אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו -לא- יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 2

הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 2

המשך מ: * הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 1.

כי בעולם שלנו יש סוד אחד ויחיד. שהוא השורש של כל הדברים בעולם. וידיעת הסוד הזה של המציאות, היא השורש של כל הפתרונות שיש בעולם ושל כל הטוב שיש בעולם. ואי ידיעת הסוד הזה, היא השורש של כל הסבל וכל הצרות וכל הייסורים שיש בעולם, בכל תחום ותחום.

כי יש משהו אחד במציאות, שהוא האמת האחת של המציאות, אותה האמת שכולם מחפשים אותה, אותו הדבר האובייקטיבי והיציב, אותו הדבר שהוא מחויב המציאות. והדבר הזה הוא קיים, והוא האמת עצמה. והוא קיים ללא תלות בשום דבר בעולם. ומי שיודע את הדבר הזה, הוא חי חיים טובים באמת בגן עדן ובעולם הבא ממש. ומי שלא יודע את הדבר הזה, הוא כמובן חי את החיים שלו, כפי מה שכל אחד יודע מעצמו איך הוא חווה את החיים שלו.

וכפי שהתבאר, גדולי החכמים מאז ומעולם ניסו לגלות את הסוד הזה. כי כל החקירות הפילוסופית, המדעיות, הרוחניות, המטאפיזיות, הפסיכולוגיות, הנפשיות, וכל סוגי המחקר שיש בעולם, כולן בעצם מנסים לגלות את הסוד הזה שהוא השורש של כל הדברים שיש בעולם.

וכפי שהתבאר, יש נקודת עצירה אחת, שהיא עצרה ועוצרת את כל המנהיגים הרוחניים למיניהם, את החוקרים הרוחניים למיניהם, את כל גדולי הפילוסופים שהיו מאז ומעולם, ואת כל מי שמנסה לגלות את סוד החיים.

והסוד הזה כבר התבאר. כי השכל של המציאות שלנו הוא גדול מאוד. כ"כ גדול, עד שמי שמנסה להבין את השכל הזה בלי שהוא עושה את כל ההכנות הנדרשות, הוא יכול להשתגע ממש וללא צורך. כי יש דרך סלולה איך לגלות את הסוד הזה שהוא השכל של המציאות.

ולדעת את הסוד הזה, פירושו שהאדם בשכל האנושי הרגיל שלו, הוא מבין את השכל של המציאות. ולמרות שזה שכל גדול מאוד, הרי שכאשר האדם הולך בדרך הנכונה, על ידי זה הוא גורם ליכולת השכלית והרגשית שלו לגדול, ועל ידי זה הוא בשכל אנושי ממש, הוא מבין את השכל הזה של המציאות.

ומי שיודע את השכל הזה, הדבר הזה נראה לו פשוט מאוד. משום שהסוד הזה נמצא בכל דבר ודבר שיש בעולם. כי כל הדברים שיש בעולם, הם גילויים וביטויים של הסוד הזה. ואחרי שהאדם פעם אחת מבין את הסוד הזה, עכשיו הוא רואה את הסוד הזה בכל דבר ודבר שיש בעולם. ולכן הסוד הזה נראה לו כדבר פשוט מאוד.

ואחרי שהאדם מבין את הסוד הזה, על ידי זה הוא מבין את הסיבה האמיתית של כל הדברים שקורים בעולם. והוא רואה את ההתגלמות שלה בכל דבר ודבר שיש בעולם.

ועל ידי זה הוא גם מסוגל להתחבר רגשית לכל דבר. כי כל הטוב שיש בעולם, הוא תלוי בידיעת הסוד הזה, שהוא היופי של העולם. ומי שיודע את הסוד הזה, הוא רואה את הסוד הזה בכל דבר, ועל ידי זה הוא רואה את היופי שיש בכל דבר. ועל ידי זה הוא מבין מהו הטוב שיש בכל דבר בעולם.

