אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אחרי כמה זמן ניתן לקבל פיצויי פיטורין

 

בשנה אחרונה מאז שהתפרצה מגפת הקורונה רב העסקים הוציאו לחופשה ללא תשלום עובדים רבים. אבל לא כל אחד מהעובדים רוצה להישאר בחופשה ללא תשלום תקופה ארוכה, תמיד יהיו כאלו שירוצו להתפטר ולקבל פיצויים. אבל מה שלא כולם יודעים ולוקחים לתשומת ליבם, שלא בכל מקרה יהיה בן אדם זכאי לתשלום פיצויים.

נתחיל מי זה שיציאה של עובד לחופשה ללא תשלום נעשית בהסכמה הדדית של שני הצדדים. גם תקופה של חופשה ללא תשלום בדרך כלל נקבעת על ידי הסכמה בין הדדים. חשוב גם לציין, שבין העובד ולבין המעסיק עדיין נשמרים יחסי עובד –מעסיק. זה אומר שכל המחויבות נשארות תקופות גם מצד של המעסיק וגם מצד של עבוד.

לכן, במידה ועובד הוצע לחופשה ללא תשלום על ידי המעסיק בכפייה וללא הסכמתו הוא רשאי להתפטר ולהיות זכאי לקבלת  פיצויי פיטורין. במידה והוצע עובד לחל''ת בהסכמתו והחליט ביום אחד בהיר שהוא רוצה להתפטר אז כנראה הוא לא יהיה זכאי לקבל פיצויים.

אבל במידה ונשלח עובד לחופשה ללא תשלום בהסכמתו ולאחר תקופה מסוימת רוצה המעסיק להאריך את התקופה של חל''ת רשאי העובד להתפטר ולקבל את פיצויי פיטורין.

כאשר העובד מחליט להתפטר הוא חייב להודיע למעסיק על כך, ועל המעסיק לערוך לו שימוע לפני הפיטורים. בשימוע צירך עובד להודיע על המעסיק על כך שהוא החליט להתפטר עקב הרעה מוחשית בתנאי העבודה. במידה ומעסיק יבחר לחזור בו מכוונתו ולהשאיר את העובד לעבוד אבל העובד אינו יסכים לכך אז לא יהיה זכאי לקבלת פיצויי פיטורין.

במקרה, שבו מעסיק אינו חוזר בו העובד זכאי לקבל פיצויים. השאלה שנשאלת הכי הרבה פעמים במקרים כאלו: אחרי כמה זמן ניתן לקבל פיצויי פיטורין? את התשובה ניתן לחלק ל2 : לפי החוק את פיצויי פיטורין מעסיק חייב להעביר לעובד תוך 15 ימי עבודה ממועד סיום יחסים של עובד – מעסיק, חלק שני של תשובה: שבפועל זה בדרך כלל לוקח יותר זמן. יש לכך גם הסברים, אך זה נושא בפני עצמו ולכן נקדיש לו מאמר אחר.


אודות מחבר המאמר

אלירן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.