אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צביעת קירות לפני הפסח

 

במסגרת ניקיונות והתחדשות לפני חג הפסח נהוג בלא מעט בתי ישראלים לבצע את צביעת קירות ותקרות. זו פעולה שאינה דורשת השקעה רבה, אך בהחלט מחזירה לבית את הרעננות, ואת התחושה של חדשנות. בזמנו, ההורים שלנו, סבים וסבתאות היו רגילים לעשות את עבודת הצביע לבד. יש בניהם כאלו שעד היום, למרות גילם המתקדם נוהגים לעשות את זה לבד.

תהליך הצביע אינו דורש "השכלה" מיוחדת, מספיק להתכונן לתהליך ולבצע אותו לפי השלבים. קודם כל בוחרים ורוכשים צבעים לבית. היום קיימים בשוק מספר של החברות, שמציעות מניפת צבעיים כל כך עשירה ומגוונת שניתן להתאים צבע כמעט לכל טעם. אל תשכחו בזמן רכישת צבע, לרכוש גם מדלל וגם כלים לצביעה, נייר דבק, ניילון, סינר או סרבל חד פעמי, משקפי מגן ועוד.

לאחר שהכנתם את הדברים, תתחילו לארגן שטח העבודה. תפנו את החדר, שאותו אתם רוצים לצבוע עד כמה שניתן מחפצים. מה שלא ניתן להוציא מהחדר, לפחות תזיזו לאמצע ותכסו. אחרי זה תעברו עם נייר דבק ותכסו את הפריטים בולטים על הקירות, כמו מתגים, שקעים ועוד. אחרי זה תנקו טוב טוב את הקירות ואת התקרה מאבק, קורי עכביש וכל דבר אחר. בדרך כלל מאוד נוח לעשות את זה עם המטאטא. שמים על המטאטא בד לבן נקי, זה יכולה להיות גם חולצה לבנה ישנה שכבר יצא משימוש ועוברים על הקיר ותקרה. לאחר מכן אפשר להתחיל בתהליך הצביעה.

הטיפ הקטן מהשטח, להתחיל את הצביעה דווקא מהפינות. תעברו עם המברשת על הפינה ולאחר מכן תצבעו את הקירות הסמוכות לפינה. טיפ נוסף מיועד לאלו שרוצים לצבוע גם תקרה וגם קירות. תמיד תתחילו מתקרה של החדר ורק לאחר מכן תעברו לפינות ולאחר מכן יהיה תורן של קירות.

במהלך הצביעה בדרך כלל יתרחשו טפטופים של צבע וכדאי מאוד לנקות אותן מהר עד כמה שנין, במיוד אם הצבע מתייבש מהר.

אחרי שתסיימו לצבוע תורידו את נייר דבק מכל המקומות ששמתם, מכיוון שבמידה זה יתייבש יהיה יותר קשה להוריד אותו. כעקרון מה שנשאר זה לחכות עד שהכל יתייבש ולעבור על  הרצפה.

במידה ואתם לא מעוניינים לעשות את העבודה לבד, תמיד תוכלו להיעזר בצבעים. חשוב לדעת, שבמידה ואתם רוצים שעבודה תהיה מוכנה בזמן, אתם צריכים לשריין את אש מקצוע מראש.

 


אודות מחבר המאמר

אלירן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.