אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה מטרה של הסכם ממון

 

רב הזוגות בתחילת הדרך מתביישים לדבר על הסכם ממון, מכיוון שאחרון מתקשר עם פרידה וגירושין. אך חשוב להבין שהסכם אינו שטר בטחון לכך שיש מקום לחוסר אמונה של אחד לשני וגם החלט אינו רומז על כך שזוגיות אמורה להסתיים בגירושין. אך הוא כן מהווה שטר בטחון לכך, שבמידה ואכם הזוגיות תתפרק כל אחד מבני הזוג לא יישאר עם ידיים ריקות בחוץ. יש גם דעות שהסכם מסייע לחיזוק הקשר, מכיוון שכל הקלפים פתוחים ואין סיבה לוויכוחים.

מה זה בעצם הסכם ממון?

זה הסכם שנכתב וחתום על ידי בני הזוג בתחילת דרכם המשותפת ושבו כתוב בצורה מסודרת את תהליך חלוקת רכוש במידה וזוגיות תתפרק. כך למשל ניקח דוגמא מאוד שכיחה שקשורה לרכישת דירה. כיודע מחירי דירות בארץ מאוד גבוהים ולא פעם בני הזוג מבקשים או/ו מקבלים סיוע כספי מההורים לצורך רכישת הנכס למגורים. ואז במידה ומתגרשים מתחילים וויכוחים, איך לחלק את הבית או את הכסף. עוד עניין שכיח, זה עסק שאחד מבני הזוג הקים לפני הנישואים. הרי לפי החוק היבש במידה ואין הסכם ממון, כל מה שיש ברכושם של בני הזוג מתחלק שווה בשווה. כך למשל אם מדובר על העסק המשגשג שפתח אחד מבני הזוג לפני החתונה והשקיע בו את כספיו וזמן ולאחר הגירושין הצד השני דורש חלק ממנו, למרות שלא היה מערב בהקמתו. במידה ויש הסכם ממון אז הכל יהיה מובן ולא יגיע לריבים ועצבים מיותרים.

לסיכום ניתן להגיד, שכיום יש מודעות יותר גבוהה לצורך הכנת הסכם כזה. מטרתו של ההסכם היא לעשות סדר בחלוקת רכוש בזמן הגירושין. מכיוון שאחרון מהווה מסמך משפטי הוא אמור להיות מאושר על ידי בית המשפט.

חשוב להבין שהסכם ממון אינו מיועד רק לעשירים, הרי במהלך החיים קורים דברים ומקבלים ירושות, עזרה מהמשפחה ועוד וכל זה תצטרכו לחלוק שווה בשווה במידה ואין הסכם. אם אתם לא יודעים מאיזה צד לגשת לעריכת הסכם תמיד תוכלו לפנות לעורך דין מקצועי שמתמחה בנושא וילווה אתכם בכל התהליך. עקב ניסיון רב שצבר הוא ידגיש את הנקודות החשובות שאליהם תצטרכו להתייחס. זכרו ההסכם הוא לטובת שני הצדדים כך שאין לכם סיבה להתבייש.


אודות מחבר המאמר

אלירן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.