אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יתרונות ויטמין C ליפוזומלי

 

יתרונות ויטמין C ליפוזומלי על פני חומצה אסקורבית קונבנציונאלית.

היתרונות של חומצה אסקורבית

ויטמין C טבעי טבעי, שמכילים ירקות ופירות, הוא חומר רב רכיבי. הוא מורכב מקואנזימים, ביופלבנואידים ורכיבים אחרים התורמים להטמעה מלאה, עיבוד של חומצה אסקורבית על ידי הגוף.

ויטמין הוא נוגד חמצון שיכול להשמיד באופן עצמאי רדיקלים חופשיים, חיידקים ולהגדיל את משך קיומם של נוגדי חמצון אחרים, כולל ויטמין E.

חלק משמעותי מהתכשירים מכיל חומצה אסקורבית מלאכותית, המתקבלת בשיטה כימית. בצורתו הטהורה הוא מתחמצן בצורה אינטנסיבית מאוד ומשנה את צבעו, מה שמונע את השימוש בו בקוסמטיקה.

נוסחת שחרור

בעת בחירה בין תרופות מסוימות, עליך לשים לב לנוסחת החומצה האסקורבית שבהן:

ויטמין המתקבל באופן סינטטי. הצורה הנגישה והפופולארית ביותר. זמין בצורת אבקה, בצורת טבליות. שונה במסיסות מהירה, חדירה מואצת לזרם הדם.

מלחי מינרלים ויטמין C הם צורה טבעית וטבעית. מלחים המשמשים כמקור לחומצה אסקורבית נספגים במהירות בגוף. קבוצה זו כוללת: אסקורבטים של מגנזיום, זרחן, כרום, מנגן, אבץ וסידן.

הצורה המספקת ספיגה טובה היא אסקורביל פלמיטט. זה משמש לעתים קרובות כנוגד חמצון בהליכים קוסמטיים.

תמציות צמחים של הדרים, פלפל, דומדמניות, אקרולה, ורדים. צורה דומה של חומצה אסקורבית מוצגת באופן מלא יותר.

ויטמין סי  ליפוזומלי נבדל ביעילות גבוהה, מושג בשל הצורה המיוחדת של התרופה. כלי כזה יקר יותר מהשאר.

תכונות של ליפוזומים

ליפוזומים נוצרים באופן מלאכותי שלפוחיות חלולות זעירות (שלפוחיות) המבצעות פונקציית תחבורה. המבנה שלהם מופרד אחד או יותר משכבות ביו פוספוליפידים. השכבות מגנות על תרופות כאשר הן מועברות עם זרם הדם במהלך ההזרקה, ומאפשרות לחומצה אסקורבית לחדור לתא דרך הממברנות.

כלפי חוץ, הם דומים לטיפות שומניות במים. גדלי הליפוזום נעים בין 500 ל -1,000 ננומטר. הצורה תלויה בגורמים שונים: בתהליך הייצור, בנוכחות מלחים, בחומציות הסביבה וכו 'במהלך הייצור, בהתאם למטרת התרופה, מונח חומר כימי פעיל ביולוגית בתוך הליפוזומים. אלה יכולים להיות קומפלקסים של ויטמינים, חיטוי, אנזימים המאטים את הזדקנות התאים, קומפלקסים של חומרי לחות, הורמונים.

הצורות הרגילות של חומצה אסקורבית אינן מאפשרות שימוש מלא בכל התכונות המועילות של החומר, מכיוון שחלק משמעותי ממנו מופרש מהגוף. הוויטמין המקופל בתוך שכבות המגן חודר ישירות לזרם הדם, מה שמגדיל משמעותית את רמת האנרגיה.

הצורה הליפוזומלית של הויטמין הינה בקצב ספיגה גבוה, אינה מגרה את דפנות הקיבה ואינה כפופה להשפעה הרסנית של אנזימי העיכול. ויטמין ליפוזומלי מתאים לילדים, חולים מוחלשים מאוד עקב ספיגה ללא הוצאות אנרגיה משמעותיות.

ליפוזומלי, מאוורר, אורגני

משקיעים בבריאותנו, אנו רוצים להשיג את הטוב ביותר והמתקדם ביותר עבור כספנו. תרופות, בתורן, בפיתוח ושיפור מתמיד, שואפות להציע לנו את הטוב ביותר. רק לאחרונה התרגלנו לוויטמינים ומינרלים, ותרופות פרסמו כבר צורות יוצאות דופן חדשות לחלוטין של חומרים מזינים ידועים.

קונה בית המרקחת כבר לא מבקש "רק סידן" או "קצת ברזל", הצרכן המתקדם של תוספי התזונה יודע כיום את היתרונות של צורות מינון חדשות. אך למי שעדיין לא שולט במינוח - התייחסות קצרה.

