אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נוירופידבק

הנוירופידבק נחת על עולם הטיפולים בישראל לא במפתיע, כבר שנים שעושים שימוש בטיפול במרכזים רפואיים בעולם, כך למשל ביה"ח הפסיכיאטרי במינכן , ביה"ח אוניברסיטאי בקולורדו ארה"ב, ביה"ח הפסיכיאטרי בקנזס ארה"ב ועוד. גם במרכזי השיקום לחיילים אחרי צבא בארצות הברית מבצעים את הטיפול כחלק מתהליך השיקום. גם לישראלים מגיע. היה זה רק עניין של זמן, הנוירופידבק הגיע לישראל והוא משנה את כל מה שידענו או חשבנו על איך מטפלים בהפרעות מורכבות כמו חרדה, דיכאון או הפרעת קשב וריכוז. 

נדמה שאף אחד לא חשב עד כמה יהפוך טיפול נוירופידבק לבחירה הטבעית והברורה של קהל המטופלים הישראלי הצמא לטיפול אפקטיבי, שעובד אחרת, משפיע אחרת, מראה תוצאות ברמה אחרת, וחשוב לא פחות – ללא תרופות ותופעות לוואי.

אז מה זה הנוירופידבק הזה שכולם מדברים עליו?

נוירו – תאי עצב, פידבק – משוב. בכל רגע ורגע קיימת באזורים השונים במוחנו פעילות חשמלית המתבטאת בהופעת גלי מוח שונים. פעילות חשמלית תקינה מעידה על תפקוד מוחי תקין – וחריגות בפעילות החשמלית עשויה להוות את הסיבה להתפתחות הפרעות שונות וקשיים בתפקוד האדם.

באופן כללי, טיפול נוירופידבק מאמן את אותם האזורים החורגים מפעילות תקינה, ומחזיר אותם לתפקוד תקין. התוצאה היא שיפור בסימפטומים והחלמה מהפרעות מורכבות כמו חרדה, דיכאון והפרעת קשב וריכוז.

איך טיפול נוירופידבק עובד בדיוק?

מגיעים לאימון, בדיוק כמו שמגיעים לאימון בחדר כושר, טוב, לא בדיוק, ההבדל הוא שבאימון נוירופידבק יש אפס מאמץ פיזי, המוח הוא זה שעובד, המטופל יושב בנינוחות בכיסא, חיישנים מחוברים לקרקפת הראש שלו ומשדרים את הפעילות החשמלית של מוחו בזמן אמת, מצד אחד למסך שהמטופל צופה בו, מצד שני למסך של המטפל שמלווה את הטיפול ועוקב אחר תוצאות הטיפול.  

המשחק שבמסך שבו המטופל צופה יתקדם אך ורק בעזרת פעילות מוחו של המטופל, והוא הותאם במיוחד עבורו על ידי פרוטוקול טיפולים יחודי, שמטרתו לאמן את האזור במוח שאחראי על הסימפטומים הבלתי רצויים שהוא חווה ואשר בהם הוא צריך לטפל.

לכל אורך הטיפול המטופל צופה במסך במשחק שמתקדם, הוא מקבל משוב – פידבק מתי מוחו מתקרב למצב אופטימלי ומתי לא, כך הוא לומד בעצמו לאמן את מוחו להשיג עוד ועוד נקודות, להתקרב אל התפקוד הרצוי, להשתפר עוד ועוד, המשחק מתקדם וכך מתקדמים אל היעד  - שיפור במצב. 

מטיפול לטיפול ניתן לראות שיפור מדהים, עד להשגת התוצאות שמופיעות לרוב בטווח של כחודש ימים מתחילת הטיפול ומעלה. הכל מדיד, נבדק ומבוסס, על ידי בדיקת QEEG חכמה שאינה פולשנית שממפה את פעולת המוח. (בדומה לא.ק.ג ללב שמודד חיצונית את הפעולה החשמלית של הלב). בדיקה זו מתבצעת לפני הטיפול, תוך כדי ולאחריו ומאפשרת מעקב האחר התוצאות.

למי טיפול נוירופידבק מתאים?

נוירופידבק הוכח מדעית ומחקרית כיעיל לטיפול בהפרעות הנובעות מפעילות מוחית לא מייטיבית, כמו חרדה, דיכאון, כפייתיות OCD, בעיות קשב, לקויות למידה, טראומה, פיברומיאלגיה, ועוד. למעשה, כל אחת מההפרעות הללו מושפעת מהפעילות החשמלית באזור אחר במוח. לאחר שמזהים את האזור הספציפי הזה מאמנים דווקא אותו, על פי תוכנית טיפולים ספציפית ואישית לכל מטופל. הטיפול מתאים למבוגרים ולילדים מגיל 6.


אודות מחבר המאמר

אילנית

לעוד פרטים על נוירופידבק היכנסו https://alphacenter.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.