אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב גינה למתחילים

 

תמיד חלמתם על בית יפה וגינה מסודרת עכשיו סוף סוף הגיע לזה זמן. אבל מי איפה מתחילים? האם חייבים לקחת איש מקצוע שיעשה את כל העבודה או שניתן לעשות את זה לבד? התשובה לשאלה תלויה בחזות שלכם. היום ניתן למצוא מגוון רעיונות לעיצוב גינה ברשת, לדוגמה אפשר להיעזר בפינטרסט. אם יש לכם זמן פנוי, זוג ידיים שלא מפחדות להתלכלך אז יש סיכוי טוב שתוכלו להסתדר לבד. אתם גם יכולים לצרף למשימה את בני המשפחה. במידה ואין לכם זמן, סובלנות או שאתם לא אוהבים להתעסק עם עבודות חוץ, אז אולי שווה לוותר ומראש לקחת מעצב גינה –אדריכל נוף או גנן, שבשמחה יבצע את המשימה כראוי. כמובן, לפני שאתם מזמינים איש מקצוע תחשבו מה הייתם רוצים שיהיה בגינה וגם תמיד תבדקו המלצות, תתעניינו בתיק עבודות אם קיים. כך תוכלו לחסוך מעצמכם הפתעות לא נעימות.

אם החלטתם לעשות את העבודות לבד, אז קודם כל תחשבו ואולי תציירו או  אפילו תעשו סקיצה של איך שאתם רוצים שגינה תראה. אחרי זה תבדקו שיש לכם נקודת מים ונקודת חשמל. אם חסר אחת מהן, אז תזמינו איש מקצוע שיעזור לכם לפתור את העניין. דבר נוסף, שמאוד חשוב זה להגדיר את האזורים: צמחיה, פינת ישיבה, פינת בברביקיו, פינת משחקים לילידם, מפלים ( במידה ורוצים), שבילים ועוד.

אחרי שלב הזה תצטרכו לבדוק איזה כיווני אוויר יש לכם בגינה ובמיוחד באזור מתוכנן לצמחיה, איזה סוג של אדמה קיים?  כל זה יעזור לכם בבחירת צמחים ועצים לגינה. כאשר תגיעו למשתלה תוכלו להיעזר בעובדי המקום, בשביל לבחור צמחים ועצים מתאים ביותר לתנאים שלכם וגם יעזרו לכם לבחור תוספים לאדמה כמו חומרים שיסופחו מים, קוטלי עשבים, קומפוסט ואחרים.

מאוד חשוב גם עניין של תאורה, לא תמיד זה ניתן לשינוי, אבל אפשר להשתמש גם בתאורה סולרית.

אחרי שבחרתם וסידרתם את האזור של צמחיה תעברו לאזורים אחרים. תבחרו האם אתם רוצים שדשא יהיה על כל הגינה או יש חלק שאתם מעוניינים לשים אליו דק. דרך אגב לפעמים עולה שאלה מה יותר טוב דשא סינטטני או דשא טבעי? כאן חוץ מעניין של טעם יש גם עניין לתקציב. אומנם דשא סינטטי עולה יותר במועד רכישה אך אינו דורש תחזוקה שותפת כמו דשא רגיל. זה עניין שחייבים לקחת בחשבון.

יש לכם צמחיה, יש לכם דשא או דק, יש לכם תאורה נשאר להתאים רהיטים לפינת ישיבה וגם לפינת משחקים במידה ותוכננה כזאת. מבחינת הריהיטים חוץ מכיסאות ושולחנות, היום ניתן לרכוש גם נדנדה לגינה , כסאות נדנדה, ספסלים ועוד מגוון דברים יפים. ההמלצה הגוברת ברשת לרכוש רהיטי חוץ מעץ, למרות שהם זקוקים לתחזוקה, עדיין זה חומר מאוד עמיד ויכול לשרת אותכם הרבה זמן. גם עניין התחזוקה אינו מסובך במיוחד. פעם שנה צריך לצבוע את הרהיטים עם לקה מיוחדת. אבל היופי, בזה שאחרי הצביעה הרהיטים יראו ממש כמו חדשים. רהיטים מעץ ניתן לבחור בכל מיני צבעים ומידות, כך שתשיגו התאמה מושלמת לגינה שלכם.


אודות מחבר המאמר

אלירן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.