אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תואר בהנדסה או לימודי הנדסאי? מה כדאי לכם ללמוד

 

לימודי הנדסאי וגם לימודי מהנדס הם בין התחומים המרתקים ביותר במכללות. צעירים רבים לאחר שירות צבאי מתלבטים לגבי מסלול הלימודים שמתאים להם ובין האופציות קיימים גם לימודי מהנדס והנדסאי.

בחירת מסלול לימודים

מי שיש לו כיוון כללי של תחום הלימודים כמו בניין, חשמל, תוכנה ועוד, הרבה יותר קל לו לקבל החלטה אך מי שאינו מצליח להחליט לבד על כיוון, נרשם להכוונה בתחום הלימודים, כדי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר על פי הכישורים שלו.

הנדסאי או מהנדס

קיימים כמה הבדלים מהותיים בין מסלול מהנדס למסלול הנדסאי. לימודי הנדסה הם ארוכים ונמשכים סביב ארבע שנים לעומת לימודי הנדסאי שנמשכים שנתיים. במסלול הנדסה יש כמה נתיבים עיקרים שהם חשמל ואלקטרוניקה, בניין, מכונות ומחשבים. לעומת זאת לימודי הנדסאי מאפשרים הרבה יותר אופציות מרתקות וחדשניות כמו לימודי עיצוב למדיה, תוכנה, בניין, אדריכלות נוף, מים, עיצוב ועוד.

לאור החשיפה לתחומים עכשוויים רבים כמו עיצוב למדיה, סטודנטים רבים מעדיפים ללמוד לימודי הנדסאי ברובד שמעניין אותם ושהוא מתאים להם על פי מבחני ההכוונה שהם עברו. הם מודעים לאחר שלאחר לימודים רציניים של שנתיים הם יקבלו תעודה של הנדסאי וכך יפתחו בקריירה.

קריירה לאחר קבלת תעודת הגמר

כל מי שלמד הנדסאי יכול מהר מאד להשתלב כעובד שכיר בתחום שאותו הוא למד וכך להתפרנס בתחום שבו הוא התמקצע. בנוסף לכך הוא יכול לעבוד גם כפרילנס, לקלוט לאט לאט לקוחות וליהנות מהעובדה שהוא מתפרנס יפה ומנתב את הזמן שלו כיאות ועל פי הצורך בין העבודה והבית.

השוק זקוק לאנשי מקצוע בכל התחומים הנלמדים במכללות עבור לימודי הנדסאי. לכן חשוב לבחור בתחום שמתאים לאישיות של כל אחד, ליהנות מהלימודים ומהשנה השנייה או במהלכה אפשר להתחיל לעבוד במשרה חלקית ועם הזמן להגדיל את אחוזי המשרה.

קריירה כמהנדס

השוק זקוק גם למהנדסים, כמו לדוגמה מהנדסי בניין אזרחי שיהיו חלק מצוות התכנון של בנייני מגורים בנייני משרדים חדשים, מבנים ציבוריים ועוד. הם גם יכולים להיות מפקחים אשר מבצעים בקרה, פיקוח ושליטה על מיזמים בתחום הבניה. הם חולשים על כל מה שקורה בחיי היום בבניין שנבנה, בודקים את העבודות המקצועיות של קבלני המשנה, סוג חומרי הגלם, עמידה בכתב הכמויות ובתקן הישראלי.

מקצועות אחרים של הנדסה כמו תוכנה או מכונות מאפשרים פיתוח של קריירות מצליחות בחברות סטארט אפ, חברות היי טק או מפעלים עתירי ידע. לכן התברגות למקומות העבודה הללו לאחר תום הלימודים. גם מהנדסים יכולים לעבוד כפרילנסים, יש להם המון ידע שקלטו בלימודים ולכן הם יכולים להשתלב בתפקידי מפתח בחברות גדולות שעוסקות בתחומים שונים הקשורים לנדל"ן, יזמות, שיווק ושלל תפקידים חדשים בחברות שונות על פי המסלול שנלמד.

 


אודות מחבר המאמר

שון אברקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.