אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם כדאי לפרסם בפייסבוק לעסקים קטנים ?

האם פייסבוק ראויה לתקציב הפרסום שלנו יותר מאחרים? כל מה שצריך לדעת על פרסם בפייסבוק לעסקים קטנים?

ההזדמנות העיקרית שמציע הפרסום בפייסבוק היא PPC כלומר PAY PER CLICK או בעברית תשלום עבור הקלקות. ופייסבוק מאפשרת כלי מיקוד מצויינים למודעות שלנו.

מיקוד מודעות פייסבוק

זוכר את כל הדברים שלחצת עליהם "LIKE" בפייסבוק? פוסטים, עמודים מותגים וכדומה? מפרסמים יכולים לפרסם אליך על סמך התנהגויות כאלו ומידע נוסף שקיים אודותינו.

בצרוף עם עוד כלי מיקוד מסורתיים יותר, ניתן פחות או יותר להגיע ללקוח האידיאלי שלנו. אפשר להפנות את המשתמש לאתר שלנו או לדף נחיתה או לגרום לגולש ללחוץ "לייק" לעמוד העסקי שלנו בקליק אחד. ושלא כמו בפרסום בגוגל ADS, פייסבוק גם דורשים ממך לכלול תמונה בפרסום שלנו שתעזור למשוך את העין של הגולש.

עם מספר האנשים האדיר שנמצא בפייסבוק ומשתמש בו על בסיס יומי, נראה שזו אופצית פרסום מצויינת, לא?

לא בטוח…

קמפיינים לפרסום בפייסבוק

מתוך נסיון בעשרות קמפיינים עבור שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים, המסקנה היא שהפייסבוק יכולה להיות כלי מצוין לפרסום ויכולה להיות גם נפילה. זה מאוד תלוי מה מפרסמים ומה מטרת הפרסום.

 

אז מתי הפרסום בפייסבוק לא יעבוד?

הגולש בפייסבוק לא מחפש את הפרסומת שלנו, הפרסומת מוצאת את הגולש. ולכן רוב הסיכויים שהוא לא יהיה מוכן כרגע לביצוע רכישה. ולכן אם ננסה למכור משהו ישירות מהפרסומת רוב הסיכויים שניכשל.

למרות כלי המיקוד המצויינים שמציעה פייסבוק לפרסום, עדיין יש אנשים שנתקשה מאוד להגיע אליהם, במיוחד בישראל. אם קהל הייעד שלנו הוא מנהלי חברות בתחום התקשורת רוב הסיכויים שיחד איתם נציג את המודעה שלנו להמון אנשים שאינם רלוונטיים.

אבל אז מה אם זה מציג את המודעה לאנשים לא רלוונטיים? אני משלם רק על הקלקות, לא?

כן ולא.. מנסיון עושה רושם שאם המודעה מוצגת אז אנשים לוחצים על המודעה גם אם היא לא רלוונטית לגביהם, דבר שרק מגדיל את ההוצאות ולא מוסיף להכנסות.

דבר נוסף שגילינו הוא שהלידים (אנשים שהגיעו לדף הפרסום ואף השאירו פרטים) שהגיעו מהפייסבוק היו לפעמים פחות איכותיים מאלו שהיגיעו מפרסום בגוגל. ממש כאילו אנשים השאירו פרטים לדברים שלגמרי לא רלוונטיים לגביהם.

 

מתי הפרסום בפייסבוק כן עובד?

הפרסום בפייסבוק הוא יעיל ביותר כאשר המוצר או השרות שאנו מציעים רלוונטי לקבוצה גדולה של אנשים, שיש לה מאפיינים ברורים. ובמיוחד כאשר אנחנו לא מנסים למכור משהו כאן ועכשיו, אלא בונים "מערכת יחסים" עם הלקוח הפוטנציאלי שלנו.

פייסבוק מאפשרת לנו להתחבר עם הלקוחות, לחשוף את עצמנו ולתת ללקוח ערך, לפני שהוא צריך אותנו. וכשהוא יצטרך אותנו אנחנו נהיה שם עבורו. כלומר, נוכל לאסוף רשימות תפוצה, לייקים לעמוד העסקי, חשיפות למותג שלנו ועוד.

קמפיינים בפייסבוק התגלו גם ככלי מעולה לגיוס עובדים.

שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים

סיכום שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים

הפרסום בפייסבוק הינו כלי פרסום שיכול להניב תוצאות מצוינות למוצרים/שרותים מסויימים אך יכול להיות בזבוז כסף באחרים.

כמובן שאפשר "לנסות" ואז לראות, אך קבלת ייעוץ של מומחי פרסום באינטנט יכול לחסוך עבורנו כסף, זמן ואכזבה מיותרת.


אודות מחבר המאמר

משרד פרסום לשיווק בפייסבוק לעסקים קטנים: שרותי פרסום בפייסבוק, הקמת דפים עסקיים, דפי נחיתה, עיצוב גרפי, תכנות , ניהול דפי פייסבוק ועוד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.