אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה לא כדאי לבחור באחסון אתרים חינמי

 

כל בעל העסק תמיד מחפש דרך להקטין הוצאות. אם מדובר על העסק שיש לו נציגות דיגיטלית זאת אומרת אתר, אז לפעמים בעלי העסקים מנסים לצמצם בעלויות התחזוקה של האתר. זה יכול להתחיל בכך, שכל העבודה על תחזוקה שותפת של האתר מעבירים לאחד העובדים מהצוות ולא לאיש מקצוע וכולל בחירה בשירותים חינמיים למיניהם למרות, שהם לא הכי איכותיים ובטוחים. לכן היום החלטנו לספר לכם על הסיבות למה לא כדאי לבחור באחסון אתרים חינמי.

נתחיל מזה שבחירת חברה שתספק לכם שירות של אחסון אתרים היא הכרחית ומאוד קריטית. בחברת האחסון תלוי אם אתר יהיה באוויר או לא, מה תהיה מהירות שלו, זמינות של שירות לקוחות או תמיכה, לפעמים גם כתובת URL ועוד המון דברים.

כאשר אתם בוחרים באחסון חינמי אתם חייבים להיות מוכנים לכך שאתר שלכם יכול יום אחד פשוט להיעלם, מכיוון שבדרך כלל בחוזה, (שבינינו מי קורה אותו בכלל) כתוב שהם משאירים לעצמם זכות לסגור את החברה. במקרה זה בדרך כלל מאוד קשה יהיה להחזיר את האתר ותצטרכו לבצע עבודת נמלים לצורך כך.

חשוב לדעת שכאשר אתם רוכשים אחסון חינמי, אז לרב בכותב של האתר תקבלו תוספת של שם החברה שממנה רכשתם וזה לא יהיה דומיין נקי שבחרתם. כמו כן אם חברה מספקת אחסון ללא תמורה אז היא חייבת לקבל איפשהו רווח, לרב אלו יהיה פרסומות באתרים של לקוחות ולא תהיה לכם אפשרות להשפיע על זה. מלבד שזה לא נראה מקצועי וייצוגי , זה גם יכול להסתיר חלק מהתוכן. עוד דבר שעליהם חברות האלו עושות רווח, זה מכירת קישורים, הנעשית ללא ידיעתם של הלקוחות לכל מיני חברות ספאמרים. אז יום אחד תגלו שהאתר שלכם נענש.

עניין של מהירות ואבטחה בדרך כלל מוזנח, מכיוון שאלה תחומים שדורשים שדרוגים ועדכונים רב הזמן ובחברות חינמיות לזה בדקך כלל אין תקציבים, לכן סיכוי לפריצות של האתרים עולה.

אם נדבר רגע על הצד של ניהול והעברת האתר אז גם כאן ניתן לציין שקיים בדרך כלל קושי להעביר את האתר לחברת אחסון אחרת. לרב זו אופציה שלא זמינה ואם אפילו היא זמינה אז לא כל הקבצים ונתונים עוברים בצורה תקינה ולכך תצטרכו או לבנות אתר מחדש או להשכיר שירות מקצועי בשביל לשחזר את האתר. דרך אגב לאותה נקודה מתחברת גם נושא הגיבויים. אם אתם הולכים לבחור חבילת אחסון אתרים בתשלום אז בטוח תקבלו ביצוע גיבויים לאתר, ההבדל תהיה רק תדירות, לעומת זה באחסון חינמי בדרך כלל אין אפשרות לקבל גיבוי. לא נתחיל לפרט למה זה נושא חשוב ובמיוחד בימינו, רק נגיד שברגע שיש גיבוי שחזור האתר לוקח פחות מיום.

עוד חיסרון ברכישת אחסון חינמי –זו הגבלה של בחירת פלטפורמה שעליה יוקם האתר שלכם. ישנם פלטפורמות מעולות כמו וורדפרס, שדרך אגב בחברת אחסון מקצועית ובתשלום תהיה לכם פתוחה ללא תשלום נוסף, תוכלו להקים אתר בדיוק כפי שחלמתם אודות לתוספים ופיצ'רים.

יש עוד מספר סיבות למה לא לרכוש אחסון חינמי, אך עליהן נדבר בפעם הבא.


אודות מחבר המאמר

אלירן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.