אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עולם הספורט המודרני - האם אתם מעודכנים?

 

עולם הספורט המודרני - האם אתם מעודכנים?

בכל בכל תחום בעולם אשר מתפתח ומשתלב עם ענף הטכנולוגיה גם בתחום הספורט אנחנו כבר עמוק בתהליך של קבלת פי'צרים טכנולוגים כחלק משגרה סטנדרטית בהמון היבטים ובתחום הספורט. שילוב הטכנולוגי והתערבותו הממשי קיים בחוקת הספורט, מדידת נתונים ומעקב אחר ספורטאים, תזונה, מכשור וידאו אונליין אשר ניתן לנתח תנועות וטכניקות יישום, השאלה העיקרית האם זה תורם או נהפוכו?

 

ספורט נועד עבורנו - האנשים

חשוב לזכור שיחד עם התפתחות טכנולוגית ורמת ההתערבות של זה בתחום הספורט, עלינו לדעת תמיד שהספורט נועד עבורנו, הקהל, הצופים, המאמנים, הספורטאים והמתאמנים הלא מקצועיים. ניתן לראות בלא מעט תחומים בספורט, כגון: כדורגל, כדורסל, טניס, כדורעף ועוד ענפים, שיש חוקת var המאפשרת לשופטים לראות הילוך חוזר ממספר זוויות מצלמה הפרוסים באולם / מגרש, ולקבל החלטה גורלית כזו או אחרת לגביי אותה קבוצה, בין אם זה הרחקה, שער / סל, זמנים, ועוד מספר אירועים הקיימים בספורט כזה או אחר. השאלה הנשאלת האם זה מצליח להשתלב בצורה שהיא תורמת וחיובית לחוויה אשר אנחנו כולנו מפיקים מהספורט?

 

טכנולוגיה ככלי מהותי בענף הספורט

כיום, בכל תחום של ספורט יש התערבות טכנולוגית אשר עוזרת לצוות ולספורטאים עצמם לקבל נתונים ולפי זה להגיב למצב, אם זה לשפר נקודות מסויימות, או חלוקת אנרגיות שונה וכו'. בספורט, כמו האנרגיה שהספורטאים מפיקים הוא בא בעיקר מתזונה נכונה, ניתן למצוא כיום הרצאות בנושא תזונה וספורט ע"י צוות מומחים אשר כל עבודתם הוא סביב מחקר ותזונה של ספורטאים מקצועיים וגם לא מקצועיים. בכללי, הרצאה על ספורט הוא דבר שמומלץ לכל אחד מאיתנו אוהבי הספורט, עוד ידע ועוד כלים נכונים יכולים להועיל לנו לשפר עמדות מסוימות לגבי גישה לספורט עם שילוב של כלים טכנולוגיים.

 

ספורט מסוג אחר, לאנשי החופש

המילה ספורט יכול להיות בהקשר של תחומים שלא "נשמעים" פופולריים לאנשים מסוימים. מי שאוהב לראות את העולם ובעיקר הכוונה לאנשי החופש, אחד מהתחומים האהובים כיום ב2022 הוא מסעות אוהבי לכת. לראות את העולם ולהרגיש את אמא אדמה במלוא עוצמת דרך הרגליים, הידיים, העיניים והנפש. אחד תחומים אשר תפס תאוצה בעולם ולא מעט מאוהבי הספורט יוצאים למסעות לכת מסביב לעולם. מקומות הנפוצים כיום מסעות אוהבי לכת הם בעיקר במזרח הרחוק, יבשת אמריקה, מסעות לכת באירופה וגם את ישראל ניתן למצוא על המפה. גם בתחום זה ניתן לראות למצוא כלים טכנולוגיים אשר מהווים חלק מהותי מהמסעות כגון מכשור GPS למיניהם ועוד כלים אשר יכולים להתקיים offline ללא חיבור איטרנטי.

 

התפתחות ענפי הספורט בנשים

שמתם לב שהיום כדורגל נשים מצליח לגרוף כ 90,000 אוהדים בספרד? ובכן זה בהחלט מספר אשר בא להציג כאן מציאות שלא הייתה קיימת לעולם. לא רק בכדורגל, ניתן למצוא אולמות מלאים באוהדים בענפי הכדורסל, כדוריד, כדורעף, ג'ודו ועוד... הקהל כן מתעניין וסקרן לגבי ענפי ספורט בהשתתפות נשים וזה בהחלט אחד מהעדכונים המשמחים שיש לעולם הספורט המודרני. מן הראוי שבעתיד הקרוב נושא השכר יתאזן בין גברים ונשים ולא יהיו פערים כה גדולים בענפי ספורט כמו כדורגל או כדורסל.

 

נשים ספורטאיות אומרות כן!

יש גם דברים משמחים בישראל, כיום ניתן למצוא מחלקות נערות בכמויות מכובדות בלא מעט מענפי הספורט. באותה נשימה, ניתן לראות ולהבין במציאות בשטח, שבנות ונערות אלה, זקוקות לתקציבים ומתקנים נוספים אשר ישפרו את יכולותיהן ויעזרו להביא תוצאות חיוביות עבור המדינה במגוון ענפי הספורט. לדוגמא בכדורגל, ישנם מועדונים בישראל כגון אקדמיית עמק חפר, א.ס.א ת"א, כשרונות חדרה ועוד אשר כמות הנערות והילדות שיש ברשותן מציגים מספרים די חיוביים וכתוצאה מכך ניתן להגיע רק למסקנה אחת - יש ביקוש! תשקיעו!

 

ספורטאים ועולם התזונה המודרני

חלק מעיסוקו היומיומי של כל ספורטאי הוא בעיקר סביב התזונה המודרני. כיום, בעזרת הכלים הטכנולוגיים שיש לעולם להציע יש לנו אפשרות למעקב אחר כל פרט בגוף. בתהליך מסודר של בניית תפריט תזונה בדרך כלל לוקחים דגימות דם כדי לקבל אינדיקציה על מצבו של הספורטאי ולפי זה בונים תכנית תזונה מסודרת. בעולם הלא מקצועי, ניתן למצוא  הרצאות בנושא תזונה וספורט או כל הרצאה על ספורט אשר יכול לתרום לנו ולהעשיר את הידע שלנו לגביי ספורט ולגביי שילוב של ספורט וטכנולוגיה בעידן המודרני.

 

סיכום

עולם הספורט מתעדכן גם הוא לעולם עם עיצוב מודרני אחר, עולם שיש בו כלים וטכנולוגיות אשר תופסים עמדות מרכזיות בתהליכי ספורט כאלה ואחרים. אנחנו הקהל, הצופים בבית ובמגרש, צוותי האימון והספורטאים עצמם חווים את הספורט המודרני וכל אחד מאיתנו מפיק את המסקנות שלו, בכל אופן, חשוב לראות את הכל בעיניים חיוביות ולקבל את ההתחדשות בידיים מחובקות. ספורט זה חשוב, לכל אדם באשר הוא, עם טכנולוגיה, בלי טכנולוגיה, לנפי הכל - צאו ותעשו ספורט.

 


אודות מחבר המאמר

מרצה על בריאות ונפש 

ד"ר אבי כהן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.