אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הבדלים בין יוניקס לוינדוס באירוח אתרים

סביר שכל מנהל שרת וירטואלי שתשאל, יאמר לך שההבדל המרכזי בין לינוקס לוינדוס הוא עניין היציבות. שרתי לינוקס נחשבים יציבים יותר, במובן של עבודה רציפה לאורך זמן, ללא צורך באתחול. בדרך כלל, ניתן לבצע להם עדכונים ושינויי הגדרות ללא צורך באתחול (Restart). למעשה, שרת לינוקס יכול לעבוד במשך שנים(!) ללא צורך באתחול ביניים.לעומתם, שרתי וינדוס זקוקים יותר לביצוע אתחול לשם החלת שינויים ועדכונים, עשויים להיות בלתי יציבים תחת עומס, כשהם צריכים לשרת מספר מסדי-נתונים, שרתי Web ושרתי קבצים. כשהם נצרכים לבצע משימות מתוזמנות (Scheduled Tasks) במקביל, הבעיה נעשית אף חמורה יותר. אף שבמשך השנים נעשתה עבודה רבה על-מנת לשפר את יציבותם, מנהלי מערכת רבים עדיין מוצאים בהם טרחה יתירה.האם הפתרון שאתה זקוק לו מצריך שרידות (Up-Time) של 100%, דהיינו עם מינימום זמן שבו השרת אינו זמין, שרת לינוקס יהיה, ככל הנראה, הבחירה המתאימה עבורך.

גם בנושא האבטחה, ללינוקס יד רמה על-פני וינדוס. דווקא מכיוון שוינדוס היא מערכת הפעלה נפוצה כל-כך בעולם בשימוש במחשבים אישיים, היא הפכה ליעדם המרכזים של האקרים (פורצי מחשבים). סטטיסטית, בשנים האחרונות, שרתי וינדוס היו פגיעים יותר בהתקפות מקוונות מאשר שרתי לינוקס.

לינוקס מבוססת על מערכת ההפעלה יוניקס, שהיא בעלת מנגנון מפותח ומשוכלל מאוד לניהול הרשאות גישה למשאבים, שמקשה מאוד על פריצה אליהם על-ידי גורמים שאינם מורשים. המנגנון ממסך גישה לליבה של מערכת ההפעלה (Kernel) ומתירה גישה לתיקיות מסויימות ולאפליקציות מסויימות רק למנהלי מערכת (root users). למנהלי מערכת ישנה גם הרשאה מלאה לצפות במלוא הקבצים הקיימים על המחשב, כך שהתקפות באמצעות שימוש בקבצים נסתרים הופכות להיות קשות יותר לביצוע.עם זאת, עקומת הלימוד של ניהול שרתי לינוקס היא ללא ספק ארוכה ותלולה יותר מזו של וינדוס. יכול לקחת זמן רב ללמוד כיצד לנהל בצורה נכונה שרת לינוקס, על כל משאביו. חלק ניכר מהניהול מתבצע באמצעות פקודות טקסטואליות (shell commands).בעלי נסיון בניהול שרתים, או בלינוקס (כמשתמש פרטי), ימצאו זאת קל יותר לנהל גם שרת לינוקס, אולם החסרים נסיון בתחום ה- IT, יכולים למצוא את משימת ניהול השרת כמתישה למדי.לעומת זאת, וינדוס היא בעלת ממש גרפי נח לניהול כל המשאבים, וגם חסרי נסיון ימצאו אותה כפלטפורמה הקלה יותר לניהול ומעקב.לבסוף, כנראה שהשאלה המשמעותית ביותר שעליך לשאול את עצמך היא: אילו תוכנות אני מתכוון להריץ על השרת?אם ברצונך להריץ את שרת הדואר-אלקטרוני הפופולרי Microsoft Exchange או אתר Sharepoint – כנראה שתעדיף וינדוס. אם אתה חפץ בהתקנת מערכות ניהול תוכן מתקדמות, כגון אחסון וורדפרס או ג'ומלה, באמצעות Directadmin או cPanel – נראה שלינוקס עדיפה.


אודות מחבר המאמר

חברת ErezNet מספקת שירותי אחסון אתרים מעל גבי שרתי Linux & Windows, אחסון מערכות Open Source, רכישה והשכרת שרתים, מחשוב בענן, שרתים וירטואליים (VPS) על Windows ו- Linux.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.