ומהו הסוד הזה? אז ראשית כל בטרם נסביר מהו הסוד הזה, על האדם להבין שעצם זה שהוא מבין שיש סוד אחד שהוא הפתרון לכל הבעיות שיש בעולם, ושהוא השורש של כל האושר שיש בעולם, עצם זה זאת ידיעה גדולה עבור האדם. כי עכשיו האדם יכול למקד את עצמו בלנסות ללכת בדרך הנכונה, כדי לגלות את הסוד הזה.

וגם בלי לדעת מהו הסוד הזה, גם בכך יש תועלת גדולה לאדם שמגלים לו שיש סוד, ושאם הוא יגלה את הסוד, ושאם הוא יגלה את הפיתרון של הסוד, אז הוא ניצח את המשחק, ואז הוא מקבל כרטיס כניסה לגן עדן. ועצם זה שהאדם מבין שיש דבר כזה בעולם, זה עצמו ידיעה גדולה.

ומי שהוא חכם אמיתי, הוא גם יודע את הסוד הזה, והוא גם יודע את גילוי הסוד הזה. כי אצלו הסוד הזה הוא לא סוד, אלא הוא ידיעה ברורה ופשוטה. וכל הדיבורים של החכם האמיתי שהוא מדבר אותם, בכל נושא ונושא שיש בעולם, כולם סובבים סביב גילוי הסוד הזה.

כי כל מה שהחכם אומר בכל נושא ונושא שיש בעולם, זה הכל גילוי חלקים של התשובה ושל השכל שיאפשר לאדם להבין את הסוד עצמו ואת הגילוי של הסוד עצמו. כי יש כאן כמה שלבים. והשלב הראשון הוא להבין שיש סוד אחד שהוא סוד האושר כנ"ל. והשלב השני הוא לגלות ולהבין מהו הסוד הזה שאותו נפש האדם רוצה להבין כדי להיות מאושרת. והשלב השלישי הוא בעצם לגלות את הסוד עצמו, דהיינו לגלות את התשובה של הסוד הזה.

וכמו שיש קושי לאדם רגיל להבין את השכל של המציאות, כך גם יש קושי לאדם להבין את הסוד של המציאות. כי הסוד של המציאות, הוא בעצם כל אותם הדברים שהאדם לא מבין במציאות. והתשובה של הסוד של המציאות, היא בעצם השכל של המציאות. וכמו שיש לאדם קושי להבין את השכל של המציאות, כך גם יש לאדם קושי להבין את מה שהוא לא מבין במציאות.

כי לא כל אחד מסוגל להכיל בתוכו את התשובה של כל התשובות, שהיא השכל של המציאות. אבל גם לא כל אחד מסוגל להכיל בתוכו את השאלה של כל השאלות, שהיא בעצם אי ההבנה של האדם את המציאות. כי הסוד הזה הוא השאלה של כל השאלות. ולגלות לאדם את הסוד הזה, זה בעצם לגלות לו את השאלה של כל השאלות.

ובחוש ניתן לראות, שלאדם קשה מאוד לחיות מתוך חוסר ידיעה. ולכן גם לא כל אחד יכול להבין את השאלה של כל השאלות. וכדי שהאדם יגלה את התשובה של כל התשובות, לשם כך על האדם לגלות קודם לכן את השאלה של כל השאלות. וכדי שהאדם יוכל בכלל להבין את השאלה של כל השאלות, גם לשם כך על האדם לעשות עבודה עצמית.

ראה גם:

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 1.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 3.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 4.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 5.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 6.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 7.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 8.

* דיכאון / עצבות / עייפות בעבודה / חוסר אנרגיה / חוסר מצב רוח - מהי מהות העניין?.

* הסוד / פרדוקס התמונה המלאה - מה עצר את כל החכמים / גורואים / מנהיגים רוחניים?.

* בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1.

* בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2.

* הסוד מאחורי הסוד / חוק המשיכה / The secret The law of attraction- הסוד של הסוד.

* פסיכולוגיה / אימון אישי - מה קורה כאשר הפסיכולוג בעצמו צריך פסיכולוג?.

המאמר מאת אליעד כהן, מחבר הספר להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמרים על סוד החיים, פתרון בעיות, הטוב שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, עצבות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 2

מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.