קשיי מסירה

ראשית, מלחי מינרלים מחולקים לא-אורגניים (פחמתי, פוספט, סולפט וכו ') ואורגניים (ציטראט, מלט, לקטט וכו'). היחס הנוסף בין אדם למינרל תלוי בכך. העובדה היא שאדם הוא צורת חיים אורגנית, ומינרל הוא חומר אנאורגני, ולכן יש בעיה של התבוללות. ספיגת מקרו ומיקרו אלמנטים מתרחשת במעי הדק בעזרת חלבוני נשא דרך קרומי התאים. אך על מנת שהנשא יזהה את המינרל, האחרון צריך להיות בצורת תרכובת אורגנית.

צורות שונות - הטמעה שונה

הבעיה העיקרית בתרכובות אנאורגניות היא הזמינות הביולוגית הנמוכה שלהם, כושר הספיגה הלקוי שלהם, כ -20%. על מנת להטמיע את המינרל, יש צורך במספר תנאים, קודם כל - חומציות מספקת של תוכן הקיבה. ברור שעם חומציות נמוכה (בגלל מחלה או בגלל גיל), אסור להשתמש במלחי מינרלים אנאורגניים. הם גם לא מומלצים לחולים הנוטלים תרופות להפחתת ייצור חומצה הידרוכלורית (אומפרזול, רניטידין).

צורות אורגניות של מינרלים עדיפות יותר: ככלל, זמינותן הביולוגית גבוהה פי 2-3 ממלחים אנאורגניים. ספיגתם אינה תלויה ברמת החומציות; בנוסף, כאשר הם נלקחים, יש פחות תגובות שליליות באופן משמעותי ממערכת העיכול.

טכנולוגיות חדשות

מקום מובחר בקרב מינרלים רפואיים תופס צורות כלתיות. צ'לטים הם תרכובות עם חומצות אמינו, כמובן, אורגניות. חומצת האמינו גליצין משמשת לרוב במתחמי chelating. על האריזה תקראו "אבץ (מגנזיום, כרום וכו ') גליצינט" או "... צ'לט". המילה "chelate" באה מן "טופר" היווני; הוא קיבל את השם הזה מכיוון שחומצות אמינו, כמו טפרים, אוחזות ביונים של המינרל. אלמנטים בצורת כלציה מוכנים מיד להטמעה, מכיוון שחומצות האמינו הן שלהם, הידועות לכל תאים בתרכובת. צ'לטים מוכרים היטב לגופנו. המפורסם שבהם הוא המוגלובין, שהוא גם צ'לט ברזל. היתרונות הבלתי מעורערים של צ'לטים כוללים זמינות ביולוגית מקסימלית, חוסר אינטראקציה עם מזון, מינרלים אחרים וחומצה מלחית קיבה, והיעדר תגובות שליליות. החיסרון היחיד יכול להיחשב בעלות גבוהה יותר בהשוואה לצורות אחרות, אך הוא מפולס לחלוטין על ידי יעילות גבוהה ובטיחות.

כל האמור לעיל אינו אומר שכל צורות אורגניות של מקרו ומיקרו אלמנטים הופכות לשם דבר. נהפוך הוא, הם מושלמים לצעירים ללא מחלות במערכת העיכול; היתרון יהיה בעלות נמוכה. אך ככל שהאדם מבוגר יותר, כך לוקחים יותר מחלות ותרופות, חשוב לתת עדיפות לתרכובות אורגניות, במיוחד לתמורות כלתיות.

צורות ליפוזומליות (ליפוזומליות) של ויטמינים ומינרלים ראויות לאזכור מיוחד. מהות הטכנולוגיה היא שמרכיבים חומרים מזינים למערכות תחבורה כדוריות זעירות - ליפוזומים. קרום הליפוזום מורכב משתי שכבות של פוספוליפידים, החוזרים לחלוטין על מבנה קרומי התאים הטבעיים. ליפוזומים נכנסים לתאים באופן חופשי ומספקים חומרים מזינים ישירות ליעדם. ופוספוליפידים משולבים בקרום התא. צורה כזו פותחה כדי להגביר את הזמינות הביולוגית ו / או להפחית את ההשפעה המגרה על הקרום הרירי של מערכת העיכול. זה נכון, למשל, לגבי ברזל, חומצה אסקורבית.

נטילת תוספי תזונה הפכה לחלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא כיום, וצורות אספקה ​​חדשניות של מינרלים מבטיחות תועלת מרבית מהשימוש בהן.

 

 


אודות מחבר המאמר

ישרא טבע 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.