אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד לחסוך בביטוח חיים למשכנתאות?

במסגרת החתימה על המשכנתא, רוכשי הנכס צריכים לרכוש ביטוח משכנתאות, שמטרתו להבטיח כיסוי על נזקים במבנה וכן את המשך תשלומי המשכנתא גם אם חלילה הרוכש הולך לעולמו. זוהי דרישת חובה, שבלעדיה לא ניתן לקבל את ההלוואה שנקראת משכנתא, שנועדה על מנת לממן קנייה של נדל"ן. עלותו של ביטוח כזה היא גבוהה מאוד ובדרך כלל רוכשים אותו דרך הבנק. מה שרבים אינם יודעים, זה שניתן לקנות ביטוח משכנתא בזול דרך חברת ביטוח ולקבל הצעת מחיר הרבה יותר משתלמת, בתנאים משופרים.

מהו ביטוח משכנתא?

רכישה של דירה היא הקנייה הגדולה ביותר שאנשים עושים בחייהם, כאשר בדרך כלל ההון הראשוני שהרוכשים משתמשים בו, מהווה חלק מסוים אך קטן מכלל הסכום שעולה הנכס עצמו. את יתר העלות, משלמים הקונים באמצעות הלוואת משכנתא, שמתפרשת לאורך שנים. מכיוון שמדובר בסכום הלוואה עצום שלרוב מגיע למאות אלפי שקלים, הסכם ההלוואה מצריך רכישת ביטוח משכנתא, אשר נחלק לשניים:

  1. ביטוח מבנה – שמכסה את הנזקים האפשריים שעלולים להתרחש בנכס, לרבות אסונות טבע ותקלות חמורות המייצרות הרס כמו שריפה או הצפה.
  2. ביטוח חיים – שנועד להגן על קרוביו של רוכש הדירה, במקרה שהוא נפטר, כשהרעיון הוא לא להשאירם בהתמודדות הכלכלית האדירה של תשלומי המשכנתא הגבוהים.

בעוד גובה התשלום על ביטוח המבנה תלוי בשווי הנכס, ביטוח החיים שונה ממנו וגובה התשלום בעדו תלוי בכמה וכמה גורמים, מכאן שיש טווח רחב של עלויות. כדאי להכיר את הדרכים לרכוש ביטוח משכנתא בזול ולחסוך באופן ניכר בהוצאות הכרוכות בחלק של ביטוח החיים.

ההמלצה היא להשוות בין כמה חברות ביטוח

חשוב להבין כי החיסכון הפוטנציאלי הוא משמעותי, בעיקר כיוון שכיום ניתן לקבל מגוון הצעות מחיר לביטוחי חיים למשכנתא, דרך ענק המשכנתאות שמאפשר קבלת מידע רלוונטי וייעוץ בנוגע להלוואות, המותאמות לכל לקוח באופן אישי על ידי מומחים בתחום. כאשר כמה חברות ביטוח עומדות על הפרק, ניתן לבחון כל הצעה לגופה ולהבין את יתרונותיה עבור הצרכים הספציפיים של רוכשי הנכס.

כיצד חוסכים בתשלומי ביטוח החיים? 

הבנק אשר מלווה את הקונים בתהליך הלוואת המשכנתא שלהם, לא יכול לחייב אותם גם לרכוש את ביטוח המשכנתא דרכו, מכאן שכל רוכש דירה זכאי לבחור האם לרכוש את הביטוח דרך הבנק, או דרך חברה פרטית שיכולה לחסוך עבורו אלפי שקלים בכל שנה.

ההבדלים בעלויות ביטוח החיים, נובעים מהיקף המשכנתא עצמה, תנאי התשלום לרבות גובה הריביות וכן נתונים על המבוטחים עצמם כגון מצב בריאותי, הכנסות חודשיות ועוד. בשל התחרות הקיימת בין חברות הביטוח המציעות את ביטוח החיים למשכנתא, באופן טבעי גם ניתן למצוא הבדלי מחירים המוצעים לאותם הלקוחות ממש, בין חברה לחברה. התייעצות עם מומחים בענף המשכנתאות ומציאת הסכם הביטוח המתאים וההוגן ביותר, יאפשר חיסכון של כסף רב למשך שנים ויתרום לניהול נבון של החיים הפיננסיים במשפחה.

מאמר אורח מבית ענק המשכנתאות.


אודות מחבר המאמר

אור שמש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.