אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רעיונות לעיצוב תאורה לכל מטבח כפרי

 

מטבחים כפריים מסורתיים הם חללים השופעים חום ואופי. עיצוב התאורה שלכם עבור מטבח כפרי אמור להוסיף לקסם המטבח, ולהדגיש את האינדיבידואליות שלו מבלי להכריע את החלל. כי בינינו בואו נודה על האמת, אף אחד לא אוהב לאכול בחושך. אולם בבחירת תאורת המטבח שלכם, אין רק סגנון שיש לקחת בחשבון, אלא גם פרקטיות. שיקולים כמו גודל החלל, ועד כמה האור צריך להיות בהיר? האם התקרה נמוכה או גבוהה? מה גודלם של אלמנטים עיצוביים אחרים בחלל שלכם? כן כמו שאתם מבינים יש הרבה מאוד שיקולים שכדאי לקחת בחשבון. כאן, אנו מקווים לתת לכם כמה טיפים והשראה כדי להפיק את המרב מחלל המטבח שלכם. 

הגודל כן קובע

ראשית חשוב למצוא את הגודל הנכון. בבחירת תאורה עבור מטבח כפרי מחייבת אתכם לשקול את גודל החלל שלכם. הסיבה לכך היא שבסופו של דבר אתם רוצים שתאורת החדר תחמיא לחלל, תשפוך אור נכון על הבישולים שלכם, ותאפשר לכם לעבוד בנוחות. במקביל, תאורה צריכה להיות פרופורציונאלית גם עם שאר הרהיטים והאביזרים בחדר.

חשוב אם כן להתבונן לא רק בגודל המטבח שלכם, אלא גם בצורת ועיצוב החלל שלכם. אם המטבח שלכם קטן למדי וקומפקטי, מומלץ לשקול בכובד ראש כל הוספת תאורה, כדי להימנע מעומס על המקום. מצד שני, אם יש לכם חלל עם שטח פתוח, ביחרו באורות תלויים כדי למלא מקום, ולהוסיף מימד נוסף למטבח. האווירה חשובה אף היא, כלומר התאורה האידיאלית שלכם תשתנה בהתאם לשימוש בחלל שלכם. אזור מטבח צריך להיות בהיר, כך שלא תערבבו את הסוכר והמלח, ואילו פינת האוכל שלכם יכולה להיות חמה יותר כדי ליצור אווירה נעימה יותר.

שחקו עם מרקמים וקווים בעיצוב של מטבח כפרי

מרקם וניגודיות ממלאים תפקיד משמעותי בחשיפת האופי והייחודיות של מטבח כפרי. כשאתם שוקלים את אופציות התאורה שלכם, נסו לא להפוך את החלל שלכם למונוטוני מדי. אם רהיטי האוכל שלכם הם עץ כפרי, התאורה התעשייתית העשויה ממתכות טבעיות, מושלמות להוספת עומק ומרקם למטבח שלכם. כדאי להשתמש במגוון גוונים עדינים אך עם זאת מושכים את העין, כולל פליז, נחושת ובדיל, להוספת נקודת מיקוד נוספת לחלל המטבח שלכם. 

לעומת זאת, אם אתם הולכים בעד טוויסט מודרני במטבח שלכם. כזה שיהיה עם קווים מבוקרים וחדים יותר, שיקלו להוסיף תחושה של רומנטיקה עם תליוני זכוכית. כי זהו ללא ספק מראה נצחי, מושלם המתאים לשילוב פנים מודרני לחלל כפרי מקסים.

הבליטו את הסגנון שלכם 

זה שבחרתם עיצוב של מטבח כפרי אין משמעותה שלא תוכלו להכניס אליו את הסגנון והעיצוב שלכם. לכן מומלץ שתדאגו להבין את האופי הייחודי של המטבח שלכם, ואל תיתנו לזה לעכב אתכם מלשלב או להבליט את הסגנון הייחודי שלכם לחלל.

התאורה היא התוספת שתאפשר לכם להוסיף את המגע האחרון כך שאם אתם מעוניינים במטבח כפרי שפונה יותר לכיוון המודרני והקלאסי או שחשוב לכם שפינת האוכל שלכם תהיה מפוצצת בחום ובצבע, הדבר נתון לבחירתכם. אתם תוכלו למצוא את תאורת המטבח התעשייתי המושלמת שתתאים לסגנון שלכם. עם מגוון רחב של צבעים טבעיים, תוכלו להפוך את המטבח שלכם למה שאתם מעוניינים בו.

אם אתם מעוניינים יותר באווירה וינטאגית, כדאי לבחור יותר את המנורות. אפשרות אחרת היא לבחור את נורות הכלוב שהפכו למאוד פופולאריות לאחרונה. הכלובים עם הנורות החשופות יעניקו תחושה תעשייתית וינטגית לחלל שלכם. שימו לב שסגנון זה עובד טוב במיוחד עם עיצוב מינימליסטי וקירות חשופים.

שימוש באור טבעי

בין אם אתם ברי מזל שיש לכם מטבח כפרי רחב ידיים שיש בו שפע של אפשרויות תאורה, או שהמטבח שלכם נראה חשוך מכדי להרגיש בנוח, כדאי לכם לשקול להכניס קצת אור טבעי. אור כזה יכול לבוא מחלון צמוד, או אפילו מחדרים סמוכים הפתוחים למטבח. זה עוזר לכם לראות את אופן הכנת האוכל טוב יותר. 

פיתרון פשוט עבור המטבח החשוך שלכם יכול להיות שינוי בחלונות הקיימים שלכם. אם יש לכם כרגע וילונות או צלונים מבדים כהים, הרי שאלו יכולים לספוג הרבה מהאור הטבעי במקום להאיר את המטבח שלכם. שימוש בחומרים קלים יותר כמו כותנה, פשתן וחומרים שקופים הם נפלאים להכנסת אור שמש. יתרה מכך, אם יש לכם מטבח שאתם חשים כי הוא אינו דורש פרטיות ותרו על הוילון. 

אפשרות אחרת להכניס יותר אור למטבח שלכם מהחדרים הסמוכים היא להשתמש בארונות דו צדדיים עם דלתות זכוכית או במחיצות שאינן אטומות. דלתות עם ארונות זכוכית יכולות להכניס באופן יצירתי אור למטבח שלכם מבלי שתצטרכו לקרוע בקיר מקום לחלון.

אם אתם מנסים להוזיל את עלויות התאורה שלכם על ידי הכנסת אור טבעי, כדאי לצבוע את ארונות המטבח שלכם בלבן או בגוון בהיר יותר. כמובן שרצוי לשקול גם להוסיף גופי תאורה שיחמיאו לאור הטבעי. 

 

 


אודות מחבר המאמר

כמה חוקי אצבע לגבי תאורת מטבח

לסיום הנה כמה חוקי אצבע שיסייעו לכם לתכנן את תאורת המטבח שלכם. הראשון, יש לכלול את האור החיוני שלו מעל משטח הבישול, בכיור, מעל הדלפקים ומעל כל שולחן או משטח עבודה אחר. גופים אלה צריכים להיות בגובה של כ- 30 סנטימטרים מעל אי, חצי אי או שולחן, אך הם עשויים להיות גבוהים יותר אם אתם גבוהים יותר או מציבים את האור מעל משטח מוגבה או אזור כגון כיריים.

הכלל השני, אורות שקועים, המספקים תאורת סביבה לחדר, צריכים להיות במרחק של 24-42 סנטימטרים זה מזה ועליהם לעבוד כדי להאיר את כל החדר, ולא רק אזורים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.