אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

5 דרכים לבחור פרגולה

אנשים רבים מגיעים למסקנה שפרגולה אינה מותרות, אלא ממש כפי שהם בנו מחסן בגינה וממש כפי שהם השקיעו בשער כניסה, כך גם פרגולה נחוצה. פרגולה מאפשרת לשבת בחוץ כשיש גשם, רוח ושמש, כך שהיא מגדילה את שטח הבית. עם זאת, לצד ההבנה שפרגולה אכן נחוצה, פחות ברור באיזו פרגולה נכון לבחור. מזדהים? הכנו עבורכם מדריך יעיל ומקוצר. עברו על הדברים ובסופו נראה שגם אתם תדעו איזו פרגולה יותר נכונה נקודתית עבורכם.

הגדרת צרכים

שלב ראשון זה להגדיר צרכים. יש להבין מה מצפים מהפרגולה. האם רצוי שהיא תדע לאפשר קירוי מלא שמגן מפני הגשם. האם מבקשים שהיא תדע להיות תלויה (כדי שלא תגזול משטח הרצפה), האם חשוב שהיא תאפשר משחק בין סגור לפתוח, האם מעדיפים שליטה חשמלית, האם מבקשים נראות מיוחדת שכוללת צבע ייחודי, האם הפרגולה אמורה להוות פסל סביבתי שמשחק עם קווים גליים, האם מוכנים לתחזק את נראות הפרגולה מדי שנה וכדומה. רק לאחר שהדרישה מהפרגולה לגמרי ברורה, שלב הבחירה יתנהל כהלכה.

הגדרת תקציב

רגע לפני שרצים לראות אפשרויות שליטה ומגוון עיצובים, יש להבין מהו תקציב התקרה שמעמידים לרשות הרכישה. אם התשובה מצביעה על תקציב מצומצם, רצוי לבחור בחומרים זולים (דוגמת פלסטיק או עץ), אך אז יש לקחת בחשבון שיידרשו הוצאות משלימות, ולו בגין תחזוקה. התקציב מצומצם אך לא מוותרים על פרגולות אלומיניום? ניתן להתפשר על פרמטרים אחרים, כמו שליטה חשמלית, עיצוב מיוחד וכדומה.

קצת השראה

לאחר שמתמקדים, מגיע השלב שבו מתפזרים בחזרה, מקבלים כיוון ממגוון מקורות השראה - מומלץ לעבור על תמונות של פרגולות! רק כך ניתן להתחיל להבין עד כמה המבחר גדול ועשיר. בעת מעבר על התמונות, יש לשים לב לגוונים, לעיטורים, לעוביים, למרווחים וכדומה. ההמלצה היא לשמור מספר תמונות שאליהן מתחברים, כך שברגע האמת יהיו עוגנים שיסייעו להישאר ממוקדים.

חקירה צולבת

אין ספק שחשוב למצוא חברה שמתמחה בתחום, ואף 2/3 חברות וביניהן לערוך השוואה, אך לאחר שמוצאים את החברה שנראית הכי רצינית, יש לשבת לשיחת הבהרה. הרעיון הוא לשבת עם יועץ מטעם החברה ופשוט לבקש הסבר אודות האפשרויות השונות, כולל יתרון וחיסרון של כל דגם. רק כך יתאפשר לקבל תמונה מלאה שתסייע להתמקד באופציה הרצויה.

בוחנים גבולות אישיים

מבינים אלו פרגולות אלומיניום נמכרות ואף מה רצוי מבחינתכם? זה הזמן להבין האם מבקשים למתוח מעט את הגבולות (לבחון עיצובים וגוונים יחסית נועזים), או האם מבקשים להישאר "מקובעים" (לבחור צבע סטנדרטי לצד עיצוב הייטקיסטי נקי). מה עדיף? אין נכון או לא נכון. עם זאת, אם מתלבטים, מומלץ להתייעץ עם מעצב פנים ואף לשקול לשלב הדמיה - תלוי עד כמה חשוב לקבל תמונה מלאה טרם הרכישה.

מקווים שעזרנו - בחירה נעימה!


אודות מחבר המאמר

כתיבת תוכן למען העשרת הקורא וטיפים :)

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.