אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו -לא- יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 6

הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 6

המשך מ: * הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 5.

ובשכל של המציאות, יש תשובה לשאלה של מה קדם למה הביצה או התרנגולת. וממילא יש תשובה גם לכל השאלות הסיבוביות, ולכל השאלות הפרדוקסאליות, ולכל הספקות שיש לאדם לגבי מה הדבר החשוב ביותר בחיים וכיו"ב.

אבל כל זמן שאין לאדם את השכל של המציאות, שבו יש תשובה לשאלה של מה קדם למה הביצה או התרנגולת, שהיא רק דוגמא ורק ביטוי לקושי האנושי להבין את המציאות, הרי שהאדם מרגיש שהוא מחפש את עצמו. ומה שהאדם באמת מחפש כל חייו, זה לנסות לגלות את הסוד, של מה קדם למה הביצה או התרנגולת.

וכל תחושת החיפוש העצמי שיש לאדם בחיים, היא משום שהאדם מחפש את התשובה לשאלה הנ"ל. וכל תחושת הדיכאון שיש לאדם בחיים, היא רק משום שאין לו את השכל המתאים להבין מה קדם למה, הביצה או התרנגולת. ובכל פעם שהאדם נופל בחיים שלו לעצבות, זה רק משום שהוא לא מבין את עניין הביצה והתרנגולת.

וכאשר האדם נמצא לדוגמא באיזו הלוויה והוא בוכה, או כאשר קורה לאדם איזה אסון והוא בוכה, וכאשר לדוגמא האדם חווה פרידה זוגית כלשהי כגון גירושים, והאדם מרגיש שבור ורצוף, והאדם רוצה לבכות, הכל זה ביטויים שונים של הרצון של האדם להבין את התשובה לשאלת כל השאלות הנ"ל.

וכל חכמי החכמים בעולם, וכל מנהיגי המנהיגים בעולם, וכל הפילוסופים בעולם, וכל מורי הדרך הרוחניים בעולם, כולם נעצרו ונעצרים בדיוק בשאלה של מהי נקודת ההתחלה. כי לכל אחד יש את ההסבר שלו לגבי איך הכל התחיל. אבל אף אחד לא שם לב, שבעצם עדיין קיימת השאלה של איך התחילה נקודת ההתחלה עצמה. וכל תשובה שאותה ימצא האדם לשאלה הזאת, היא תמיד תביא אחריה שאלה נוספת של מה היה עוד לפני כן וכן הלאה.

ומצד האמת, זה ברור לגמרי שיש תשובה לשאלה הזאת. כי הסבר כלשהו חייב להיות לדבר הזה. והסוד של המציאות, הוא הבנת התשובה של מהי נקודת ההתחלה הראשונה. שהיא כמובן דבר שאין שום שכל בעולם שיכול להבין את הדבר הזה כנ"ל. ומי שכן מבין את הדבר הזה, הוא זה שבעצם גילה את הסוד האמיתי והוא הופך להיות חכם אמיתי.

כי חכם אמיתי, הוא רק מי שיודע את התשובה לכל השאלות הפרדוקסאליות של היקום. כי יש כאלו שאין להם מספיק שכל, כדי להבין שהם בכלל לא מבינים. כי יש רבים וטובים שנדמה להם שהם חכמים גדולים, והם מנהיגים אחריהם את המון העם, ולא רק שאין להם את התשובה לכל השאלות הפרדוקסאליות של היקום, אלא שהם אפילו לא מבינים שיש בכלל שאלה כזאת. וזה רק משום שמחשבתם מאוד מצומצמת. ולכן הם אפילו לא מבינים שיש משהו שהם לא מבינים.

ויש אנשי אמת, שהם מחפשים את האמת, והם מבינים שיש כאן איזה סוד, שהוא השורש של הכל. והם קולטים שיש כאן משהו ביכולת התפישה האנושית, שהוא המפתח להבנת החיים בשלמות, וממילא גם לחיים מאושרים. אבל מאחר שהשכל הזה הוא מאוד גדול, לכן גם הם מתקשים להגדיר את השורש של מה שהם לא מבינים. וכל שכן שאין להם תשובה לכל השאלות הפרדוקסאליות של היקום.

והחכם האמיתי שהוא יודע גם את השאלה וגם את התשובה דהיינו את הסוד הנ"ל שהוא השכל של המציאות, הוא כל הזמן מנסה לתת לאדם רמזים והקדמות, שיובילו את האדם ואת כל אחד ואחד, אל האושר האמיתי שלו בשלמות.

ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יכול להראות אפילו לגדולי החכמים שהם אינם יודעים דבר. כי כל החוכמות שיש בעולם, כולן מתבטלות ונופלות כאשר הן מגיעות לשורש של עצמן, שהוא כולו פרדוקסאלי וקשה להבנה בשכל של האדם. ומי שהוא חכם אמיתי ושהוא יודע את השורש של כל השאלות, הוא יכול להראות לחכם הגדול ביותר בעולם, שהוא לא מבין שום דבר, על ידי זה שהוא נוגע בשורש של אותו החכם.

ולצורך ההמחשה. נניח לדוגמא שאדם חכם מתחיל להסביר איך יש תרנגולות בעולם. והאדם הזה מסביר הסבר שלם שהתרנגולת באה מהביצה. אז מי שהוא חכם יותר גדול ממנו, ושהוא מכיר את השאלה (וכל שכן אם הוא מכיר את התשובה של השאלה) של מה קדם למה הביצה או התרנגולת, על ידי זה הוא יכול להראות לאותו החכם, שהוא לא מבין כלל.

ראה גם:

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 1.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 2.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 3.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 4.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 5.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 7.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 8.

* דיכאון / עצבות / עייפות בעבודה / חוסר אנרגיה / חוסר מצב רוח - מהי מהות העניין?.

* הסוד / פרדוקס התמונה המלאה - מה עצר את כל החכמים / גורואים / מנהיגים רוחניים?.

* בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1.

* בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2.

* הסוד מאחורי הסוד / חוק המשיכה / The secret The law of attraction- הסוד של הסוד.

* פסיכולוגיה / אימון אישי - מה קורה כאשר הפסיכולוג בעצמו צריך פסיכולוג?.

המאמר מאת אליעד כהן, מחבר הספר להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמרים בנושא אימון אישי קאוצינג, השכל של המציאות, בודהיזם, עבודה, חוויות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? חלק 6

מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.