אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לבחור פאנלים סולאריים?

פאנל סולארי הוא התקן המפיק אנרגיה חשמלית מהשמש, באמצעות קליטה אלקטרומגנטית מקרנייה של השמש אל תאיו של הפאנל הנקראים תאים פוטו-וולטאים. התקנת מערכת של פאנלים סולאריים הפכה לפופולרית בשנים האחרונות מפני שהמשאב עליו מסתמכת, הינו המקור האמין ביותר בטבע, השמש שלנו.

 

הטכנולוגיה

ראשית, כדי שנבחר בפאנל הסולארי הנכון עלינו להבין ולהכיר את המגוון של טכנולוגיות השמש. ישנן כמה טכנולוגיות דומיננטיות בשוק: פאנלים סולארים עשויים תאים מסוג מונוקריסטליין, הכוונה היא לתאים מסיליקון חד גבישי. הסוג השני הוא פוליקריסטליין, העשוי מסיליקון רב גבישי. הסוג השלישי נקרא תאים אמורפים שזה הוא ציפוי סינטטי של אמולסיית סיליקון.

הטעינה

כל תא בפאנל בעל מידת מתח קבועה של חצי וולט, ככל שהפאנל גדול יותר, כך יהיו בו יותר תאים ויספק יותר חשמל. לכן כשנרצה לרכוש פאנל סולארי נצטרך לחשוב מהי הצריכה ולאחר מכן נוכל להתאים את גודל הפאנל ואת השטח הדרוש.

חשוב לא לשכוח את יכולת הטעינה היומית של הפאנלים הסולאריים, על הפאנלים שבמערכת לספק יכולת טעינה גדולה יותר מכמות הצריכה של המערכת מהמצבר, אך לא גדולה מדי כי, כאשר בקר הטעינה מזהה שהמצבר מלא הוא מפסיק את הטעינה כדי למנוע טעינת יתר ואז נוצר מצב שהמערכת ''נחה'' יותר מדי זמן וזמן זה כסף. במידה ויכולת הטעינה קטנה מהצריכה , אזי המצבר יתרוקן מהר מאוד.

 

ניתן לחשב באופן מדויק את הצריכה היומית של המערכת בוואט או באמפר. לאחר שנחשב במדויק את כמות הצריכה נוכל לבחור את הפאנל הסולארי עם ההספק המתאים לנו. יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון את הביצועים של בקר הטעינה. בקר טעינה איכותי ישפר את ביצועי הפאנל, ישמור עליו בצורה המיטבית וימנע טעינת יתר, טעינת חסר או פריקה בלילה. לכל בקר יש מכסה מסוימת של אמפר שהוא יכול להכיל, לכן יש להתאים את הגודל ואת מספר הבקרים לכמות הפאנלים שנרכוש.

והדבר האחרון שנדאג לשים לב אליו הוא המצבר, המצבר המומלץ ביותר הוא מסוג ''פריקה עמוקה''. בנוסף על המצבר לספק זרם הגדול פי שניים מהצריכה היומית של המערכת אליה הוא מחובר ואף יותר. במידה ולא נתאים את הגודל ונשתמש במצבר קטן מדי, המערכת סולארית שלנו עלולה להיות מושבתת כאשר יגיעו כמה ימים חורפיים רצופים. 

 

לכן כאשר מעוניינים לרכוש פאנל סולארי, כדאי להיעזר במומחים כמו רקיע סולאר, חברה עם צוות מיומן ועשרות שנות ניסיון בכל תחומי הייזום, ההקמה והתפעול של פרויקטים בתחום האנרגיות המתחדשות בארץ ובעולם


אודות מחבר המאמר

בר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.