אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה זה מחשוב ענן

 

טכנולוגית ענן הופכת להיות יותר ויותר פופולרית, לכן החלטנו לספר מה זה הטכנולוגיה הזאת ולמי היא מתאימה. המושג מחשוב ענן מתייחס לשירותי מחשוב שניתנים בעזרת אינטרנט. בעצם זה שירות שמסופק על ידי משאבים של מחשבים ותשתיות רשת, מאובטחים ברמות מאוד גבוהות, שמפוזרים בנקודות שונות בעולם. הלקוחות יכולים לרכוש מחברות ספק חבילות מגוונות שיתאימו בדיוק לדרישות שלהם ובלי צורך להחזיק במשאבים טכנולוגיים מתקדמים ויקרים במשרד. דרך אגב, גם צורך לבצע שדרוג של מחשבים ושל שרתים כבר לא הכרחי.

שירותי ענן יכולים להיות שימושיים ופרקטיים כמעט לכל מגוון של העסקים מהכי קטן ועד מאוד גדול. אין עסק אחד שלא שומר ומשתמש בנתונים, אבל עם מחשוב ענן זה הופך להיות מאוד קל ויותר בטוח. הדבר היחיד שצריך זה גישה לאינטרנט ואז גישה לנתונים זמינה כמעט מכל מקום בעולם, בתנאי שיש אינטרנט וגם עבור כול אחד שהוא בעל פרטי גישה.

בדרך כלל הנתונים נשמרים על שרתים של חברות ענקיות כמו אמזון, מיקרוסופט ועוד. הם דואגים לפזר את השרתים שלהם מאוד רחוק, כך שאנשים לא ידעו איפה זה וגם מי שעובד שם הוא בעל הרשאה מיוחדת. זו אחת מהדרכים לשמור על רמת האבטחה.

עוד דבר שחשוב לדעת, שמכיוון שכל המידע נשמר במקום חיצוני העומס על מחשב הפרטי שלכם יורד ולכן מחשבים עובדים יותר חלק.

גם חברות ספק מקפידים על רמה גבוהה של אבטחת מידע. עוברים הכשרות, עוקבים בקפידה על חידושים בעולם אבטחת מידע וכמובן מבצעים שדרוג תשתיות לפי הצורך.

כאשר אתם בוחרים חברת ספק של שירותי ענן תמיד תקפידו לבדוק אמינות ומקצועיות של החברה. מומלץ לבחור בחברה שהיא גדולה וותיקה בתחום. כמובן כדאי לבדוק המלצות על שירות של אותה חברה. במידה ויש לכן שאלות בנושא מחשוב ענן או אתם לא בטוחים באיזו חבילה לבחור צרו קשר עם שירות לקוחות ואל תתביישו לשאול את כל השאלות לפני שאתם סוגרים את העסקה.

זכרו, שגם אין צורך לקחת חבילות גדולות אם העסק שלכם עדיין בתחילת דרכו, תמיד נין לשדרג או להחליף חבילה במספר דקות, במידה ותצטרכו.

לסיכום: עם התפתחות של עולם הטכנולוגי ועם זה שהקצב הוא מאוד מהיר, שירותי מחשוב ענן הפכו להיות אופציה יותר זולה מפתרון מקומי שהיה נהוג להשתמש בו עד לא מזמן. נסיים עם מספר דוגמאות של חברות שמשתמשות בשירות: כמובן כל ענקיות שמספקות שירותי דואר אלקטרוני, פייסבוק, נטפליקס ועוד.

 


אודות מחבר המאמר

אלירן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.