככל שהשם יהיה קצר יותר כך יורד מספר שגיאות, שיכולות להיות בזמן ההקלדה. תמיד תזכרו שלהחליף דומיין אפשר אך לא מומלץ, מכיוון שעם הזמן לקוחות מתרגלים לשם ומשתמשים בו לחיפוש. לכן עדיף להשקיע מלכתחילה במציאת דומיין מתאים.

לצורך בירור אם הדומיין שאתם רוצים פנוי תשתמשו בכלים, שבדרך כלל מסופקות חינם על ידי חברות שדרכן ניתן לרכוש דומיין. הכלים נמצאים באתר של אותה חברה. לדוגמה נראה איך הכלי הזה עובד באתר של חברת ג'טסרבר- אחסון אתרים. לוחצים כאן ועוברים לעמוד, בו בשורה שכתוב "מצאו את שם הדומיין החדש שלכם" תקלידו את השם שאתם רוצים, אחרי זה הקלידו את הקוד שמופיע מתחת ואחרי זה תקבלו תשובה אם הדומיין שהקלדתם פנוי לרכישה.

עוד נקודה שמעוררת מחלוקת – בחירת סיומת לדומיין. יש לא מעט ויכוחים האם לבחור בסיומת co.il   או.com  לאחרונה הרוחות דיי נרגעו ורב המומחים של דיגיטל הגיעו למסכנה שבעצם אין חזה כל כך השפעה על קידום האתר ברשת, לכן אתם יכולים לבחור בכל סיומת שבא לכם. אבל נהוג שאם אתר מיועד רק לקהל ישראלי אז משתמשים בסיומת CO.IL אם אתר מיעוד לכל העולם אז עדיף לבחור בסיומת .COM .

דרך אגב כאשר אתם בודקים זמינות של דומיין, תבדקו עם הסיומת כמובן.

עכשיו נעבור בקצרה על מה שלא מומלץ לעשות.

דבר ראשון לא מומלץ להכניס יותר מידי מספרים או סימנים לתוך שם הדומיין. משתמשים בהם מספרים רק בתנאי שזה משקף את הפעילות של העסק, למשל 24-7 , יכול להעיד שעסק פועל 24 שעות 7 ימים בשבוע.

אל תבחרו בשם שהוא דומה למתחרים שלכם, זה יביא לבלבול של גולשים ואתם יכולים לאבד לקוחות פוטנציאליים.

במידה ושם שרציתם תפוס, מומלץ להוסיף לשם תוספת, אשר יחד יכול להיווצר ביטוי מפתח חדש שיגרום לעוד גולשים להיכנס לאתר שלכם.


אודות מחבר המאמר

רוצה להיות יעיל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.