אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך עושים עיצוב צבע לבית?

מעצבים את כל הבית בלבן כי אתם מפחדים להשתמש בצבעים חיים ובולטים מחשש שיצאו לא בטוב טעם? מדובר בתופעה דיי מוכרת בישראל ואכן רבים מחליטים ללכת "על בטוח" בעיצוב צבע לבית ובוחרים צבעים לבנים שלא פעם יוצרים בית דל ומשעמם ללא עיצוב מיוחד. לא צריך להיות מעצב פנים מקצועי בכדי לעשות עיצוב צבע לבית. במאמר הבא נסביר ונדגיש כיצד עושים עיצוב צבע לבית.

קודם כל, נצא מנקודת הנחה שבחירת צבע לבית זה כמו בחירת פריטים לארון הבגדים שלנו – לרוב, לא נבחר רק בצבע שחור או רק לבן, יהיה לנו צבע לכל מצב רוח – צהובים, ורודים, אדומים, כתומים, חומים, ירוקים וכו'. אותו הדבר בעיצוב צבע לבית. נשתמש בקשת הצבעים בכדי להפיק את האווירה הרצויה.

עיצוב צבע לבית – לשבור את המיתוסים

קיימים קווים מנחים כלליים בעולם עיצוב הפנים שיש הלוקחים אותם באופן דרמטי וחד-משמעי מדי. בסופו של דבר עיצוב פנים הוא דבר מאוד משתנה וגמיש ממעצב אחד לשני, מלקוח וכן מבית אחד לאחר ובין חדר אחד לשני. על כן אי אפשר לקבוע עובדה קיימת בתחום עיצוב הפנים שתתפוס לכל חלל שהוא ברחבי ישראל. על כן, בבחירת צבע לבית נרצה לשבור כמה מיתוסים מקובלים בכדי למצוא את הצבע שבאמת מתאים לנו:

סברה נפוצה בעולם עיצוב הפנים בישראל היא שיש ליצור גוונים קרירים יותר לקירות הבית כיוון והמדינה כולה משדרת חום וכך נוצר קונטרסט מסוים. עם זאת ניתן ליצור אווירה קרירה באינספור דרכים ולא רק בבחירת צבעים קרים לקירות הבית.

עוד ידוע כי נהוג לצבוע חללים קטנים בגוונים בהירים בכדי ליצור אשליית מרחב וגודל בחלל. ניתן לעשות פעולה זו בלי לצבוע את הקירות בלבן. כך למשל ניתן לשדרג את החלל ולהרחיב אותו בהתקנת חלון גדול, מראה או בחירת גוונים בהירים לריהוט וצביעת קירות החדר בצבע כהה יחסית.

עוד מיתוס שיש לשבור הוא "צבע אופנתי". יש להבין, שאין כזה דבר! אופנה היא מאוד טעם אישי ואמנם יש טרנדים חמים בשוק אבל דווקא כשזה נוגע לעיצוב צבע לבית אפשר תמיד לשחק עם זה. בחירת הרמוניה טובה של צבעים יכולה להיות טרנדית ושיקית למשך מאות שנים.

עיצוב צבע לבית – דגשים חשובים

לאחר שהשתחררנו מהמוסכמות והמיתוסים בעולם עיצוב הפנים והגענו לפרויקט עם ראש פתוח נתחיל בתהליך עיצוב צבע לבית. איך בעצם עושים את זה? להלן מספר דגשים שיוכלו לסייע לכם:

 

יש לזכור שנרצה ליצור הרמוניית צבעים ולא לבחור צבע אחד בודד. כלומר, במחשבה על בחירת עיצוב צבע לבית נבחר לפחות 3 צבעים. האופציה הזו גם יותר נוחה בשבילנו אישית ששכן בצורה זו אנחנו לא חייבים להינעל ולבחור בצבע אחד בלבד, שזה הרבה יותר קשה.

הצבע שבולט בהרמוניית הצבעים, הצבע המוביל, צריך להופיע על קירות הבית כפעמיים שלוש. הוא צריך להיות הבולט והמרכזי וללא צורך לחפש אותו בחלל.

מניפת הצבעים היא אחד הכלים הכי שימושיים ונוחים לעיצוב צבע לבית. בכל דף במניפה יופיעו לנו גוונים שונים של הצבע וכל דף שמונח ליד האחר יסייע לנו למצוא צבעים שמתאימים אחד לשני. הגדרת הצבעים וההרמוניות באמצעות מניפת הצבעים מאפשרת לנו לבחור גוונים שונים של אותו הצבע ובכך ליצור עיצוב מיוחד בבית.

יש לזכור שבחירת צבע מרכזי אחד לבית היא החלטה אמיצה שיש לעשות בשיקול דעת בשילוב תעוזה כאחד. הצבע המרכזי יהיה בעל הפריסה הגדולה ביותר.

צביעת חדר בקריות

אם אתם עובדים עם מעצב פנים ובין אם לא חשוב לשקול את בחירת הצבעים עוד בתכנון הבית. רבים המעצבים והאדריכלים שיוצרים חללים בלי מחשבה על צבע ולאחר מכן צריכים להתחיל להתפשר על בחירת הצבעים בחלל. חשוב לקחת בחשבון את הצבעים ביחס לגודל החדר, חלונות בו, בחירת הריהוט בו, עיצוב קירותיו וכו'. זה יקל מאוד על בחירת הריהוט והתקנת פנלים מתאימים מבעוד מועד, כמו כן בחירת ריצוף.

דגשים חשובים בעיצוב צבע לבית – איך עושים את זה?

חשוב לחפש נקודת אחיזה בחלל לפני שבוחרים צבע – גובה התקרות, האופי של החלל, גודל החלונות וכו'. פרטים אלו יסייעו לנו לבחור צבע שיתאים לחלל.

מגזינים וספרות מקצועית בתחום עיצוב פנים וצביעת הבית יכולים לסייע לכם ולתת לכם גם רעיונות מקוריים לעיצוב ביתכם.

בחירת פלטת צבעים יכולה להיות גם בהשראת ביגוד שאתם אוהבים, תמונה או ריפוד של ספה.

תוכלו להסתייע במעצב פנים או באנשי מקצוע בתחום הצבע בבחירת צבע לביתכם. בחנויות טקסטיל וצבע כמעט תמיד יהיו בעלי מקצוע שיוכלו לסייע לכם במשימה.


אודות מחבר המאמר

צבעי בקריות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.