אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הצלחה בחיים

מנער ועד זקן, כולנו רוצים להצליח. איך נעזור לכולנו להשיג את ההצלחה?

איזה אור יש בראש השנה? איזה דבר חשוב הוא מאיר?

בראש השנה יוצא אור להאיר את הדרך הנכונה, האור המראה את הישועה. אדם עלול לחשוב ולחשוש שאין לו תקנה ואין לו אפשרות לחזור בתשובה ולתקן את דרכיו, וראש השנה הוא הזדמנות מדהימה לשנות את הכל, להפוך את הקערה על פיה!

איך זה פועל?

סיפורו של אסיר משוחרר יעזור לנו להבין את המנגנון הנפשי שאנחנו יכולים לרתום לעזרתנו, כדי לבצע צעדים שאנו חוששים מהם:

לפני שנתפס האסיר , נעצר, ונכנס לכלא, הוא עשה את הונו ב”עשר אצבעות” בפרצה לבתי עסק.

הוא פיתח מיומנות שהלכה והשתכללה, לשבור בקלות את חלון הראוה, ולהסתלק עם שלל תכשיטים בתוך עשרות שניות. הוא המשיך גם כשכבר היה עשיר, ג’וב טוב לא עוזבים, עד שנתפס ונכלא.

 

בבית הסוהר הוא ישב בין פושעים, הבין להיכן הידרדר וכמה אומלל מצבו, והחליט: עד כאן! זה לא יקרה עוד.

הוא שינה את צורת הדיבור שלו, הסתפר כמו אדם מין ישוב, זרק את הבגדים שצעקו “לא-מפחד-מאף-אחד”, זנח את סגנון הדיבור ששדר “תגיד-תודה-שאני מדבר איתך”, את צורת ההליכה שאמרה זוז-מהדרך, ובכל לב החליט: אני פונה לדרך אחרת.

הגיע ים השחרור, הוא יצא מבית הסוהר והלך לביתו. ההנאה מהחופש סחררה אותו, במשך כמה ימים אפילו לא עלו בזיכרונו חלונות ראוה נוצצים. הם הגיעו אחרי שבוע, גדולים מבריקים, גדושים בתכשיתים וניקרו בחלומותיו בהקיץ ובחלום. בקצה אצבעותיו דגדג תחושת ההנאה של הטחת החפץ, ניפוץ הזכוכית, איסוף השלל, בריחה מהירה, וספירה נינוחה של השלל. זה היה גדול ממנו. הרגל של שנים, אדנרלין המציף את כל הגוף, תחושת ריחוף. הוא פשוט עמד שם, מול חלון הראוה הממורק, הרים את הפטיש הענק, ו…ראה איש עדין עומד מולו, בגדיו מסודרים, נראה אדם הגון…. גופו ההמום רפה, הפטיש נשמת מידו, והוא חזר הביתה.

מה קרה לו?

 

הוא ראה את האיש הטוב שהוא יכול להיות, הוא ראה את ההצלחה העתידית: והיא נתנה לו “כוחות על” להיתגבר על פיתוי שהוא חשב שאי אפשר להיתגבר עליו.

כותב המאמר:אברהם

https://did.li/k9B5q


אודות מחבר המאמר

אברהם

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.