אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רשימת מעקב - מניות לשורט

מניות רבות נתנו ביום חמישי איתות טכני שלילי, חלקן סגרו מתחתיו, על מנת לקבל איתות טכני שלילי צריך לקבל גיבוי של סגירה מתחת לאיתות ולא להיכנס בגבוה או נמוך יומי במהלך המסחר, עצם הסגירה היא קריטית להתממשות האיתות, וכמובן לקבל גיבוי של מחזור מסחר.

אגרסיבים בדר"כ פותחים פוזיציה כאשר מתרחש האיתות, סולידיים מחכים לסגירה של יום או יומיים מתחת לאיתות, המשמעות של לחכות היא לפעמים לפספס את הזדמנות הכניסה, הכל ענין של סיכוי מול סיכון, כמה סיכון אני מוכן לקחת כאשר אני נכנס לפוזיציה שקיבלתי איתות אבל מבלי שאני יודע שהנייר אכן יסגור מתחת או מעל האיתות עצמו.

משמעות סגירה מתחת או מעל לאיתות טכני, היא משמעות המאבק ואפשרות להכרעה בין כוחות ההיצע והביקוש, שזו המטרה = לזהות מתי ההיצע גובר על הביקוש במקרה של איתות טכני שלילי = שורט או יציאה מפוזיציה של לונג, או לחילופין מתי כוחות הכוחות גדלים על ההיצע ואז מתקבל איתות טכני חיובי או סגירת פוזיציית שורט.

הרעיון הוא להיכנס לרוב הניירות קיבלו את האיתות הטכני השלילי מתוך ידיעה שכמה מהם לא ימשיכו את דרכם מטה, בגלל שיש סטופ לוס קרוב, כמה מהניירות יתפסו בסטופ אבל האחרות ימשיכו למטה ויחזירו את ההפסד שניתן לחלק מהניירות בנקודת קטיעת ההפסד ויתנו תשואה עודפת.

 לכל מנייה יש סיכון ספציפי וסיכון שיטתי, סיכון שיטתי הוא סיכון שלא ניתן לפזר אותו כי הוא נגזר מהשוק שבו נסחרת המנייה. למשל טבע יכולה להיות אחת החברות הכי חסינות בעולם, אבל זה לא יעזור לה אם המרכז שלה והניהול שלה הוא בישראל וישראל נתונה במלחמה, מצב החברה נגזר מהמדינה שבו היא נמצאת במקרה של טבע למרות שהיא הופכת לחברה גלובאלית ע"י רכישת חברות נוספות. הרעיון בסיכון שיטתי הוא סיכון שלא ניתן לפזר אותו כי הוא נגזר מהשוק כמו מצב ביטחוני וכו', לעומת זאת סיכון ספציפי הוא סיכון של חברה ספציפית ואותה ניתן לפזר ע"י בניית תיק עם קורולציות הפוכות או דומות למניה שאותה רוצים להכניס לתיק, וכך על ידי בניית תיק שיש בו מספר ניירות אני למעשה מפזר את הסיכון ואת התלות בנייר כזה או אחר שיעלה או ירד, אם התיק הוא תיק שורט זה אומר שאני בוחר כמה ניירות שנתנו איתות טכני שלילי ומתאימות להיכנס לתיק, מתוך הנחה שלא נייר יש את הסיכון הספציפי שלו ויכול להיות שהוא יעלה למרות האיתות.

 

ברגע שבניהול הסיכונים לקחתי זאת בחשבון ואני קודם חושב איפה אני יוצא מהנייר אם הוא הולך נגד הכיוון שלו ציפיתי אני מגדר את הסיכון שלי ולא נכנס להרפתקאות לא ידועות מראש.

הרעיון הוא לדעת מתי יוצאים במקרה של הפסד ע"י קביעת אותו סכום מראש, הקושי האמיתי הוא להיות נאמן למה שנקבע מראש ופה נמדד תיק מנצח לעומת תיק מפסיד.

קריפטון


אודות מחבר המאמר

קריפטון ללמוד על מטבעות דיגיטליים ומסחר במניות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.