אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קורסי צלילה והסמכות

 

אחת האטרקציות הפופולאריות ביותר בקרב ישראלים ותיירים המגיעים לעיר אילת, הוא קורס צלילה. מדובר על קורס במהלכו לומדים מהי צלילה עמוקה, מתנסים בכך, עוברים מבחנים ומקבלים רישיון אשר מאפשר לצלול במקומות שונים בעולם.

 

קורס צלילה מושך אליו הרבה מאוד צעירים וצעירות, הן בגלל אופי החוויה שהוא מספק אך בגלל העובדה שלא בכל מקום אפשר לעשות אותו. בשביל לעבור קורס כזה, לא מספיק להיות נגיש לחוף ים אלא צריך להיות במקום בו יש אתרי צלילה. בישראל ישנם מספר מועדוני צלילה, אילת היא המקום הפופולארי ביותר, הן עבור מי שמתעניין בקורס כזה והן עבור צוללנים מקצועיים.

מה זה קורס צלילה ומה הוא כולל

כשאנחנו מדברים על קורסי צלילה, עלינו לקחת בחשבון שיש רמות שונות. ישנו קורס צלילה כוכב אחד וקיים קורס צלילה שני כוכבים.

קורס צלילה כוכב אחד – מדובר על קורס צלילה למתחילים, הוא נעשה במים פתוחים כמובן  (קרי בים) והוא כולל צלילות עד לעומק של 18 מטר. במהלך הקורס לומד התלמיד על מהות הצלילה, כיצד היא מתבצעת, חוקי צלילה, כיצד יוצרים תקשורת מתחת למים, שימוש באביזרים וכן הוא עורך מספר צלילות עם מדריך.

הקורס נערך הן באופן פרטני והן באופן קבוצתי. הוא נמשך מספר ימים, כשבסופם על הצוללן לעבור מבחן מעשי בשביל לקבל את התעודה. תעודת צלילה כוכב אחד היא בינלאומית ומאפשרת לצלול בכל מקום.

קורס צלילה שני כוכבים – מדובר על קורס המשך. בשביל לבצע אותו יש לבצע תחילה קורס כוכב אחד. הוא מאפשר לצולל להרחיב את הידע שלו בתחום, כולל צלילת ניווט, צלילה להצלת חיים וכן סוגים נוספים של צלילות. הקורס מיועד לצלילה עד לעומק של 30 מטר. גם במסגרת קורס זה נערכים שיעורים תיאורטיים ושיעורים מעשיים, כאשר בסיום הקורס נערכים מבחנים שבסופם מקבלן הצוללן את התעודה. מדובר על תעודת הסמכה בינלאומית שמאפשרת לו לצלול בכל מקום בעולם.

חשוב להעיר שתי הערות בהקשר לקורסי צלילה:

הערה ראשונה, היום אפשר למצוא קורסים משולבים, קרי כוכב אחד פלוס שני כוכבים. אלו קורסים יותר קצרים בזמן ומכילים חומרים ידע משני הקורסים. המטרה היא לחסוך לתלמידים את הצורך לעבור את שניהם, במקום זה הם יכולים לעבור קורס אחד שלם.

הערה שנייה, מי שרוצה להיות מדריך צלילה או לעסוק בכך באופן מקצועי, חייב לעבור קורסים הרבה יותר מתקדמים, כולל קורס כיצד להיות מדריך צלילה. מעבר לכך, אפשר אחרי שני קורסים לעבור הדרכות נוספות, ספציפיות וייחודיות בשביל לעסוק בתחום.

מה מקבלים במסגרת הקורס?

כל מקום יספק לתלמידים אלמנטים שונים. יחד עם זאת, ברוב המקומות דואגים לבצע מספר צלילות, כולל צלילות בלילה. כמו כן, דואגים כמובן לספק את כל הציוד הנדרש לצלילה במהלך הקורס וכן לצ'פר את התלמידים שנרשמים בפריטים מסוימים, רלוונטיים לצלילה בסיום הקורס. במקרים מסוימים, מועדוני הצלילה בהם נערכים הקורסים, דואגים לאסוף את התלמידים מהמלון או מהדירה בהם הם לנים, וכן הם מספקים להם כרטיסי חבר ואפשרות לבצע דרכם צלילות נוספות אחרי שיסיימו את הקורס. כמובן שגם אפשר לקבוע שחיה עם דולפינים באילת.

יש להדגיש, מי שמוציא תעודת צלילה, יכול לכאורה לצלול לבד, מומלץ תמיד לעשות זאת בזוג, על מנת שאם חס וחלילה קורה משהו אז יהיה מי שיוכל לעזור לו, וכן אם הוא לא צלל הרבה זמן, אז יהיה עליו לעבור צלילת רענון עם מדריך מקצועי. הצלילות נערכות באזורים מוגדרים במטרה שיהיה ניתן לצפות במהלך הצלילה מאלמוגים, שוניות ובעלי חיים ימיים מיוחדים


אודות מחבר המאמר

ג'ושאה- כותב על החיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.