אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קונסטרוקציות

קונסטרוקציות

משמעותה המילולית של המילה קונסטרוקציה על פי התרגום מלועזית היא "בנייה" (construction). אולם בארץ, המילה קונסטרוקציה קיבלה משמעות שונה וצרה יותר. קונסטרוקציות משמשת כמילה שגורה בפי קבלנים ועובדים בתחום הבניין לתיאור עבודות להקמת מבני מתכת. בשיטת עבודה באמצעות קונסטרוקציות מתכת מקימים שלד למבנה העשוי מפלדה. שלד הפלדה משמש כבסיס לבנייה יתר המבנה עם אלמנטים מחומרים אחרים.

שימושים שונים לבנייה באמצעות קונסטרוקציות

בנייה באמצעות קונסטרוקציות מתכת היא שיטת בנייה פופולארית מאוד בעולם, וגם בארץ אולם לא בהיקף נרחב כמו בחו"ל. המקרים בהם משתמשים בקונסטרוקציות הם רבים ומגוונים. הודות לחוזקן של קונסטרוקציות המתכת הן יכולות לשאת עומסים ומשקלים כבדים. לכן שימוש בקונסטרוקציות הוא אידיאלי לבניית גשרים. הקונסטרוקציות משמשות כשלד הגשר שעליו יוצקים את הבטון.

בנייה באמצעות קונסטרוקציות מאפיינת גם תהליכי בנייה של בנייני מגורים או כל בנייה לגובה. הקונסטרוקציות משמשות לשם הקמת שלד הבניין מפלדה, במקום שלד מבטון.

שימוש נוסף לבנייה באמצעות קונסטרוקציות מתכת הוא לצורך גגות וכיסויים. במקרה זה הקונסטרוקציות לא מיועדות לשאת עומסים כבדים. אך הקונסטרוקציות מאפשרות לבנות גגות וכיסויים גדולים (כמו למשל לאצטדיונים, למגרשים או לבריכות שחייה) באופן קל ונוח יותר.

בטיחות בעבודה על קונסטרוקציות

מכיוון שעבודה על קונסטרוקציות מאפיינת עבודה בגובה רב, היא כרוכה בסיכונים רבים, כמו למשל: נפילה מגובה, פגיעה מכלי עבודה, חומרים או חפצים נופלים וכדומה. לכן כל עבודת קונסטרוקציות מחייבת הקפדה על כללי בטיחות מחמירים, בנוסף לכללי הבטיחות הסטנדרטיים הנהוגים באתר בנייה רגיל. כלל ראשון בחשיבותו הוא שבבניית קונסטרוקציות יעסקו רק אנשי מקצוע המיומנים ומומחים בתחום הקונסטרוקציות.

כאשר מרכיבים את הקונסטרוקציות חשוב להקפיד להרכיב את כל חלקי הקונסטרוקציות לפי מספורם ולפי הוראות ההרכבה. אסור להחליף בין חלקי המתכת. כמו כן, כדי למנוע את קריסת הקונסטרוקציות יש להציב בבסיסן תמיכה לקונסטרוקציות.

בנוסף חשוב להקפיד שכל צוות העובדים על הקונסטרוקציות יהיה מצויד בכל אביזרי הבטיחות: קסדה, נעלים עם סוליות מגומי שנועדו למנוע החלקה, חגורת בטיחות עם כבל טלסקופי שמטרתו לאפשר תנועה חופשית של העובדים על הקונסטרוקציות ועוד.


אודות מחבר המאמר

אורי ג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.