אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פשפשי מיטה

פשפשי מיטה

פשפשים הם חרקים קטנים, סגלגלים, חומים שחיים על דם של בעלי חיים או בני אדם. לפשפשים בוגרים יש גוף שטוח בערך בגודל של זרע תפוח. אולם לאחר האכלה, גופם מתנפח וצבעו אדמדם.פשפשים לא עפים, אבל הם יכולים לנוע במהירות על פני רצפות, קירות ותקרות. נקבות פשפשים עשויות להטיל מאות ביצים, שכל אחת מהן בגודל של כתם אבק, במשך כל החיים.פשפשים לא בוגרים, המכונים נימפות, משילים את עורם חמש פעמים לפני שהגיעו לבגרות ודורשים ארוחה של דם לפני כל נשירה. בתנאים נוחים החרקים יכולים להתפתח במלואם תוך חודש בלבד ולהפיק שלושה דורות או יותר בשנה. למרות שהם מהווים מטרד, הם לא נחשבים כמעבירים מחלות.

איפה פשפשי המיטה מתחבאים

פשפשים עלולים להיכנס לביתכם מבלי להתגלות דרך מזוודות, ביגוד, מיטות וספות משומשות ופריטים אחרים. גופם הפחוס מאפשר להם להשתלב בחללים זעירים, ברוחב של כרטיס אשראי. לפשפשים אין קנים כמו נמלים או דבורים, אבל הם נוטים לחיות בקבוצות במקומות מסתור. מקומות המסתור הראשוניים שלהם הם בדרך כלל במזרנים, קפיצים, מסגרות מיטה ומראשות מיטה, שם יש להם גישה נוחה לאנשים לנשוך בלילה.

כאשר פשפשים נושכים

פשפשים פעילים בעיקר בלילה ובדרך כלל נושכים אנשים בזמן שהם ישנים. הם ניזונים על ידי ניקוב העור ומשיכת דם דרך מקור מוארך. החרקים ניזונים בין שלוש ל-10 דקות כדי להתמלא ואז זוחלים משם בלי לשים לב. רוב עקיצות פשפש המיטה אינן כואבות בהתחלה, אך מאוחר יותר הופכות לגרדים מגרדים. בניגוד לעקיצות פרעושים שנמצאות בעיקר סביב הקרסוליים, עקיצות פשפשים נמצאות בכל אזור בעור החשוף בזמן השינה. כמו כן, לעקיצות אין כתם אדום במרכז כמו לעקיצות פרעושים.אנשים שאינם מבינים שיש להם נגיעות פשפשים עשויים לייחס את הגירוד והבלבולים לגורמים אחרים, כגון יתושים. כדי לאשר עקיצות פשפשים, עליך למצוא ולזהות את החרקים עצמם.

סימני זיהום

אם אתה מתעורר עם אזורים מגרדים שלא היו לך כשהלכת לישון, ייתכן שיש לך פשפשים, במיוחד אם קיבלת מיטה משומשת או רהיטים משומשים אחרים בערך בזמן שהנשיכות התחילו. סימנים נוספים לכך שיש לך פשפשים כוללים:

1. כתמי דם על הסדינים או הציפית שלך

2. כתמים כהים או חלודים של צואת פשפשים על סדינים ומזרנים, בגדי מיטה וקירות

3. כתמי צואה של פשפשים, קליפות ביצים או עורות נשפכים באזורים שבהם מסתתרים פשפשים

4. ריח פוגע ועבש מבלוטות הריח של החרקים

אם אתה חושד בהדבקה, הסר את כל המצעים ובדוק היטב אם יש סימנים של חרקים או הפרשות שלהם. הסר את כיסוי האבק מעל החלק התחתון של הקפיצים ובחן את התפרים במסגרת העץ. קלפו את הבד במקום שבו הוא מהודק למסגרת העץ.

כמו כן, בדקו את האזור סביב המיטה, כולל בתוך ספרים, טלפונים או מכשירי רדיו, קצה השטיח ואפילו בשקעי חשמל. בדוק את הארון שלך, כי פשפשים יכולים להיצמד לבגדים. אם אינכם בטוחים לגבי סימני פשפש המיטה, התקשרו למדביר, שיידע מה לחפש.

טיפולי פשפשים

אם אתה מוצא סימני נגיעות, התחל בצעדים כדי להיפטר מהחרקים ולמנוע את החזרתם. היפטרות מפשפשים מתחילה בניקוי המקומות שבהם חיים פשפשים. זה צריך לכלול את הדברים הבאים: נקו מצעים, מצעים, וילונות ובגדים במים חמים וייבשו אותם במצב המייבש הגבוה ביותר. הניחו פוחלצים, נעליים ופריטים אחרים שאינם ניתנים לכביסה במייבש והפעילו על גבוה למשך 30 דקות. השתמש במברשת נוקשה כדי לשפשף את תפרי המזרן כדי להסיר את הפשפשים והביצים שלהם לפני שאיבת האבק. שאבו את המיטה ואת האזור שמסביב לעתים קרובות. לאחר השאיבה, הניחו מיד את שקית השואב בשקית ניילון והניחו בפח אשפה בחוץ. עטפו את המזרן והקפיצים בכיסוי ארוג היטב עם רוכסן כדי למנוע מפשפשים להיכנס או לברוח. פשפשים עשויים לחיות עד שנה ללא האכלה, אז שמור את הכיסוי על המזרן שלך לפחות שנה כדי לוודא שכל הפשפשים במזרן מתים. תקן סדקים בטיח והדבק טפטים מתקלפים כדי להיפטר ממקומות שיכולים להסתתר פשפשים. היפטר מהעומס מסביב למיטה. אם המזרן שלכם נגוע, אולי כדאי לכם להיפטר ממנו ולהשיג אחד חדש, אבל תדאגו לפטור את שאר הבית מפשפשים או שהם יפגעו במזרן החדש שלכם. 

הדברת פשפשים

בעוד שניקוי אזורים נגועים יועיל בשליטה בפשפשים, להיפטר מהם מצריך בדרך כלל טיפולים כימיים. מכיוון שטיפול במיטה ובחדר השינה שלכם בקוטלי חרקים עלול להזיק, חשוב להשתמש במוצרים שניתן להשתמש בהם בבטחה בחדרי שינה. אל תטפלו במזרנים ובמצעים אלא אם כן התווית אומרת במפורש שניתן להשתמש בהם על מצעים. בדרך כלל הכי בטוח ויעיל להזמין איש מקצוע מנוסה בהדברה להדברת פשפשים.l


אודות מחבר המאמר

 

מוטי המדביר. הדברת כל סוגי החרקים המזיקים. הדברה ולכידת עכברים וחולדות. לוכד נחשים. שרותי פינוי פגרים(נבלות). שרותי חיטוי להזמנת מדביר ולוכד צרו קשר עכשיו זמינות 24/7. www.mdhadbarot.co.il www.haloked.co.il

 

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.