אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מי יכול לקבל הנחה בארנונה לעסק?

 

בשנה אחרונה, מכיוון שהתפרצה מגפת הקורונה ורב העסקים היו מושבתים ממשלה הריצה תכנית סיוע לעסקים. התוכנית כוללה מספר צעדים רוחביים ונקודתיים ובניהם גם הנחות או פטור מארנונה לבעלי עסקים.

בהתחלה לפי שיקול הדעת של רשות מקומית ניתן היה לקבל פטור מלא משתלום של ארנונה עבור עסק במשך 3 חודשים או לקבל 25% הנחה במהלך כל השנה. אחרי שכולם הבינו שנגיף הקורונה לא ממהר להסתלק ועסקים רבים המשיכו להישאר סגורים או צמצמו את פעילותם באופן משמעותי, לא נשאר הרבה מה לעשות אלא להמשיך במתן הטבות לבעלי העסקים, בשביל שהם יכלו לשרוד בתקופה כל כך לא פשוטה.

למרות שיש הטבות בתשלומי ארנונה בעקבות מגפת הקורונה לא כל בעלי העסקים זכאים להם. יתרה מכך, לא כל בעלי העסקים מודעים לכך שישנם קריטריונים מסוימים שבמידה והם מתקיימים, בעלי העסקים יכולים להיות זכאים להנחה בארנונה לעסקים או פטור מחיובי ארנונה לתקופה מסוימת גם בלי קשר לקורונה.

איך אפשר לדעת אם בעל העסק זכאי לקבלת הנחנה או פטור?

קודם כל חשוב להבין שלכל רשות תעריף ארנונה הוא שונה, אבל מרכיבי התעריף בדרך כלל דומים. על תעריף ארנונה משפיע שטח של המבנה, סיווג ועוד. אם אתם לא כל כך מתמצאים בכל הנושא כדאי לכם לפנות לאיש מקצוע אשר מתמצא בתחום המיסוי ויוכל לסייע לכם לבדוק את כל הפרמטרים ובמידת האפשר להוזיל חיובי ארנונה ולחסוך אלפי שקלים בשנה.

בינתיים בקצרה נעבור על הפרמטרים החשובים, שמשפיעים על תעריף. כפי שכבר נאמר הפרמטר הראשון – שטח של המבנה. חשוב לדעת, לפי איזה שיטה מקובל לחשב שטח באותה רשות מקומית, מכיוון שבכל רשות השטח מחושב אחרת. זה יכול להיות מחושב לפי קירות חיצוניים או בלי. לצורך מדידה מדויקת תזמינו מדד מוסמך.

דבר נוסף, שישפיע זה – עניין של סיווג. הפרמטר הזה יכול להביא שינוי מאוד גדול בתעריף, לפעמים עד אלפי שקלים. למשל, אם המבנה משמש כבית תוכנה יהיה תעריף אחד, בדרך כלל יותר נמוך מאשר תעריף של משרד. לכן חשוב לבדוק האם סיווג של הנכס שלכם הוא נכון.

מצבו הפיזי של הנכס יכול לזכות בעל הנכס בפטור מארנונה לתקופה מסוימת. כך, למשל, במידה ונכס עומד ריק לגמרי, שזה אומר מכל אדם ומכל חפץ אז בעל הנכס יכול לבדוק את עניין של הגשת בקשה לקבלת פטור. הפטור הזה יכול להינתן לתקופה של חצי שנה.

במקרה אחר, שניתן להגיש בקשה לקבלת פטור זה נכס לא ראוי לשימוש. פטור מסוג הזה ניתן לקבל למשך 3 שנים.

כך שיש לא מעט מקרים, שבהם בעל העסק יכול לקבל הנחה או פטור מתשלום ארנונה, לכן מומלץ לגשת לבעל מקצוע ולבדוק את העניין.

 


אודות מחבר המאמר

אלירן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.