אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה עדיף ליסינג פרטי או ליסינג תפעולי?

רכב פרטי כבר מזמן אינו מותרות אלא צורך בסיסי של כל אדם וכל משפחה. כאשר רוכשים רכב יש להביא בחשבון את העלויות הישירות כמו התשלום עבור קניית הרכב ובנוסף לכך תשלום עבור העלויות השנתיות הנלוות כמו טיפולים במוסך, ביטוח ועוד. לאורכה של תקופת השימוש באוטו, נוצרת ירידת ערך של הרכב ולכן הבעלים מפסיד סכום כסף משמעותי מיום הקניה של האוטו ועד יום המכירה שלו לגורם אחר. לאור הנתונים הללו מי שזקוק לרכב שוקל לא אחת את האופציה של ליסינג תפעולי במקום לקנות רכב.

מהו ליסינג תפעולי

ליסינג תפעולי היא עסקת מימון עבור חכירה של רכב. בסוג זה של עסקה אפשר לשכור בשיטת הליסינג סוגים שונים של רכבים בהתאם לצורך של כל לקוח, רכב קטן, משפחתי או רכב גדול של שבעה מקומות ישיבה. בשיטה זו הלקוח משלם סכום מסוים בעת החתימה על העסקה ולאחר מכן הוא משלם סכום חודשי קבוע לאורך תקופת תשלומים שנקבעת מראש.

רמת התשלום מותאמת לכמות מסוימת של קילומטרים שקובעת חברת הליסינג. בנוסף לכך על הקונה לשלם עלויות נוספות כמו השתתפות עצמית בביטוח לאחר תאונה.

מהו ליסינג פרטי

ליסינג פרטי היא שיטה להחכרת רכב מכל סוג שהוא. בהתאם לשווי של הרכב, הלקוח משלם מקדמה בסכום שקבעה חברת הליסינג ובנוסף לכך הוא משלם תשלום חודשי שידוע מראש מה הסכום החודשי וכמה תשלומים יבוצעו.

במהלך התקופה שבה הלקוח מחזיק רכב זה, הבעלות עוברת אליו וחלות עליו העלויות השוטפות של הרכב כמו ביטוח, תשלום אגרת רישוי, טיפולים שוטפים לרכב ועוד.

היתרונות של ליסינג תפעולי

כאשר מבצעים עסקת ליסינג אפשר לחכור רכב חדש, או רכב משנתון מתקדם אחר וליהנות מנסיעה ברכב חדיש שכמעט אין בו תקלות, במקום לנהוג ברכב ישן שיש בו תקלות לעיתים תכופות והדבר גורר גם עלויות כספיות נכבדות.

הלקוח מגיע אל סוכנות ליסינג, רואה דגמים שונים של רכבים במגרש ובהתאם לצורך שלו מקבל החלטה אילו מבין הרכבים הוא המתאים לו ביותר. ההיצע הוא בדרך כלל די גדול ולכן כל נהג ימצא רכב שהוא נכון עבורו. רכב קטן לאדם שנוהג בדרך כלל לבד, רכב משפחתי, או רכב גדול בעל שבעה מושבים.

עסקת ליסינג תפעולי מתאימה מאד לעסקים ולארגונים והיא כוללת את העובדה שחברת הליסינג אחראית על כל הטיפולים השוטפים והבעלות של הרכב נותרת של חברת הליסינג.

עסקאות ליסינג אפשר לבצע לפרקי זמן שונים כמו שנתיים או שלוש שנים, אך פחות תשלומים מאשר בליסינג פרטי. לאחר תקופה מסוימת, הלקוח יכול להשלים בבת אחת את כל התשלומים שנותרו וכך הוא קונה רכב זה. אופציה נוספת היא לבצע עסקת טרייד אין עם חברת הליסינג ולבצע עסקה חדשה עבור רכב אחר תוך ביצוע קיזוז של ערך המכירה של הרכב הישן.

מה יותר משתלם פרטי או תפעולי

שתי האופציות הן פתרונות מעולים לנהיגה ברכב חדש יחסית והנאה מלאה מהנהיגה לאור העובדה שהסכום הראשוני אינו גבוה והעלויות החודשיות הן סבירות. ליסינג תפעולי מתאים יותר לחברות וליסינג פרטי לאנשים פרטיים.

 

 


אודות מחבר המאמר

אור שמש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.